Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Posiadam NH TD5030 2 miesiące wydaje mi się że dużo pali.

ile palą wasze w orce, agregacie, transporcie, pracy z turem.

 

PS jakim biegiem orzecie i jakim ciągacie agregat!!!

Opublikowano

Mój NH TD95D spala: na glebach (4-6 klasy)

-orka pługiem kverneland ab100 szer 160 cm głębokość ok 27cm średnio 10l\mth, orka na trzecim biegu na drugim zakresie

-uprawa i siew- agregat uprawowo-siewny ares l\s + poznaniak średnio 7l\mth, uprawa na pierwszym biegu na trzecim zakresie

-ugniatanie kiszonki - średnio 4l\mth

 

Moim zdaniem to nie sa duże wartości.

Napisz jakie masz spalanie w poszczególnych pracach, z jakimi maszynami będzie pracował, na jakim areale i ile kosztował jeśli to nie tajemnica.

Opublikowano

niezbyt wiem ile pali na mth nie sprawdzałem ale według mnie to dużo, z turem koszt wyniósł prawie 170 tyś PLN . ale nie żałujemy!!!!!!

 

PS czy orzecie z włączonym napędem 4*4

 

Mirek767 ile twój nh ma koni?

Opublikowano

mój ma 94 km a przedni napęd w czasie uprawy włączam nawet przy bronowaniu :) a co do orki to kiedyś zapomniałem włączyć to chyba z hektar zaorałem bez i normalnie szło, ale skoro jest to zawsze włączam, tylko na asfalt trzeba wyłączać.

 

@grizly 007- jaki masz ładowacz?

Opublikowano

mój ma 94 km a przedni napęd w czasie uprawy włączam nawet przy bronowaniu :) a co do orki to kiedyś zapomniałem włączyć to chyba z hektar zaorałem bez i normalnie szło, ale skoro jest to zawsze włączam, tylko na asfalt trzeba wyłączać.

 

@grizly 007- jaki masz ładowacz?

 

mam tur 6 produkcji Polmot Warfama z Biedaszek Małych i do tego chwytak do bel , łyżkę 2 m , krokodyl 1,4 m

 

@Mirek767 rok produkcji twojego nh

Opublikowano

@grizly007- rok produkcji 2006, użytkowany od 2007

 

@kobra89- na jakim wałku belujesz? na 1000 obr i przy zmniejszonych obrotach silnika? Jaką prasą.

Ja kiedyś belowałem na 1000 i obroty ok 1300 prasą sipma z569/1 ale sprzęgło w prasie zaczynało się zacinać i serwisant powiedział żeby nie belować na tym wałku bo są zbyt duże obroty na starcie i przez to źle się zasprzęgla, a co do spalania to przy takim belowaniu wynosiło ok

7 l\mth.

Opublikowano

@kobra89- no sory ale Ci nie wierzę co do tego spalania. Takiego spalania to nawet 3p niema.

niema bata, jak dasz ok 2000obr/min na silniku to musi Ci z 10 co najmniej spalić. Pewnie Ci pomiar nie wyszedł przez to że się zbiornik zapowietrza. Przecież mój i Twój to ta sama moc- czy to możliwe żeby silniki o takich samych mocach w takiej samej pracy spalały zupełnie inne ilości paliwa?

Opublikowano

Mi nh t5060 w prasie nh br6080 przy 2500obr na biegu 2 II spali nawet ponad 20l/h, a każde 100-200obr niżej 2000obr, to mniej o ok.1-2l/h w prasie, z tym, że w 3h 17 min sprasowałem ok 8ha słomy, a w gruberze na takim samym biegu przy 1900obr/min 12l/h przy wydajności 1,5ha/h.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

7 litrów to pali TD 60KM w Z-224 pracując z WOM 540. :)

Opublikowano

@kobra89- no sory ale Ci nie wierzę co do tego spalania. Takiego spalania to nawet 3p niema.

niema bata, jak dasz ok 2000obr/min na silniku to musi Ci z 10 co najmniej spalić. Pewnie Ci pomiar nie wyszedł przez to że się zbiornik zapowietrza. Przecież mój i Twój to ta sama moc- czy to możliwe żeby silniki o takich samych mocach w takiej samej pracy spalały zupełnie inne ilości paliwa?

a kto powiedział że z prasą musi być 2000 obr, a nie wystarczy 1400 - 1600? w sianie na gruntowej łące czy słomie to przecież ciągnik nie czuje takiej sokółki, w dodatku nikt nie każe jeździć 15-20km/ha, a są tacy wariaci co dają po 2300 obr i tylko półbiegami przerzucają że na bruzdach ta belarka na szerokim ogumieniu skacze wyżej ciągnika, no ale jak kogoś stać na niszczenie sprzętu to i do baku ma zapewne za co lać, a spalanie 15-17l/godz w sipmie farmie z agroplusem to też na własne oczy widziałem he he

