Skocz do zawartości

Zetor 7211 - niespalanie paliwa,brak kompresji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja to bym zaczął od pytania remont po kosztach czy jak należy? W sensie najtańsze zestawy głowice gdzie najtaniej czy wszystko gdzie najlepiej robią i co najlepsze. A drugie pytanie docierany ciągnik czy olane i w robotę szedł normalnie?

Opublikowano
11 godzin temu, jacus napisał:

jak bedziesz mial wolna chwile to popusc pompe wtryskowa i troche nia poruszaj-wte i we wte, jak nie pomoze to wyciag pompe spiluj jeden zabek na sprzegielku kolo przerwy i zaloz sprzegielko na spilowanym i troche pokrec, jesli nie pomoze to spiluj zabek z drugiej strony.

wydaje mi sie ze zaplon jest przestawiony- ja mialem taki przypadek ze bez zalozonej podkladki zrobionej z drutu nie zapalil i dymil jak lokomotywa.

uszczelki profilaktycznie zaloz 1,5

Też mi tu wygląda na opozniony zapłon i tyle... Trza zrobić przecinkę i przestawiać o jeden ząbek.... Wymieniał wałek na pompie i być może nie porównał czy wcięcie na klin w tym samym miejscu a tera panie robią cyrki... dwa sprzęgiełko na wałek ciekawe czy te same czy nowe i czy takie jak powinno być 

Opublikowano
21 minut temu, ogarek napisał:

Też mi tu wygląda na opozniony zapłon i tyle... Trza zrobić przecinkę i przestawiać o jeden ząbek.... Wymieniał wałek na pompie i być może nie porównał czy wcięcie na klin w tym samym miejscu a tera panie robią cyrki... dwa sprzęgiełko na wałek ciekawe czy te same czy nowe i czy takie jak powinno być 

Dla zrozumienia walek sprawdzany, nie jest kupiony nowy tylko z rozebranego silnika, wcięcie wszystko to samo.. Sprzęgiełka są 2, na jednym nie dalo sie ustawic kąta gdyż na kole zamachowym znaków nie bylo, wiec jest założony prawidłowy.. 

2 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

 

 

2 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

A ja to bym zaczął od pytania remont po kosztach czy jak należy? W sensie najtańsze zestawy głowice gdzie najtaniej czy wszystko gdzie najlepiej robią i co najlepsze. A drugie pytanie docierany ciągnik czy olane i w robotę szedł normalnie?

Docierany 12 godzin pykal sobie po remoncie, a pozniej jakieś lekkie prace. Zestawy zetorowskie 

Opublikowano (edytowane)

Nie spalone paliwo i dymienie to opóźniony zapłon... chyba że masz coś z głowicami nie teges.... Zawory się zawieszają itp... Tu ciężko zgadnąć na odległość ale ja zamiast rozbierac  silnik jak Ty przyspieszył bym zaplon robiąc przecinkę... Bo to pierwsze co trza zrobić  przy tych objawach co opisałeś i tyle.. Tu trza wykluczać pierwszo ewentualne błędy najniższym kosztem i nie rozbierac silnika jak nie trzeba i tyle... To robimy na końcu jeśli nic nie pomogło 

 

Jak ten silnik chodził po remoncie było ok?.... 

Edytowane przez ogarek
Opublikowano
7 minut temu, ogarek napisał:

Nie spalone paliwo i dymienie to opóźniony zapłon... chyba że masz coś z głowicami nie teges.... Zawory się zawieszają itp... Tu ciężko zgadnąć na odległość ale ja zamiast rozbierac  silnik jak Ty przyspieszył bym zaplon robiąc przecinkę... Bo to pierwsze co trza zrobić  przy tych objawach co opisałeś i tyle.. Tu trza wykluczać pierwszo ewentualne błędy najniższym kosztem i nie rozbierac silnika jak nie trzeba i tyle... To robimy na końcu jeśli nic nie pomogło 

 

Jak ten silnik chodził po remoncie było ok?.... 

Nie dokońca, tez przykopcal na niebiesko 

Opublikowano

Grzało ci tłumik w ciężkiej robocie....znaczy  podpalało spaliny w tłumiku? 

Opublikowano
20 minut temu, ogarek napisał:

Grzało ci tłumik w ciężkiej robocie....znaczy  podpalało spaliny w tłumiku? 

Nie, niezauwazylem, raz zaczelo walic iskrami ale na odjetym kolektorze lecz po chwili przestało 

Opublikowano

Tak pacze w galery i ty nie oszczędzałeś tego zetorka.. Bo koszenie kukurydzy to on po d*pie dostał w tej sieczkarni...🤔

Opublikowano

A to fakt nie doczytałem pierwszej strony bo mi nie przewinęło całości.... Kompresja słaba 

Opublikowano
1 godzinę temu, Alchemik napisał:

Te 12 godzin to ciągnik stał i pykał na wolnych obrotach?

Kąt  wtrysku czym ustwiany?

Przed remontem też było takie zachowanie?

A czym ma kąt ustawiać.znaki nie zawsxe są miarodajne .

Jeśli już o zapłonie to niech napisze jak ustawiał.

Opublikowano

Może z użyciem kapilary, lampy steoboskopowej z przystawką itp.

A może na słuch albo oko.

