Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam problem z moją 60-tką. Wycieka mi olej ze skrzyni biegów przez otwór, na którym podwieszone są pedały sprzęgła i hamulców. Dokładnie, to wyciek jest od strony pedału sprzęgła i wymiana simmeringów nie pomaga. Podejrzewam, że wyrobił sie otwór, tylko jak sie za to zabrać? Wkleić uszczelniacz na jakiś klej czy coś? Tu zdjęcie poglądowe

20210501_201656.jpg

Opublikowano

najczesciej ro walek sie wyrabia w miejscu styku z uszczelniaczem wiec przyjzyj sie dokladnie a jesli jakims cudem cieknie miedzy obudowa a simeringiem to na hermetyk jakis wklej i bedzie trzymac

Opublikowano

W miejscu którym zaznaczyłeś jest wałek, ale tylko od sprzęgła i cięgien sterujących hamulcem ręcznym, pedały nożnego siedzą inaczej. Ściągnij sobie wszystko z tego wałka zarówno od strony pedału sprzęgła jak i drugiej, powyciągaj uszczelniacze i zobacz czy sam wałek w obudowie siedzi ciasno. Jeśli ma on luz to wymiana uszczelniaczy albo nic Ci nie da albo da, ale na chwilę. Jeśli luz jest to albo wymiana wałka i znów sprawdzenie. Jeśli dalej ma ruch góra - dół to albo wałek ma lipny wymiar albo obudowa się podrobiła i wtedy jest już większy problem.

Jeśli zaś sam wałek siedzi bez luzu w obudowie to albo masz wyrobiony wałek w miejscy pracy uszczelniacza jak to sugerowali koledzy i wtedy trzeba wymienić go na taki bez defektu, albo otwór pod uszczelniacz w obudowie jest "podrobiony" lub ma skazę i również jak koledzy sugerowali jaki klej i powinno trzymać.

Przychodzi mi jeszcze taka myśl, że jeśli wsadzisz wałek w obudowę i nakładasz na niego uszczelniacze do możesz je uszkodzić gdyż po obu końcach wałka jest wcięcie na pierścień segera i mimo posmarowania, smarem tudzież olejem zahacza się. Ja obklejam sam koniec wałka izolacją (około 1,5 obrotu) i dopiero nakładam - wtedy owe wcięcie mijam bez żadnych zacięć. Ewentualnie można zrobić prowizoryczny "lejek" z kawałka plastikowej butelki i po tym nasunąć w miejsce gdzie nie ma już nacięcia na seger. Powodzenia

Opublikowano

Podłącze się pod temat

Z drugiej strony skrzyni od strony hamulców jest takie wybrzuszenie i jest tam wkręcona śruba. Cieknie mi spod tej właśnie śrubki. Od czego jest ta śruba? (wg katalogu jest to jakaś śruba ustalająca). Jest tam jakiś oring? jak to uszczelnić, można ją wykręcić? ona coś trzyma w środku skrzyni?

Opublikowano
3 minuty temu, mlody28 napisał:

Od czego jest ta śruba? (wg katalogu jest to jakaś śruba ustalająca).

Dokładnie to śruba ustalająca oś koła pośredniego wstecznego biegu, wykręcić możesz byle byś nie odpalał traktora gdy jest wykręcona i wcześniej trzeba spuścić olej bo może się lać. O ringa tam nie ma, jest chyba podkładka miedziana o ile pamiętam, a śruba dokręcona?

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za szybką odpowiedź!

Jest tam tylko podkładka sprężysta (tak jest też w katalogu części) dlatego dziwi mnie jak to ma być uszczelnione. Czy jest dokręcone, nie wiem, bo nie wiedziałem czy można nią ruszać, teraz jak piszesz że można to  spróbuje dokręcić. A jak to nic nie da to może wykręcić trochę i dać na gwint silikonu.

Nie leje się bardzo, wcześniej nie zwracałem na to uwagi ale po pomalowaniu ciągnika jednak mnie to denerwuje.

Edytowane przez mlody28
Opublikowano (edytowane)

nie wiem czy dawno, to jest takie miejsce gdzie raczej się tego nie widzi, tylko tak przy malowaniu zauważyłem

 

Edytowane przez mlody28

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Ursusc385
      Zeby chodziło leciutko wystarczy załozyc przedłouzke do tego co wychodzi od silnika
      i załozyc łancuch jutro przesle zdjecia
    • Przez silver90
      Witam mam pytanie czy ktoś z was wlewał do ursusa c360 do skrzyni olej Jasol utto 10w30. Chciałbym go tym zalać żebym mógł wywracać  przyczepy nim i moim drugim ciągnikiem który chodzi na tym właśnie oleju. Co wy o tym sądzicie? Proszę o odpowiedzi. 
    • Przez Davidastra
      Witam panów mam następujący problem w moim 3p podczes pracy z womem np . prasą czy rotacyjna powyżej 1000 - 1200 obrotów silnika słychać dziwny odgłos przypomina odgłos pracujących bębnów kosiarki rotacyjnej no może jest troche tępszym odgłosem .Tylko podczas cięższej pracy WOM - em Kolega stwierdził że tak ma ten typ Ale mi się to niepodoba Dodam że wszystko sprawnie działa i lekko wskakuje WOM .
    • Przez Facundoo
      Witam. Panowie potrzebuje porady. Zrobiłem remont kapitalny skrzyni biegów w swoim 3P. Remont robiłem sam, wymienione zostały wszystkie koła zębate,wałek głowny i pośredni oraz oba wałki sprzęgłowe i wszystkie łożyska. Części pochodziły z czasów PRL. Po złożeniu wszystkiego pojawił się problem stuków na biegu jałowym. Obstawiałem,ze problem był w kole podwójnym od wstecznego biegu, rozjechałem ciągnik,wymieniłem to koło ale problem pozostał. Pytanie do was, miał ktoś może podobny problem i jak go rozwiązał? Tylko nie piszczcie, że łożyska sie rozleciały,albo igiełki na wałku sprzegłowym itd bo nie w tym jest rzecz. NA biegu jałowym oprócz wałka sprzęgłowego 1 stopnia pracują jeszcze koło stałego zazębienia, oraz dolna 2 z kołem podwójnym od wstecznego biegu. Koło podwójne wykluczam bo wymieniłem i nic to nie dało. Zostaja 2 koła i wałek. Ktoś miał podobnie ?
    • Przez kacperdw
      Witajcie,
      Mam problem ze skrzynią biegów w ciągniku ursus c360. 
      Początkowo myślałem że to wina łożysk ale gdy wymieniłem wszystkie łożyska w skrzyni to pojawiło się głośnie grzechotanie. Wszystkie łożyska wydawały się być w niezłym stanie, z wyjątkiem łożysk na trybach biegu wstecznego. Myśle że grzechotanie pojawiło się w momencie wyeliminowania luzów między trybami (po wymianie łożysk). 
      Następnie, aby nie rozbierać skrzyni w nieskończości, postanowiłem wymienić wszystkie wałki i tryby w skrzyni. Zgrzytanie zostało. Pojawia się ono na biegu jałowym a ustaje w momencie wciśnięcia sprzęgła. Po uruchomieniu skrzyni da się wyczuć (przykładając rękę do obudowy), że drgania pojawiają sie w okolicach trybów biegu wstecznego.
      Wszystkie części są nowe i oryginalne firmy ursus.
      Proszę o nakierowanie na ewentualną przyczynę hałasu, szczególnie tych którzy uporali się z podanym problemem.  
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v