Skocz do zawartości

John Deere 7530 vs. New Holland T7.250 - którego wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam

Potrzebuję pomocy przy wyborze ciągnika o mocy 200KM. W grę wchodzą dwa typy albo John Deere 7530 (2009r.) albo New Holland t7.250 (2013r.). Co do ciągnika JD mam pytanie o skrzynię biegów, są skrzynie auto quad i power quad. Czym obie skrzynie się różnią i jeśli ktoś mógłby mi napisać jak z awaryjnością, nie ukrywam że bardziej interesowałaby mnie skrzynia jak najbardziej manualna, wiadomo że automatyczne zmienianie biegów to większa wygoda ale również większy koszt jeśli chodzi o naprawę (o ile się nie mylę). Są też skrzynie z plusem (auto i power quad) czym to się różni od podstawowych? 

Jeśli chodzi o T7 pytanie jest podobne bo z tych co oglądam są tylko z autocommand a z tego co się orientuję to skrzynie bezstopniowe a z doświadczenia znajomych w fendtach wiem, że te skrzynie Vario bezstopniowe nie za bardzo się spisywały. Jak to jest w NH? Nie są tak bardzo awaryjne w tym roczniku czy to zależy od szczęścia?

Dzięki z góry za pomoc 

Edytowane przez Ragus
Opublikowano

Jak jd to bierz power quad .ciągnik bdb w sumie ale zależy jaki przebieg ,zrobić mapę na 210 km .kolega ma takiego 5600g.ma i poważnych awarii nie miał po za upierdliwymi pierdolami ale nie tanimi jednocześnie.

Opublikowano
4 godziny temu, iron napisał:

Jak jd to bierz power quad .ciągnik bdb w sumie ale zależy jaki przebieg ,zrobić mapę na 210 km .kolega ma takiego 5600g.ma i poważnych awarii nie miał po za upierdliwymi pierdolami ale nie tanimi jednocześnie.

Nie wiem co jak co ale serwis NH nawet z pierdołami jest chyba droższy niż JD . Jeśli się  mylę to mnie poprawcie ;)

Opublikowano

Power quad to skrzynia w której sam podczas pracy zmieniasz półbiegi a auto quad sam dostosowuje sobie półbiegi do obciążenia silnika a co do nh to autocommand nie jest bardzo awaryjna skrzynią sam użytkuje ciągnik z tą skrzynią i jestem zadowolony na pewno ciągnik będzie oszczędniejszy w paliwie jak że skrzynią auto czy poweq quad pozostaje kwestia który tobie bardziej leży .

 

Opublikowano (edytowane)

Na NH autocomanda  bezstopniową nawet nie patrz z  używek. Jedna  z najgorszych skrzyń. Jak sie sypnie to remont bardzo drogi a i wydajności też nie ma. 

 Najlepsze to te 18 biegowe lepsze 19 bo można rozblokować do 50 km/h w tym roku takiego miałem wypożyczonego 6080 z skrzynia  19/6  

W JD na bezstopniówka też szału nie robi, przy remoncie szykuj 80 tyś też i raczej serwis bo bardzo ciężko z częściami. Jeszcze gorzej niż do Fendta. Jak już to  skrzynia Power Quad w JD. Zwykła  skrzynia   tania  w naprawie. 

 Też szukam teraz ciągnika ale 250 km i wyżej,   w grę wchodziły 4 marki Case NH  Fergusson i Fendt  Teraz już został tylko Fendt i to  starszy na Manie z TMS około 2005-2007 rok. 

 Case i NH to to samo, ale spalanie oscyluję   w  50 litrach  na godzinę lub więcej, 

Ferguson  super silnik ale bardzo drogi w naprawach i nie zbyt dobrze spasowany moment obrotowy z  skrzynią VT a i elektronika  też nie  zbyt dobrze dopasowana do skrzyni.

Więc na  ostatku już tylko stary Fendt pozostał na starym silniku, na Deutz też nie chcę bo to słabe  silniki. 

 Kolega przerobił różne ciągniki NH Case, Class JD   i teraz też został przy Fendtach starych na Manie. Miał JD 7730  i  stwierdził że po zasianiu rzepaku na 55 h aspalił mu 850 litrów paliwa, Fendt 924 wieloryb na zasianie 100 ha pszenicy spalił mu 500 litrów ON, aż się wierzyć nie chcę. Siewnik Amazone Cyrius 6 metrów. 