Opublikowano

Powiem wam tak. Mam 17 lat i w żniwa jeździłem na belownicy i obserwowalem spalanie. Jak to na początku było cisnąłem gaz do podłogi, prawie 2100-2200 i szybko się jeździło, ale bele były takie nie bardzo zbite, a wskazówka opadała w nieubłagalnym tempie. potem postanowiłem jeździć wolniejszymi biegami i obroty w granicach 1600-1800 i bele było o niebo lepiej zbite i spalanie o wiele niższe, przy okazji okolice można było podziwiać;p dlatego w przyszłym roku tylko i wyłącznie tym drugim sposobem będę jeździł.

Opublikowano

@mareknh masz na myśli niższe spalanie na godzine pracy czy na zrobioną robote?? Bo ja szczerze powiedziawszy przy prasoweaniu to tylko na dziurach zwalniam B) ( czas jest dla mnie nie bez znaczenia ale znowu bez przesady) I żadna nowość że silniki w nowych ciągnikach wykazują naj więkrzą sprawność energetyczną w granicach 1550 obr/min

Opublikowano

Tak jak już mówił jeden z kolegów powyżej jak zmieniłem strategię jazdy z 2500obr/min na 1600-2000obr/min, to spalanie spadło o połowę(!), ale wciąż wynosi 10l/h. Myślę, że to wina kół przód 420/70/24, tył 520/70/34 i obciążników 400kg na przodzie, gdyż wcześniejszy zestaw - zetor 7211 i sipma z 279/1 wychodził w granicach 5,5-6,3l/h, a to dlatego, że zetor był lżejszy o ok.1050kg, a sipma od nh o 400kg, co daje 1450kg i w połączeniu z większą mocą wynik chyba nie najgorszy.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

10 l/h to nie powinno dziwić w ciągniku o około 80KM. B)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Temat jest odnośnie TD5030, nie mniej jednak mój błąd bo nie czytałem postu numer 13.Czy te 10l/h w tym stukonnym ciągniku jest dla Ciebie za wysokie?

Opublikowano

Wydaje mi se to trochę dużo, gdyż nie wykorzystuje tak bardzo mocy tego ciągnika - spokojnie 7211 miałby z nią lżej niż z sipmą z279/1 farmaI (z hydrauliczną blokadą komory, a nh ma mechaniczną).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ciężko określić wykorzystanie ciągnika, jeżeli on sam nie ma odpowiedniego wskaźnika. Tyle, że Zetor będzie z nią wolniej jeździł. B)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jurek195
      Witam jestem ciekawy czy można do NH TD5050 dołożyć siłowniki do tylnego podnośnika
    • Przez antrak
      Witam wszystkich,
      w moim nowym nabytku NH TD5 105 z 2016 roku zaświecił się bład 3141
      jeżeli ktoś się z tym wcześniej spotkał to proszę o pomoc zanim zacznę wzywać serwisy
    • Przez MAVERICK232
      Witam. Mam problem z moim N H TD90 z kierowcą. Mimo wymienienia siłownika gazowego na nowy, kierownica idzie ruszyć do góry i do dołu. Czy ktoś miał może taki problem?
      Pozdrawiam 
      MAVERICK 
    • Przez Lukas85
      Od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim td90 jest jakiś dziwny dźwięk przy hamowaniu. Słychać jakby metal tarl o metal. Słychać to głównie przy gwaltowniejszym hamowaniu lub jak jest dość ciężko np jak cofa z opryskiwaczem do garażu i mocniej przy hamuje. Nie wiem dokładnie jak są zrobione te hamulce czy są tam tarcze czy jakieś bębny? Może ktoś przerabia ten temat i mógłby mi coś podpowiedzieć? Musze jeszcze tylko zrobić jrden test rozpisać pedały hamulca i sprawdzić czy przy naciśnięciu obu pedałów jest taki sam dźwięk cz tylko po którejś stronie bo podejrzewam ze na oba koła są oddzielne hamulce
    • Przez arek05
      Witam, mam problem że w ciągniku przy prasowaniu słomy wałek w ciągniku się kręci i napędza prasę, lecz gdy belka jest już bardziej zbita i pojawia się obciążenie WOM w ciągniku przestaje się kręcić pomimo załączonego wałka. Zaczyna się kręcić gdy da mu się bardzo wysokie obroty. Gdzie szukać problemu, czy tam jest jakieś sprzęgło i gdzie? Bardzo proszę o pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v