Skocz do zawartości

Sprzęgło luk renault 103.54 po regeneracji nie rozłącza


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem :/ 

666E8882-527B-4C95-B920-285C57D4B82C.jpeg

D61D5CB5-7C4A-4454-829E-436302C82CA0.jpeg

Opublikowano (edytowane)

A skąd wiesz że tak ma być ustawiony docisk? Jeżeli masz zebrane koło i docisk to już nie ustawiasz tak jak pod fabryczne części, po za tym możesz jeżeli masz duży ruch jałowy to możesz na lince pogratulować.

Edytowane przez 1994kuba1994
Opublikowano (edytowane)

A podebrali Ci koło zamachowe w miejscu gdzie przykręcasz sprzęgło? Druga sprawa to czy na pewno łapki w sprzęgle są od danego stopnia chodzi mi o to ze łapki od pierwszego masz ustawione jako na pierwszy faktycznie.mi fachowiec kiedyś ustawił w c360 tak ze jak wcisnołem sprzęgło i ciągnik powinien stanąć to jechał natomiast stawał wałek wom,dopiero po naciśnięcia mocniej ciągnik stanął więc zamienione były stopnie

Edytowane przez erwin2
Opublikowano

I właśnie jesteś już 5 osoba która pyta się o skrobanie miejsca gdzie dokręca się sprzęgło. A wiec byłem u nich w firmie po raz kolejny i powiedzieli mi, że tego się nie skropię :/ a na to wychodzi, że tu leży problem . Łapki są wszystkie ok. 

Opublikowano
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

 Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla .

Masz złe wyregulowane dźwigienki. Tam jest różnica między 1 a 2 stopniem coś koło 20 mm. Jak znajdę notatki to Ci podam.

Opublikowano

Tylko czy te wartości moja wpłynąć na wysprzeglanie jak już 4 razy ustawiałem... i dalej to samo .

Cały Docisk z kołem zamachowym zawoziłem do firmy sprawdzali mi na maszynie i tam luzują się tarcze zakładam na ciągnik nie chce wysprzeglic :/ poza tym co ma do 1 stopnia 2 stopień? W ogóle nie powinien mieć wpływu na to a dopiero mogę wrzucić bieg kiedy zaciągnę drugi stopień :/ 

Skok łożyska ma 20mm to tak czy siak powinien rozłączyć .

Opublikowano

Szefie a może nie te łapki regulujesz i ci się pomylił pierwszy stopień  z drugim?

Opublikowano

Jak kupujesz nowy docisk to masz już wszystko wyregulowana, tylko przykręcasz. Jak oddałeś to firmy na regenerację wymienili Ci tarcze czy tam okładziny, wycentrowali i nie ustawili poprawnie wymiarów? Coś pisałeś ze ustawiałeś luz 3 i 5 mm, to co zrobiła firma a co robiłeś Ty?

Opublikowano

Firma zregenerowała docisk koło zamachowe i tarcze ustawili łapki a ja linkami ustawiłem 3mm i 5 mm luzu miedzy łożyskiem a łapkami 

Ale już 4 raz skręcam i rozkręcam bo nie rozłącza mi . Wymiary były różne już stosowane . 

Opublikowano
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia

Wyciągnąłeś tuleję nabiłeś nowe łożysko, założyłeś, zabezpieczyłeś widełki. Sprawdzałeś czy działa. Jak za mocno naciśniesz pedał sprzęgła przed skręceniem, zabezpieczenie puści  i widełki przeskoczą za te uszy. Tam jest wszystko dobrze. Taką burze mózgów zrobimy. 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ok. Tak wymiarujesz dźwigienki?

 

Bez tytułu.jpg

Jeszcze jedno dlaczego te łożyska oporowe są od siebie oddalone na zdjęciu? W spoczynku powinny być w jednej płaszczyźnie.

 

Edytowane przez 3grosze
Opublikowano

Tak właśnie wymiaruje . U mnie w spoczynku są jak na zdjęciach drugi stopień jest za pierwszym tak miałem po pierwszym rozpołowienia ciągnika. Robiłem zdjęcia i tym się sugerowałem . 

3AC2B4AB-8596-4709-8562-7A2733EED1C3.jpeg

275FF915-676D-4AB2-83D3-688B4C0916D4.jpeg

A97CA571-6E48-4E23-83F4-B45470141EB3.jpeg

Opublikowano

To tak nie może być. I nie wiem  czy teraz to widełki od II stopnia nie blokują Ci I stopnia. Jak sam pisałeś po zaciągnięciu sprzęgła WOM widełki się odsuną i wtedy I stopień dopiero ma ruch. Sprawdź to. 

Bez tytułu.jpg

Opublikowano

To zdjęcie wziąłeś z youtuba od pana Jarka?:) sprawdzałem przed złożeniem ruch łożysk jest ok nic nie blokuje wciskam pedał idzie 1 stopień zaciągam wom i idzie 2 stopień. Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Opublikowano
2 godziny temu, pelepele22 napisał:

 Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Mylisz się,  łożysko II stopnia "mija bezkolizyjnie" łożysko I stopnia kilka milimetrów aż dojdzie do dźwigienek WOM-u które i tak są wysunięte 25mm względem dźwigienek jazdy.

Ale jak uważasz, ja już Ci raczej nie jestem wstanie pomóc. Rozpoławiałem swoją Renię, uszczelniałem od strony skrzyni, zmieniałem tarcze ustawiałem według podanych wyżej wymiarów, złożyłem za pierwszym razem i ciągnik już drugi rok lata. To jest tak prosta konstrukcja że trudno coś tam zepsuć.

Jeżeli będziesz się upierał przy tych ustawieniach łożysk, to powodzenia życzę przy piątym, szóstym i następnym rozpoławianiu ciągnika.

Opublikowano

Ok  ale nawet gdybym wyrównał te łożyska tak jak piszesz to co by to zmieniło przy wciskaniu pierwszego stopnia ? Rozumiem gdyby  coś zgrzytał czy ciężko wchodziły ale one w ogóle nie wchodzą bez  zaciągnięcia drugiego stopnia...

Opublikowano

A to ja nie wiem, kto co tam wyrzeźbił. Łożyska oporowe widać ze są źle ustawione. Może tarcze sprzęgłowe są założone odwrotnie?

Nie wiem, nie znam się, zarobiony dziś jestem.
 

Opublikowano

Tutaj z oryginalnej instrukcji jak to wygląda,a czasem nie wyszedł ci trochę wałek sprzęgłowy bo jest chyba opcja ze może się chyba przestawić,a czy tarcze są dobrze założone ?

łożysko.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v