Skocz do zawartości

Jak założyć hebel c330


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam gdzie mam założyć hebel w c330 z alternatorem, na plusie czy minusie i w którym miejscu najlepiej i żeby było bezpiecznie. Myślałem założyć na minusie po prawej stronie przy siedzeniu w kabinie. Dobrze by to było?
Opublikowano
t25a1 napisał:

Ty to tak na poważnie.

A co w tym dziwnego?

Opublikowano
1 godzinę temu, robert1226 napisał:

To są drogie rzeczy , i bardzo skaplikowane by o ty publicznie pisać .

Na jaką minimalną znamionową wartość prądu kolega proponuje odłącznik? 

Opublikowano

Nie wiem jaki jest sens istnienia tego działu. Normalnie się zapytałem a jedynie co mi odpisano to drwiny.

Opublikowano (edytowane)

Bo łatwiej się pośmiać, niż pomyśleć nad potencjalnymi problemami, wadami rozwiązania, czy zaproponować konkretny typ łącznika.  Może jakiś model  A w tej samej cenie jest trawły, a model B nic nie warty? Może model C jest dobry ale trzeba go specyficznie zamontować, bo wyrwą mu się zaciski.

 

Mozna też zapytać po co ten odłacznik? 

Może jednak warto zamontować go tak, że odłącza część instalacji?

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano
Alchemik napisał:

Bo łatwiej się pośmiać, niż pomyśleć nad potencjalnymi problemami, wadami rozwiązania, czy zaproponować konkretny typ łącznika.  Może jakiś model  A w tej samej cenie jest trawły, a model B nic nie warty? Może model C jest dobry ale trzeba go specyficznie zamontować, bo wyrwą mu się zaciski.

 

Mozna też zapytać po co ten odłacznik? 

Może jednak warto zamontować go tak, że odłącza część instalacji?

Dzięki za pomoc . A jaki ten hebel taki za 30 zł z agromy nada się czy nie bardzo żeby się nie przepalal😊

Opublikowano

Powiem szczerze, że nie mam z nimi doświadczenia, a podane parametry często nie maja nic wspólnego z rzeczywistością.

Za 30 złotych można zaryzykować, tylko trzeba mieć go "pod obserwacją" i być przygotowany na obejście go w razie problemów. 

Tylko trzeba uważać, aby nie rozłączyć go przypadkowo w czasie pracy silnika. 

Ten odłącznik to profilaktycznie, "ucieka" gdzieś prąd, czy ma chronić przed uruchomieniem przez dzieci? 

Opublikowano

@Alchemik Tak profilaktycznie żeby przypadkiem jakieś zwarcie się nie zrobiło jak zostawię na noc czy coś. Kiedyś zostawiłem koparkę na noc wyłączyłem zapłon wszystko jak się należy rano przychodzę i patrzę że przy akumulatorach sajgon,klemy popalone dobrze że na tym się skończyło. Wolałbym uniknąć takich przygód. Teraz poprostu odłączam klemy ale to trochę problematyczne no i jeżdżę bez tych blaszanych osłon. Z heblem byłoby wygodniej. Jeżeli będzie jakiś lepszy hebel w Agromie to kupię myślałem taki od zetora tylko kwestia czy będzie bo zależy mi aby to w sobotę zrobić, a jak nie będzie to mam zagwozdkę czy ten tańszy kupić czy poczekać i przez neta kupić lepszy.

Opublikowano

Ja bardziej obracam się w branży samochodów. W sporcie motoryzacyjnym wiem ze sa porządne odlaczniki kilku firm, ale to jest regulowane regulaminami i ich cena jest mocno zaporowa.

Nie mam doświadczeń z uniwersalnymi rozłącznikami "rolniczymi", jak który sie sprawuje. 

