Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam was forumowicze. Mam pytanie odnośnie wału wytrząsaczy tego z tyłu. Czy ten wał grzeje się u was między panewkami? Dodam że na 3 panewkach był luz i rozkręciłem je, delikatnie przeszlifowałem panewki i skręciłem. Luzy się zmniejszyły ale wał między panewkami jest gorący nawet parzy. Nie wiem jak było w tamtym sezonie bo nie dotykałem wału czy był gorący. Kombajn mam od zeszłego sezonu. Pozdrawiam.
Opublikowano (edytowane)

U mnie nie ma luzu. Wal jest cieply a nawet dosc goracy. Z 70 stopni lapie. Chodzi tak juz 5 lat u mnie. A ile wczesniej u poprzedniego właściciela to nie wiem ;)

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)

Powodzenia z tym dokręcaniem. 

Też tak dokręcałem..... dokręcałem aż wał się wytarł , przegrzał i pękł . Nie dokrecajcie go na sztywno, ma mieć luz około 0.5cm i smaru do oporu co 20ha skoszonych.

 

Co jak co ale łożyska jak w bizonie to super sprawa w porównaniu z tymi panewkami... 

Edytowane przez gustaww
Opublikowano (edytowane)

O czym ty mowisz? Mam claasy juz ponad 10 lat i w zyciu tego nie smarowalem. To mozna posmarowac przy wymianie a nie co 20 ha. Jak juz masz luz to na 99% wal tez jest jajko. I wtedy mozna jedynie zmniejszyc luz a nie go likwidowac

Noo super sprawa te lozyska w bizonie. Szczegolnie jak padnie srodkowe na przedniej korbie ;) bizony tez mialem a nawet nadal mam i nie ma nuc gorszego. Niz lozyska na wytrzasaczach w bizonie ;) no moze jeszcze na odrzutniku po prawej stronie jest na tym samym poziomie

Edytowane przez kamil800
Opublikowano
1 godzinę temu, candy1914 napisał:

Witam was forumowicze. Mam pytanie odnośnie wału wytrząsaczy tego z tyłu. Czy ten wał grzeje się u was między panewkami? Dodam że na 3 panewkach był luz i rozkręciłem je, delikatnie przeszlifowałem panewki i skręciłem. Luzy się zmniejszyły ale wał między panewkami jest gorący nawet parzy. Nie wiem jak było w tamtym sezonie bo nie dotykałem wału czy był gorący. Kombajn mam od zeszłego sezonu. Pozdrawiam.

Panewek się nie smaruje. Wywal te panewki co szlifowałes i kup nowe może być zamiennik. Jak wał i panewki są dobre to będziesz wstanie złapać wał i trzymać po pracy. Odkrec panewki i suwmiarka pomierz średnicę wału. Zobacz czy jest okrągły. Jak wał będzie już wyrobiony i będziesz zwlekał z wymianą to albo wał pęknie albo wytrząsacze zaczną pękać. Luz na panewkach się sprawdza w górnym i dolnym położeniu wytrząsacza. 

Opublikowano

Miałem u siebie w case-a i normalnie oryginalnie były smarowniczki. Na servisówce jak byk 30h pracy. Moze w claasach nie ma smarowania.... tylko się wymienia jak ma luz... 

Claas-a nie miałem więc się już nie odzywam, opisałem jak to było U mnie w kombajnie.  

Jednak polecam nie sciskać wału bo używka trochę kosztuje i ciężko w dobrym stanie coś znaleźć. 

Opublikowano

Nie wiem jak to wygląda w dominatorze ale u nas w Claasie senatorze kupiliśmy komplet nowych panewek i dorobiliśmy smarowniczki do każdej. Blaszki dystansowe podokładane żeby było troszkę luzu. Dodatkowo kolego zobacz czy wytrząsacze masz jednakowo powysowane bo w senatorze jest regulacja i jeśli któryś z nich będzie więcej wysunięty to będzie bicie i będzie się grzał ten wał. 

Opublikowano
2 godziny temu, candy1914 napisał:

Dzięki za wypowiedzi. Panewek nie smarowałem tam nie ma smarowników. Myślę żeby dołożyć po jednej cienkiej blaszce dystansowej i powinno być ok.

Dołóż ale żeby nie było dużo luzu mocno. Ewentualnie dorob smarowniczki.

