Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam od niedawna MF 4260 ze skrzynią 12-12 powershuttle 

Problem polega na tym że podczas zmiany kierunku jazdy z tyłu do przodu jest wszystko ok a z przodu to tyłu czuć szarpnięcie i lekkie stuknięcie w skrzyni biegów 

I czy istnieje jakaś możliwość kalibracji tej skrzyni a raczej samego rewersu ewentualnie sprawdzenia ciśnień i jak to można sprawdzić ?

Druga sprawa podczas ruszania ze sprzęgła a nie z samego rewersu pedał sprzęgła też nie łapie delikatnie z odpuszczaniem go tylko robi to nagle głównie na zakresach L i M na zakresie H wydaje się być wszystko w porządku 

Za każdą pomoc wielkie dzięki 🙂

 

 

 

 

 

Opublikowano

Co do rewersu to przekopalem caly internet i nie znalazlem info jak sie go kalibruje w tym modelu. A co do sprzegla to w moim 4360 jest tak samo czule. Minimalnie szybciej sie odpusci i rusza gwaltownie, kwestia wprawy. Znalazlem info tu na forum ze w MF takie zachowanie jest normalne - być moze.

Opublikowano

Zgadzam się z tobą wszystko kwestia wprawy 

Ale zastanawia mnie ciągle jedna rzecz 

Dlaczego podczas ruszania ze sprzęgła nawet gdy puszcza się je tak że delikatniej się nie da raz jest to płynne ruszenie a raz odrazu delikatnie łapie i jest szarpnięcie 

Gdzieś na stronie AGCOBOOK w angielskiej instrukcji obsługi znalazłem wątek dotyczący kalibracji rewersu poprzez włączenia blokady mostu i dziesiecio czy iluś tam razy przełączeniu go w pozycję do jazdy do przodu czy do tyłu niby ta procedura ma się rozpocząć 

Cynk tkwi w tym że kontrolki od zakresów powinny wskazywać temperaturę oleju gdzie jest napisane że są 4 a u mnie są tylko 3 zakresy L M H 

Póki co narazie nie posiadam polskiej instrukcji obsługi do tego ciągnika a powiem szczerze że jest to dość irytujące a druga sprawa zużycie się tej skrzyni wiadomo jak szarpnie to szybciej się ona niszczy

 

 

 

 

Opublikowano

Więc jedyne wyjście z tej sytuacji to chyba na początek zmierzyć ciśnienie na skrzyni na jazdę w przód i tył o ile taka możliwość jest 

A może być tak że uszkodzony jest czujnik przy pedale sprzęgła i podaje on czasem jakieś przekłamane dane ?

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v