Na przykładzie Jumza/MTZ z domu  wiem, że stare odłączniki działają latami, po  wymianie czasami loteria. Niby prawie identyczne, a jeden działa tydzień inny latami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Patryk6
      Dzień dobry czy posiada ktoś instrukcje do opryskiwacza tecnomy ( nie wiem jaki model będzie na zdjęciu) chodzi mi najbardziej o instrukcje do sterownika. Lub zajmuje się ktoś naprawianiem tych opryskiwaczy w szczególności chodzi mi żeby można było zmieniać dawkę a nie pryskać cały czas na jednej. Od kad kupiłem w Francji jest jedna stała dawka.



    • Przez DonPadre
      Witam,
      Wiem że to forum rolnicze ale kierunkowskazy w mszynach też są. Mam problem w moim peugeocie 208gti z kierunkowskazem ledowym w przedniej lampie od strony pasażera. Po przekręceniu zapłonu ale nie odpalaniu dioda jak i kierunkowskaz działają poprawnie ale gdy odpalę samochód to nagle dioda na desce zaczyna migać szybko jak przy spalonej żarówce a taśma ledowa w lampie niewyraźnie o równie szybko miga. Jak to naprawić, może zamontować opornik w jakiś sposób żeby zmniejszyć napięcie gdy samochód jest odpalony?
      Proszę o pomoc nie jestem orłem z elektroniki.

    • Przez Wiktorrrr
      Czy polecacie taką instalację do C-360?
      https://elmot-swidnica.pl/produkt/instalacja-c-360-laczona-kompletna-alternator-elmot-premium-line/
    • Przez gruber9
      Witam, mam problem z ciągnikiem. Ursus C-328 z silnikiem C-330. Akumulator 12V, 62Ah, rozrusznik szybkoobrotowy. Problem jest tak jak na filmiku, raz pali normalnie, a potem ciężko mu przekręcić i przełamać się, winny jest akumulator, czy co? Zrobiłem dotychczas tak
      -wyjąłem rozrusznik, zdjąłem i sprawdziłem czy nie ma luzów na łożyskach i brak luzów, na imadle bez obciążenia kręci jak oszalały
      - akumulator padł w sobotę mi, choć palił wcześniej dobrze, podładowałem go i założyłem i przy rozruchu jak tak ciężko kręci ma spadki na akumulatorze do 10v a i niżej typu 6-8V, i co ciekawe z zacisku alternatora podczas pracy silnika wychodzi napięcie 14V, a na samym akumulatorze na 1600 obrotach dopiero łapie 13,9V, więc trochę lipne ładowanie, czy może być winny przewód zasilający temu? Czy sama akumulator jest wyeksplatowany i nie ma siły rozruchu i nie przyjmuje ładowania? Choć trzyma, bo od soboty do dziś trzymał w granicy 12,7V. Co polecacie? Zmiana akumulatora?
      Filmik poniżej: 
      481796126_9719509461406820_9059274403169755457_n.mp4
    • Przez YeLoN3
      Witam. Założyłem czujnik ciśnienia powietrza dd20e z mtz i taki wskaznik https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-powietrza-mtz-60-mm-0-10-bar-12v-z-kontrolka-15832259774 i zawór mam ustawiony na 6 barów a ten wskaźnik dochodzi do 10 a go zamyka. Przy 5bar pokazywał ponad 8. Podobny problem mam z czujnikiem i wskaźnikiem ciśnienia z c385 po odpaleniu odrazu go zamyka 10bar a w rzeczywistości ma 5 bar ciśnienia oleju. https://allegro.pl/oferta/czujnik-cisnienia-oleju-c-385-zetor-oryginal-ursus-5035392031
      https://allegro.pl/oferta/wskaznik-cisnienia-oleju-c-385-elektryczny-89352931-4959889766 
      Wiem że czujnik musi być sparowany ze wskaźnikiem ale jak widać jest z tym problem przy takich ilościach producentów? Można to wyskalować za pomocą rezystorów?
      Podłączenie i masa są dobre.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v