Też byłem u jednego mechanika z pod Wrocławia  za Fergusanem  8470 i sam stwierdził że tylko stary Fendt jak już a na temat Case i NH to nawet wypowiadać się nie chciał, bo remontuję je. I szuka mi jakiegoś rozsądnego  930. 

A le za takiego ładnego to 150 netto to dobra cena te starsze kwadratowe 1 generacji są jeszcze droższe. 

A co do remontu to Fednt jest jednym z  najtańszych, bo Vario naprawisz za 10- 20 a maxymalnie za 40 tyś to wymiana skrzyni. Silnik Mana to z 20 tyś Deutza 40 tyś. 

 Sisu tu zaczyna być kosmos. 

 

Edytowane przez tomek73
Opublikowano

A jak to wygląda ze zmianą olejów i filtrów? Z tego co się orientuje to w bezstopniowych trzeba to robić częściej i po 1200 mth musi przyjeżdżać serwis i regulować skrzynie 

 

Opublikowano
Dnia 20.12.2020 o 11:23, tomek73 napisał:

Na NH autocomanda  bezstopniową nawet nie patrz z  używek. Jedna  z najgorszych skrzyń. Jak sie sypnie to remont bardzo drogi a i wydajności też nie ma. 

 Najlepsze to te 18 biegowe lepsze 19 bo można rozblokować do 50 km/h w tym roku takiego miałem wypożyczonego 6080 z skrzynia  19/6  

W JD na bezstopniówka też szału nie robi, przy remoncie szykuj 80 tyś też i raczej serwis bo bardzo ciężko z częściami. Jeszcze gorzej niż do Fendta. Jak już to  skrzynia Power Quad w JD. Zwykła  skrzynia   tania  w naprawie. 

 Też szukam teraz ciągnika ale 250 km i wyżej,   w grę wchodziły 4 marki Case NH  Fergusson i Fendt  Teraz już został tylko Fendt i to  starszy na Manie z TMS około 2005-2007 rok. 

 Case i NH to to samo, ale spalanie oscyluję   w  50 litrach  na godzinę lub więcej, 

Ferguson  super silnik ale bardzo drogi w naprawach i nie zbyt dobrze spasowany moment obrotowy z  skrzynią VT a i elektronika  też nie  zbyt dobrze dopasowana do skrzyni.

Więc na  ostatku już tylko stary Fendt pozostał na starym silniku, na Deutz też nie chcę bo to słabe  silniki. 

 Kolega przerobił różne ciągniki NH Case, Class JD   i teraz też został przy Fendtach starych na Manie. Miał JD 7730  i  stwierdził że po zasianiu rzepaku na 55 h aspalił mu 850 litrów paliwa, Fendt 924 wieloryb na zasianie 100 ha pszenicy spalił mu 500 litrów ON, aż się wierzyć nie chcę. Siewnik Amazone Cyrius 6 metrów. 

Też byłem u jednego mechanika z pod Wrocławia  za Fergusanem  8470 i sam stwierdził że tylko stary Fendt jak już a na temat Case i NH to nawet wypowiadać się nie chciał, bo remontuję je. I szuka mi jakiegoś rozsądnego  930. 

A le za takiego ładnego to 150 netto to dobra cena te starsze kwadratowe 1 generacji są jeszcze droższe. 

A co do remontu to Fednt jest jednym z  najtańszych, bo Vario naprawisz za 10- 20 a maxymalnie za 40 tyś to wymiana skrzyni. Silnik Mana to z 20 tyś Deutza 40 tyś. 

 Sisu tu zaczyna być kosmos. 

 

I jak kupiłeś coś bo ja też teraz szukam ciągnik 250 KM -  300 KM 

Opublikowano

Jescze nie kupiłem ale jak dobrze pójdzie to może   tym tygodniu będzie Fendt z 2012 roku. 

W tygodniu byłem 2 dni w  Niemczech oglądałem z  30 sztuk do 60 tys netto i szału nie ma. Wiem gdzie jest 828 z turem z 2012  r i 8400 h, za 72 tyś. 

Chyba że MF 8480 za fajne pieniądze.  w Dani. 

Opublikowano
Dnia 20.12.2020 o 11:23, tomek73 napisał:

Na NH autocomanda  bezstopniową nawet nie patrz z  używek. Jedna  z najgorszych skrzyń. Jak sie sypnie to remont bardzo drogi a i wydajności też nie ma. 