Opublikowano (edytowane)

Ja w 48 ustawiam tak, żeby w każdym położeniu był lekki luz. Gdy skręciłem panewki, nawet nie mocno, ale bez luzu to po puszczeniu go na 15 min wał robił się gorący.

 

Edytowane przez krzychu652
Opublikowano
16 godzin temu, kibix napisał:

Panewek się nie smaruje.

Tylko że u mnie w Claasie Mercurze są oryginalnie smarowniczki na każdej panewce na przednim i tylnym wale. To w takim razie po co je montowano ?

7 godzin temu, gustaww napisał:

Miałem u siebie w case-a i normalnie oryginalnie były smarowniczki. Na servisówce jak byk 30h pracy. Moze w claasach nie ma smarowania.... tylko się wymienia jak ma luz... 

Claas-a nie miałem więc się już nie odzywam, opisałem jak to było U mnie w kombajnie.  

Jednak polecam nie sciskać wału bo używka trochę kosztuje i ciężko w dobrym stanie coś znaleźć. 

 

  • Thanks 1
Opublikowano

Czyli Claas niejednakowo podchodził do swojej produkcji ? W sumie temat ciekawy dla mnie. Trzeba będzie sprawdzić w różnych Classach jak to jest rozwiązane.

Opublikowano (edytowane)

Nie jednakowo bo ten mercur to jeszcze hitlera pamieta. Wiec od tamtej pory technologia sie troche zmienila. W dominatorze nie ma zadnych kalamitek na tych panewkach i sie tego nie smaruje. W medionach tez nie ma na 100%, w mega nie wiem ale pewnie tez nie ma bo to praktycznie dominator. To jest nasączone jakims olejem czy czyms i podczas pracy sie samo smaruje i tyle 

Edytowane przez kamil800
Opublikowano (edytowane)
Dnia 8.07.2021 o 17:52, kamil800 napisał:

To jest nasączone jakims olejem czy czyms i podczas pracy sie samo smaruje i tyle 

Dokładnie tak to działa. Kupując nowe panewki w sklepie poczujesz w dotyku, że są tłuste. A jak spojrzysz na nie podczas pracy tzn. jak są rozgrzane od tarcia to są takie delikatnie "zapocone" i właśnie to smaruje. Najlepszy do takich zastosowań jest lignofol, ale nie wiem czy ktokolwiek produkuje obecnie panewki wytrząsaczy z tego materiału. 

@candy1914,

Jeżeli wymieniasz panewki (nie wiem czy szlifowanie ich to dobry pomysł, bo zmieniasz średnicę i kształt otworu, punkty kontaktowe z materiałem etc.) bez wymiany wałów to będą się grzać i temperatura będzie wynosić w okolicach 60-75 stopni Celsjusza jak zatrzymasz kombajn podczas normalnej pracy w polu. Jak książkowo zmieniasz komplet wałów + panewki to i 40 stopni nie przekroczy w pracy. Najważniejsze to żebyś sprawdził jaki masz ubytek wału na średnicy w najwęższym miejscu (jak bardzo zrobił się owalny/jajowaty) w stosunku do nominału, bo to Ci powie czy jest konieczność ich wymiany w najbliższym czasie. 

Co do prawidłowego ustawienia... Tu będziesz miał zabawę z ustawieniem luzów, bo na każdym klawiszu i na każdej panewce musisz szukać najciaśniejszej pozycji (obracając wałem) i w tym momencie ustawiać luz. Dodatkowo uważaj, żeby jeden klawisz nie wywoływał nadmiernych naprężeń na pozostałych i nie uderzał o sąsiadujące. Jeżeli nie ruszałeś przednich panewek to masz dużo prościej. 

Edytowane przez uzytkownik77
Opublikowano

Dlaczego do jednego modelu idą rozne srednice wału, mowa o tylnym wale? Szukam do 98 i sa 35mm i 31mm, wkladali je jak leci, czy o co chodzi?

Druga sprawa to czy mozna wał 35mm ktory jest jajowaty dac do slusarza, zeby zrobil 31mm, czy to bedzie wytrzymałe?

Opublikowano

Z tyłu gdzie naped w 98 jest 35 a z przodu 31mm, najlepiej kupić nowy, szlifowanie może go rozchartowac, ja w tamtym roku kupowałem coś koło 1000zl za jeden

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v