Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, Tomaszborek napisał:

Witam mam broblem z massey Fergusonem.  Ma 4 póbiegi abcd i pszy większych obrotach wyłancza go jaki może być powut tego . 

Trzeba mieć nadzieje że Twój nauczyciel języka Polskiego tego nie czyta , bo nawet Pandemia  nie usprawiedliwia  Twoich wypocin  🤣

Edytowane przez Andrz_
  • Haha 3
Opublikowano

Podłącze się do tematu. Mój Massey Ferguson 3070 przestał jeździć na zakresie B. Dokładnie mówiąc to jeździ na zakresie A. żółw-zajac działa. półbieg sprawny. Nie mogę przerzucić na zakres B tak jakby coś blokowało lewarek, nawet przesunąć w zakres do kierowcy nie mogę. Tylko na A mogę jechać do przodu i tyłu.

Opublikowano

dokładnie Ci nie powiem bo dawno nie grzebałem ale na deklu, nad wybierakiem od rewersu jest śruba na klucz 24. Wykręć i sprawdź czy końcówka się rusza.

Drugie to możesz mieć opadniętą pokrywę skrzyni na śrubach (przynajmniej u mnie tak było i blokowany był ruch dźwigni).

Trybo raczej nie spadło bo byś normalnie włączał a nie jechał

Opublikowano

Mogę prosić o kontakt na Messengera? Zdjęcia mógłbym wysłać.


lukbold napisał:

dokładnie Ci nie powiem bo dawno nie grzebałem ale na deklu, nad wybierakiem od rewersu jest śruba na klucz 24. Wykręć i sprawdź czy końcówka się rusza.

Drugie to możesz mieć opadniętą pokrywę skrzyni na śrubach (przynajmniej u mnie tak było i blokowany był ruch dźwigni).

Trybo raczej nie spadło bo byś normalnie włączał a nie jechał

Końcówka się rusza. Może to być wina tych oringów na niej? Ciężko nawet ręką chodzi ten wybierak na tłoczku, tak powinno być?

Opublikowano

Jak się rusza to ok.. siłownik AB dostaje olej. Nie możesz przesunąć dźwigni w stronę do kierowcy więc obstawiam, że jednak pokrywa opadła i sworzeń pokrywy nie wchodzi w widełki AB (takie wyżłobienie)

Ja bym zdął pokrywę, wyczyścił i przy dokręcaniu pchał ją ku górze. To jest może 1 czy 2mm luzu na śrubach. Tak było u mnie

Opublikowano

Wiesz co.. analizuje sytuacje i coś mi tu nie gra. Później sprawdzę na swoim ale coś mi się zdaje że sytuacja z pokrywą byłaby istotna jakby zakres A nie wchodził.

Trzeba sprawdzić szczelność siłownika w pokrywie. Jeśli hydraulika sprawna to brak B wg mnie może sugerować rozlecany synchronizator, zużyte kamienie od przerzucania AB. Trzeba zdjąć dekiel i stwierdzić czy przesuwka AB potrafi zapiąć B a jeśli nie to otwierać przód skrzyni

Opublikowano

Przesuwka na B na się przesunąć w stronę silnika czy odwrotnie?

lukbold napisał:

Wiesz co.. analizuje sytuacje i coś mi tu nie gra. Później sprawdzę na swoim ale coś mi się zdaje że sytuacja z pokrywą byłaby istotna jakby zakres A nie wchodził.

Trzeba sprawdzić szczelność siłownika w pokrywie. Jeśli hydraulika sprawna to brak B wg mnie może sugerować rozlecany synchronizator, zużyte kamienie od przerzucania AB. Trzeba zdjąć dekiel i stwierdzić czy przesuwka AB potrafi zapiąć B a jeśli nie to otwierać przód skrzyni

Opublikowano
lukbold napisał:

na silnik

skrzynia.jpg

Siłownik może powodować że zakres B się da wrzucić ale ciągnik ma lekki opór ale nie jedzie? Może minimalnie koła ruszą.

Opublikowano
sznajdik napisał:

A ja dalej będę utrzymywać teorię że się rozkręcił na AB

Dlatego jak włączam zakres B i wajcha do przodu to słychać takie wycie w skrzyni trochę. Na R jest cicho.

Opublikowano

pokrywę zdemontowałem i ręcznie zakres AB przesuwałem i wchodzi. Po zamontowaniu pokrywy z powrotem wajcha zaczęła wchodzić na zakres B( do przodu i do tyłu) ale ciągnik nie rusza tylko jak do przodu wajcha to słychać w skrzyni jakby się coś nie zazębiało.

Opublikowano
lukbold napisał:

8 godzin temu, sznajdik napisał:

A ja dalej będę utrzymywać teorię że się rozkręcił na AB

 

Sprawdziłem dzisiaj kamerką. Masz rację. Najprawdopodobniej rozkręcił sie AB. Ile czasu zajmie rozjeżdżanie ciągnika? Na co zwrócić uwagę aby nic nie uszkodzić?

Opublikowano
Dnia 3.08.2021 o 14:29, lukbold napisał:

 

Witam mam problem z5455 skrzynia z jednym pułbiegiem z 2006r, podczas jazdy wyłączył się napęd i miga czerwona strzałka kierunku jazdy pomurzcie

Opublikowano

Wymieniłem nakrętkę. Po dokręceniu nie mogę przesunąć widełki na zakres B nawet ręcznie nie wchodzi. Co może być? za mocno dokręcona nakrętka?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v