Ja  przykładowo bawiłem się swojego czasu szybką kamerą obserwując pylenie wtryskiwacza i znak na kole, sprawdzałem też jak bardzo punkt GMP pokrywa się z znakiem na kole i czy znaki na kole zamachowym są co tyle stopni co trzeba.

Opublikowano
32 minuty temu, Alchemik napisał:

Może z użyciem kapilary, lampy steoboskopowej z przystawką itp.

A może na słuch albo oko.

Ja  przykładowo bawiłem się swojego czasu szybką kamerą obserwując pylenie wtryskiwacza i znak na kole, sprawdzałem też jak bardzo punkt GMP pokrywa się z znakiem na kole i czy znaki na kole zamachowym są co tyle stopni co trzeba.

Ciekaw jestem czy by ci się znaki pokryły przy luzach na kołach zębatych.na sluch jest dobrze jak robisz na handel i tyle w temacie.

Chłopak robił jakiś remont i miało być dobrze o tu d*pa .nawet teorii z zasady pracy silnika dobrze nie zna. Chce coś więcej wiedzieć to niech pisze czysto i klarownie . Stwierdzenie było sprawdzane i jest dobrze do mnie nie przemawia.

Opublikowano

Napisz jak ustawiałeś kąt wtrysku.Jeśli dałeś gaz na max to na znaki nie wyjdzie tylko będzie tak na 10 stopni przed czyli tłok 2mm przed gmp.Za dużo by pisać dlaczego,ten typ tak ma.Miałem takiego zetora i on zimny kopcił na niebiesko,one tak mają.

Opublikowano
11 minut temu, jacek3773 napisał:

Ciekaw jestem czy by ci się znaki pokryły przy luzach na kołach zębatych.na sluch jest dobrze jak robisz na handel i tyle w temacie.

A co mają luzy na zębach, do pokrycia sie znaku oznaczającego punkt GMP na kole zamachowym z faktycznym punktem GMP?

Opublikowano

Z całym szacunkiem .chyba więcej silników zrobiłem niż ty masz lat . Ale nie o to chodzi bo po to jest forum by sobie pomagać.

A chodzi o to że między wałem a pompą masz 4 połączenia i na każdym jakiś luz występuje . Początek  z reguły w ursusie cz fetorze ustawiam na 7mm przed GMp i chodzi zegarkowo

Opublikowano

No któż ci odpisze jak autor tematu tylko przegląda .a my się przepychamy  informacjami .

Sąsiadowi wrzuciłem nowe tłoki i pierścienie do 7211 bo miał być na handel  i do dzis jeżdzi ( 3 rok) i ryczy aż miło

Opublikowano
7 minut temu, jacek3773 napisał:

Z całym szacunkiem .chyba więcej silników zrobiłem niż ty masz lat . Ale nie o to chodzi bo po to jest forum by sobie pomagać.

A chodzi o to że między wałem a pompą masz 4 połączenia i na każdym jakiś luz występuje . Początek  z reguły w ursusie cz fetorze ustawiam na 7mm przed GMp i chodzi zegarkowo

Kolega dalej swoje  pisze o ustawianiu wtrysku i pompy. 

Dalej kolega nie widzi, co ja pisałem? Mierzyłem poprawność nabicia znaku na na kole zamachowym względem samego wału korbowego. Ciekawiło mnie na ile są dokładnie zanaki nabite. Gdzie kolega ma tam luz?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tomato21
      Witam mam zetora 6245 w ktory założyłem nowy blok po przemrożeniu. Nowy blok jest od 72XX-średnica tłoka 102(bo podobno do 62XX-średnica tłoka 100, już nie produkują). Pompa wtryskowa jest ta sama, nie została zmieniona ani oddana do regulacji/sprawdzenia.
      Wie ktoś czy pompy wtryskowe w 62XX i 72XX różnią się wydatkami lub dawkami paliwa. Jeśli ktoś posiada takie dane to proszę o zamieszczenie.
      Pozdrawiam i dziękuje z góry
    • Przez Piotruniu25
      Ile wchodzi płynu do układu chłodzenia w 5211?Dzisiaj wymieniałem i nie wiem ile powinno wejść.
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. Czy orientuje się ktoś

      jaki powinien być nominalnie luz na wale w silniku perkins 6, dokładnie jest to T6.354.? Silnik odebrany ze szlifierni i przy mierzeniu występu tłoka, jest wyczuwalny luz, czujnik zegarowy pokazuje 0,04mm - 0,05mm. Czy jest to dopuszczalne? Pozdrawiam serdecznie 
    • Przez wojt
      Witam
      Doradzcie czy to objedzie dajac nowe panewki czy nadaje sie do szlifu, na 4 cylindrze takie rysy na wale, roznica pomdzy gladka powierzczhnia a gdzie rysa jest tak od 0.05 do 0.1.
      Wał nominał 
       








       


    • Przez Włader
      Witam potrzebuje pomocy mam problem z odpalaniem zetora majora 80 z silnikiem deutz 2016 rok. Włączam zapłon kontrolki się zaświecą po chwili zgasną wszystko jest jako powinno być przekręcam kluczyk zakręci  krótko coś rozłączy i nie odpali czy miał ktoś taki sam problem ? Dodam jeszcze że od nowości jest przejechane 500 motogodzin i akumulator jest nowy założony 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v