 Najlepsze to te 18 biegowe lepsze 19 bo można rozblokować do 50 km/h w tym roku takiego miałem wypożyczonego 6080 z skrzynia  19/6  

W JD na bezstopniówka też szału nie robi, przy remoncie szykuj 80 tyś też i raczej serwis bo bardzo ciężko z częściami. Jeszcze gorzej niż do Fendta. Jak już to  skrzynia Power Quad w JD. Zwykła  skrzynia   tania  w naprawie. 

 Też szukam teraz ciągnika ale 250 km i wyżej,   w grę wchodziły 4 marki Case NH  Fergusson i Fendt  Teraz już został tylko Fendt i to  starszy na Manie z TMS około 2005-2007 rok. 

 Case i NH to to samo, ale spalanie oscyluję   w  50 litrach  na godzinę lub więcej, 

Ferguson  super silnik ale bardzo drogi w naprawach i nie zbyt dobrze spasowany moment obrotowy z  skrzynią VT a i elektronika  też nie  zbyt dobrze dopasowana do skrzyni.

Więc na  ostatku już tylko stary Fendt pozostał na starym silniku, na Deutz też nie chcę bo to słabe  silniki. 

 Kolega przerobił różne ciągniki NH Case, Class JD   i teraz też został przy Fendtach starych na Manie. Miał JD 7730  i  stwierdził że po zasianiu rzepaku na 55 h aspalił mu 850 litrów paliwa, Fendt 924 wieloryb na zasianie 100 ha pszenicy spalił mu 500 litrów ON, aż się wierzyć nie chcę. Siewnik Amazone Cyrius 6 metrów. 

Też byłem u jednego mechanika z pod Wrocławia  za Fergusanem  8470 i sam stwierdził że tylko stary Fendt jak już a na temat Case i NH to nawet wypowiadać się nie chciał, bo remontuję je. I szuka mi jakiegoś rozsądnego  930. 

A le za takiego ładnego to 150 netto to dobra cena te starsze kwadratowe 1 generacji są jeszcze droższe. 

A co do remontu to Fednt jest jednym z  najtańszych, bo Vario naprawisz za 10- 20 a maxymalnie za 40 tyś to wymiana skrzyni. Silnik Mana to z 20 tyś Deutza 40 tyś. 

 Sisu tu zaczyna być kosmos. 

 

Kolego nie chce mi sie tu rozpisywać na temat twojego wywodu ale ty masz takie pojęcie o ciągnikach jak ja o UFO

Opublikowano

Takie są opinie mechaników i serwisów o ciągnikach, w serwisie Case wyraźnie powiedzieli żebym CVX dalekim łukiem omijał. Dwóch  mechaników niezależnych to potwierdziło.

Co do MF to w Niemczech na firmie usługowej gdzie z 5 lat temu posprzedawali  Fendty prawie wszystkie i kupili MF  to już sprzedają MF i wracają fo Fendów. 

Całe przednie zawieszenia pękają , a  raczej odpadają. Np w 8730 odpadło, pękają wachacze. 

Jak  nie zgadzasz się   z tym to  napisz dlaczego i sprowadź mnie  z  nieba  na ziemię. 

  • Root Admin
Opublikowano
9 godzin temu, karolek12 napisał:

Kolego nie chce mi sie tu rozpisywać na temat twojego wywodu ale ty masz takie pojęcie o ciągnikach jak ja o UFO

Fiu fiu, ale się tu jakiś ktoś bardzo mądry pojawił. Poobrażał, poobrażał, ale merytorycznie nic nie napisał :P

10 godzin temu, tomek73 napisał:

W Niemczech to tylko Euro. 

tak pytałem bo kojarze, że kiedyś mówiłeś o prostszym ciągniku, a teraz widze taki wypas się szykuje :)

Opublikowano

Kolego nikogo nie obrażam a kolega jak napisał wyzej to powinien pisac prawde do której sie odniose pózniej( bo teraz nie mam czasu) np autocomand był test dlg i zobacz jak wypadł

  • Root Admin
Opublikowano
12 minut temu, karolek12 napisał:

Kolego nikogo nie obrażam a kolega jak napisał wyzej to powinien pisac prawde do której sie odniose pózniej( bo teraz nie mam czasu) np autocomand był test dlg i zobacz jak wypadł

tak mi się tylko wydawało, że to z Twojej klawiatury padło takie stwierdzenie:
 

Cytat

Kolego nie chce mi sie tu rozpisywać na temat twojego wywodu ale ty masz takie pojęcie o ciągnikach jak ja o UFO

 

Opublikowano

O wszem test fabrycznie  nowej skrzyni , a  z przebiegiem 7 tyś jak by test wyszedł ??  

