Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. chciałem się spytać jaka jest przyczyna że ciągnik bierze olej z silnika??

w okresie jesiennym wymieniłem olej w silniku i był na max teraz gdy zajrzałem stan na bagnecie wskazywał min a w tym okresie przerobił 240 mth.

co trzeba było zrobić aby usunąć tą usterkę? proszę o rady i dzięki wielkie za nie.

Opublikowano

a czy przyczyną że bierze olej może być że ciągnik się przegrzewał?

ciągnik miał kilkanaście lat temu robiony silnik po czym nie był prawie zupełnie używany tylko stał na podwórku. jego eksploatację rozpocząłem półtora roku temu. Ciągnik pali na dotyk.

Opublikowano

zapewne przez ten czas nie by zmieniany olej w silniku (bo po co jak ciągnika się nie używa). Olej powiną się wymieniać przynajmniej raz w roku lub częściej jeśli dużo pracuje. Silnik pracował na złym oleju i teraz trzeba wymienić przynajmniej pierścienie. Cylindry trzeba obejrzeć, może jeszcze nie są złe ale mogą nadawać się do wymiany (będziesz wiedział jak rozbierzesz).

Opublikowano
ciągnik miał kilkanaście lat temu robiony silnik po czym nie był prawie zupełnie używany tylko stał na podwórku.

Czy był w czasie postoju chociaz odpalany raz na miesiąc, dwa? Bo jeśli nie był uruchamiany długi czas to szlag trafił tuleje. Ale zaraz, spokojnie, przez 240mth zjadl Ci tylko tyle ile jest miedzy górnym a dolnym stanem na bagnecie. To nie tragedia. Kopci mocno na niebiesko? Ja bym nie panikował tylko wymienił olej i zobaczył ile tym razem weźmie.

Btw. w 385 olej silnikowy wymienia sie co 200mth albo co sezon.

Opublikowano

Radziłbym ci zrobić kapitalny remont silnika.Jeśli był on nie rozbierany kilkanaście lat to czas najwyższy aby mu zrobić ten remont.Potwierdzam to co powiedział andrzej że olej powinno się wymienić raz w roku niezależnie od tego czy ciągnik zrobił 100 czy 500 mtg :(

Opublikowano

Przecierz napisał że

ciągnik miał kilkanaście lat temu robiony silnik po czym nie był prawie zupełnie używany tylko stał na podwórku

więc po co robić remont za remontem? Tyle ile wypalił mu oleju to żadna tragedia, chyba że zużycie sie zwiększy i będzie mocno kopcił, wtedy można pomyśleć o remoncie. Jeśli silnik był odpalany co jakiś czas podczas tego przestoju powinien być w bardzo dobrym stanie. Jedynie dużym błędem było puszczenie go w robote na starym oleju :(

Opublikowano

Jesli jest mółowaty i bierze olej to sprawdz sobie filtr powietrza czy nie jest zapchany bo ja maiłem taki prypadek ze zrobina była generalka ale to nic nie dało bo okazało sie ze filtr powietrza jest tak zapchany i nie i silnik nie dostawał odpowiedniej ilosci powietrza i sie dusił i to odrazu onna maszyna :(:)

Opublikowano

dzięki za rady.

ciągnik praktycznie nie kopci, kopci tylko wtedy gdy ma na prawde co robić w polu. Niestety ciągnik był w tym okresie bardzo rzadko przepalany bo może z pięc razy na rok:( i olej też nie był wymieniany. bo wtedy nie byłem tym zainteresowany bo byłem niepełnoletni i nie znałem się na ciągnikach a ojciec ciężko pracuje i nie miał czasu interesować się ciągnikiem a on jeszcze miał blacharke i szybe rozbitą bo kiedyś w nocy jacyś wandale napadli więc wyglądał w oplakanym stanie wręcz ruina. ale teraz gdy się zaniego wziąłem jakieś dwa lata temu to wygląda prawie jak nówka no tylko że olej bierze:P

wszystkie filtry są wyczyszczone i wymienione, a do silnika leję superol.

Opublikowano

wlej Turdus-to dosyć dobry olej,a twój ciągnik palił olej bo był przepracowany.każdy silnik czy to samochód czy traktor jak będzie miał stary zużyty olej to zacznie go ubywać na miarce,a co do ceny turdusa to jak się nie mylę to coś ok 12-13zł za 1L,(jak źle napisałem to proszę o poprawkę)

Opublikowano

ja po 240mtg wzioł ci z fula do mnimum to nie jest źle, nie ma sensu silnika remontowac, jak by ci tyle dziennnie brał to wtedy by trzeba było kapitalke robic

Opublikowano

Ja swojego U912 zalewam Lotos City Diesel 20W50, wcześniej był Milvus. Choć na okres zimowy wypadało by zmieniać na jakiś lekkobieżny bo są problemy z rozruchem.

 

@mateunia19

Zmień olej na jakiś dobry gęsty, zalej do max. na bagnecie (ciągnik ma stać równo), przepracuj 200mth i zobacz ile go zostanie (oczywiście okresowo sprawdzaj stan!). Jeśli łyknie nie więcej jak do min. na bagnecie to daj spokój z remontem. Po co szukać dziury w całym? Remont czy choćby pierścienie zmienia sie gdy między wymianami trzeba robić dolewki po kilka litrów. Aha, wyczyść też filtr olejowy odśrodkowy, możesz sie zdziwić jaki syf tam siedzi :(

Opublikowano

Najlepiej wstawić filtr pełno-przepływowy, poza tym ilość oleju pomiędzy stanem max a min nie jest taka duża. Zimą ciągnik bierze więcej oleju, no i niedogrzany. :(

Opublikowano
a czy przyczyną że bierze olej może być że ciągnik się przegrzewał?

ciągnik miał kilkanaście lat temu robiony silnik po czym nie był prawie zupełnie używany tylko stał na podwórku. jego eksploatację rozpocząłem półtora roku temu. Ciągnik pali na dotyk.

z tego co piszesz to wszystko wskazuje na to że wystarczy mo zdiąć głowicę i założyć nowe uszczelniacze przy zaworach . ja miałem ten sam problem w 1224 wystarczy że się przegrzeje pare razy i branie oleju gwarantowane . a czy w miejscu gdzie przykręcony kolektor wydechowy pojawia się olej ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v