Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, ogarek napisał:

Wielu ludzi dłubie bo to żadna magiczna wiedza jeśli chodzi o te silniki i podobne..

dymić to może z innego powodu a nawet wielu powodów i tyle.... Błąd zawsze się może trafić i każdy potrafi coś przeoczyć.... 

No właśnie to nie jest magiczna wiedza tylko że ci "praktycy" nie zawsze ją rozumieją lub nie stosują bo po co tolerancje i fabryczne wytyczne jak można na słuch ustawić, nie mówie o kluczach dynamometrychnych. A potem korba bokiem wyłazi albo wały pekają - ale wiadomo - teraz cześci nie takie jak kiedyś 🤣🤣. Niby każdy dłubie ale mało kto potrafi te silniki tak poskładać żeby to normalnie chodziło

17 minut temu, Vroobel napisał:

Właśnie rozbieram silnik po "praktyku" przebieg od remontu to 2 tys mth zestawy Mahle, pęknięte pierścienie na 2 tłokach, uszczelka pod głowica z ręcznie rzeźbionymi kanałami, silnik w lato więcej jak 65 st z sprawnym termostatem nie łapie, końcówki wtrysków od turbo,  znaków na pompie tyle że trudno policzyć... 

A to są powody dla których nigdy ciągnika nie zaprowadziłem do mechanika 😜

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Prawda jest taka że rzadko który mechanik przykłada się i bierze odpowiedzialność za to co robi, nikomu nie chce się śledzić instrukcji napraw która jest w przypadku zetora po czesku, przeważnie ustawienia są "tak jak było" albo "na oko", nie wspominając już o momentach dokrecen śrub.. problem robi się wtedy jak ktoś wcześniej zmienił jakąś część na nie od tego typu. Sam wielokrotnie przekonałem się że typów części do zetor/ursus może być min 2 lub 3. 

Opublikowano

Wszystko to prawda pany i wiedza o tolerancjach i selekcjach itp.... tyz potrzebna.... Ale nie oszukujmy żadnej tajemnej wiedzy tu niema bo ta można zdobyć tylko trza chcieć.... 

 

Opublikowano (edytowane)

Noi doszliśmy do sedna dyskusji 😀. Ogarek, przecież tu nikt żadnej tajemnej wiedzy nie skrywa. Poprostu kolega potrzebował parametr którego nie posiadał a był mu potrzebny do prawidłowego ustawienia silnika. W związku z tym że była możliwość policzenia tego parametru na podstawie innych danych to to zrobiliśmy i ja tu nie widze nic wstydliwego żeby matematyke zastosować właśnie w praktyce bo tutaj tak sie stało. 

Pozdrawiam i chyba nie ma sensu dalej dyskutować 😀

Vroobel - daj znać jak złożysz wszystko jak maszyna śmiga 🙂

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Profesjonalne podejście do tematu jest jak najbardziej wskazane.... 👍

Opublikowano

Dam znać, ale to jeszcze trochę, bo teraz czekam żeby głowice dać do sprawdzenia, termin dopiero po nowym roku, ale tak ogólnie to mam nadzieję że będzie lepiej niż było. Przed remontem to od jesieni bez podania samostartu nie odpalił. Teraz zregenerowałem pompę i wtryskiwacze, nowe zestawy naprawcze silnika, nowy rozrząd. 

Opublikowano

Ważne żebyś do marca zdążył 😉. Ja też mam swojego breżniewa robabranego i dłubie przy hamulcach i hydraulice - kupiłem 2 lata temu mtzta " na bieżąco serwisowanego" 😉 i go doprowadzam w miare możliwości do porządku. 

Opublikowano (edytowane)

Orientuje się ktoś jakie powinno być sprzęgiełko na pompie wtryskowej? 

Wg katalogu 80.009.016, problem w tym że wszędzie jest ten sam nr katalogowy a sprzęgiełka różne. 

Edytowane przez Vroobel
Opublikowano (edytowane)

Nie pamiętam tego... Ja zawsze brałem stare i porównywałem w sklepie przykładając do siebie... Wydaje mi się że 7,5 zęba 

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

Witam, jeśli chodzi o opuźnienie błysku lampy, to jest bardzo niewielkie. Jest dużo dokładniejszą metodą niż tradycyjna kapilara. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że do pomp rzędowych super sprawa. Jeśli chodzi o pompy rotacyjne potrafi oszukiwać. Tak jakby wykrywała też inne drgania i pomiar jest mało miarodajny. 

Jeśli chodzi o Kąt wtrysku w silniku z8001 to od GMP do 24 stopni czyli początku wtrysku jest 8 zębów na wieńcu koła zamachowego. 

Pozdrawiam. 