Kolega miał 7070  to inni się śmiali że tylko  ten ciągnik ryczy w polu a  nie jedzie, i po roku go sprzedał i kupił  całkiem nowy. 

W sobotę oglądałem 828 pod Złotoryją, https://www.olx.pl/d/oferta/fendt-828-profi-plus-CID757-IDIy2pL.html   ale gość nie miał czasu to umówiłem się na wtorek z mechanikiem, bo tylny tuz wcale nie działał, awaria rozdzielacza,  według kodu, nawet  nie chciał rezerwować na dwa dni,  dzisiaj jest sprzedany do południa, nawet tygodnia nie stał. 

Opublikowano

Przepraszam ale teraz mogę odpisać 

Kolego Yacenty jak ktos tu pisze nie rzeczowo to własnie  kolega Tomek73 i juz do konkretów 

Dnia 20.12.2020 o 11:23, tomek73 napisał:

Na NH autocomanda  bezstopniową nawet nie patrz z  używek. Jedna  z najgorszych skrzyń. Jak sie sypnie to remont bardzo drogi a i wydajności też nie ma. 

 

 

te skrzynie dostały wiecej punktów w tescie dlg niz fendt wywodzą sie jeszcze z nh tvt tylko tam były 3 biegowe a w t7 duzym sa 4 biegi  dalej kolega pisze ze 18biegowe sa dobre i to sie zgadza ale juz skrzynia 19/6 w modelach t6 wysypywało sie łozysko 

JD skrzynia auto power najgorsza bezstopniówka do 8 tys nie przechodzi

Massey ferguson vt to istne zapasy skrzyni z silnikiem na testach mielismy 200km.Kolega pisze ze Jd 7730 spalil w siewniku 850 litrow on na 55 ha a fendt 924 na zasianie 100ha  500litrow to wychodzi ze jd na ha spalił 15,45litra a fendt 5 litrow ja rozumiem 20 %mniej 30% ale 300% ja mam w to uwierzyć

Opublikowano

Z tym paliwem  miedzy JD a Fendtem też nie chce mi się wierzyć. Tak kolega twierdzi. 

Ale co do skrzyń  w NH  to serwisanci i mechanicy też tak twierdzą. Wiec to nie sa puste slogany. Póki chodzą to dobrze ja się sypną to prawie tragedia. 

Nie mówimy tu o nowych a testy są na nowych skrzyniach. 

Nie rozbieralem i nie wiem co sie psuje konkretnie, ale moge sie dowiedziec. 

W Fendzie te Vario siada przy 8 tys przewaznie ale naprawa od 10 zl a wymiana  7 tys Euro.

Opublikowano

To po co piszesz jak sam nie chcesz wierzyc o tym paliwie

W mojej okolicy jezdzi co najmniej 15 cvx tvt i autocommandów i nikt nie robił skrzyni nie to ze wychwalam ale trzeba pisać rzeczy sprawdzone a najlepiej na własnym przykładzie

Opublikowano

W gospodarstwie mam od nowości jd 7530 miałem NH t6050 plus elektrocomand oraz jd 6320 SE. NH poszedł na wymianę za jd 6175M i mogę powiedzieć, że to była dobra decyzja. NH był dobry do lekkich prac takich jak nawozy sianie zawieszanym siewnikiem wałowanie bardzo oszczędny awarii większych nie było od 2010. W bronie talerzowej radził sobie gorzej od słabszego jd 6320 mniej żwawy był. jd 7530 mogę polecić z całego serca ciągnik bardzo silny z 5 skibowym lemkenem variopal 8x nie ma co robić na rozstawie 55cm plus bardzo ciężkie wały spalanie to jeden minus ale odwdzięcza się za to dużą siłą w porównaniu NH na 10 hektarów z broną talerzową lemken heliodor 8/300 spalił 80l, 7530 spalił 100l a jeleń 6175M spalił 60l

Opublikowano

I ja stanę w obronie bezstopniówki CNH. Mam CVX od 2009 i żadnych kłopotów ze skrzynią. Kolega ma T7070 katuje go usługowo, bo gospodarstwa nie posiada i też sobie chwali. Jeszcze dwóch kolegów Styer na CVT ma i też skrzynia u nich bez zarzutu. Co do mocy to proszę brać poprawkę, że bezstopniowa skrzynią zabiera parę kucyków.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v