Opublikowano
2 godziny temu, maarianek88 napisał:

Witam, jeśli chodzi o opuźnienie błysku lampy, to jest bardzo niewielkie. Jest dużo dokładniejszą metodą niż tradycyjna kapilara. Z własnego doświadczenia mogę powiedzieć że do pomp rzędowych super sprawa. Jeśli chodzi o pompy rotacyjne potrafi oszukiwać. Tak jakby wykrywała też inne drgania i pomiar jest mało miarodajny. 

 

mam do ustawienia silnik Lombardini z czterema osobno regulowanymi pompami wtryskowymi sprawa nie tak prosta jak w rzędowych 

Opublikowano (edytowane)

Lampą nie ustawisz pompowtrysków. Czujnik lampy wykrywa drganie paliwa w przewodzie wysokiego ciśnienia. W przypadku pompowtrysków jest pompa wstępna, która daje stałe ciśnienie, a pompowtrysk wstrzykuje do cylindra paliwo mechanicznie przy pomocy wałka rozrządu. Nie ma tam jak zamontować czujnika lampy, bo i nie ma na co. Trzeba zegar i szukać instrukcji z danymi ustawczymi. Do lombardinii chyba jest coś w necie ale nie w naszym języku. 

Edytowane przez maarianek88
Opublikowano

każdy cylinder ma jednosekcyjną pompę i nirmalny wtryskiwacz (podobnie jak w ubijakach i niektórych silnikach DEUTZ  dawkę regulujemy obracając pompką a kąt podkładając podkładki pod pompę .A mnie chodzi o to że w instrukcji nie podają kąta wtrysku przy użyciu lampy na rurkę ma 12/13 stopni w przypadku dynamicznego pomiaru lampą mamy opóźnienie i mnie chodzi o ilość stopni przypadające na ten czas (nowe silniki mają opis w instrukcji starsze niestety nie) 

Opublikowano

A to takie cudo, myślałem że też jest na pompowtryskach. W tym przypadku nie powinno być praktycznie różnicy w kącie statycznym czy dynamicznym. Na pompach wtryskowych rzędowych nie zauważyłem opuźnienia, na rotacyjnych są zakłócenia ale Kąt też jest bez zmian, statycznie i dynamicznie. Mowa oczywiście o silnikach ciągnikowych gdzie nie ma dodatkowych urządzeń elektronicznych sterujących początkiem wtrysku. W samochodach kąt statyczny może rożnić się od dynamicznego, ale według mnie tylko dlatego że odpalony silnik zbiera dużo informacji np. O temp płynu, obrotach silnika itp. W ciągnikach, a przynajmniej nie tych najnowszych na najniższych obrotach tak żeby nie wzbudzać przestawiacza kąta wtrysku Kąt statyczny praktycznie będzie odpowiadał dynamicznemu. Jeśli nie masz dodatkowych urządzeń sterujących wyprzedzeniem wtrysku według mnie to Kąt dynamiczny będzie najbardziej prawidłowy. Tu masz krótkie rurki wysokiego ciśnienia, drgnięcie paliwa w rurce powinno odpowiać początkowi tłoczenia.

Opublikowano

Powoli zmierzam ku końcowi, kąt ustawiłem bez głowicy, na kolek i jest idealnie 7mm przed gmp, wczoraj odebrałem głowice i mam dylemat co do podkładek wtryskiwacza, są 2 grubość 1.5 i 2mm i nie wiem jakie włożyć

Opublikowano

Jestem już po pierwszym odpaleniu, musiałem jeszcze zainwestować w podstawę filtrów olejowych nowego typu, bo filtr odśrodkowy miał już dość, silnik pracuję elegancko, jedynie jest problem w tym, że kompresja delikatnie ucieka na szpilce od głowicy, prawdopodobnie głowica ma jakieś mikropęknięcie, jak rozbierałem, rzuciła mi się w oczy okopcona szpilka, ale nie pomyślałem nawet, że może być tam głowica pęknięta.

Opublikowano (edytowane)

No to szkoda że puszcza - swoją drogą jak robili głowice to mogli próbe szczelności zrobić 😐. Ale wynika z tego że ustawienia motoru są ok (tj. Z ładnej pracy silnika) 🙂

Edytowane przez karbex
Opublikowano

Nigdy nie było problemu z wywalaniem płynu chłodnica albo mieszaniem się płynu z olejem, to Pan z auto szlifu stwierdził że nie ma potrzeby robić szczelności, 

Ciekawe jak sprawdzają szczelnośc, bo jeśli pompują powietrze w płaszcz wodny to na probie szczelności by nic nie wykazało. 

 

Opublikowano

Macie jakieś sprawdzone termostaty? Bo nowy z mery nie spełnia swojego zadania, otwiera się przy 69 st, kupiłbym wahlera s4030 - taki istnieje w katalogu, ale nie można go dostać w sklepach, chyba pozostaje tylko szukać termostatu od 2.5 tds

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v