pelepele22

Sprzęgło luk renault 103.54 po regeneracji nie rozłącza

Polecane posty

pelepele22    0

Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem :/ 

666E8882-527B-4C95-B920-285C57D4B82C.jpeg

D61D5CB5-7C4A-4454-829E-436302C82CA0.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

1994kuba1994    63

A skąd wiesz że tak ma być ustawiony docisk? Jeżeli masz zebrane koło i docisk to już nie ustawiasz tak jak pod fabryczne części, po za tym możesz jeżeli masz duży ruch jałowy to możesz na lince pogratulować.

Edytowano przez 1994kuba1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

A podebrali Ci koło zamachowe w miejscu gdzie przykręcasz sprzęgło? Druga sprawa to czy na pewno łapki w sprzęgle są od danego stopnia chodzi mi o to ze łapki od pierwszego masz ustawione jako na pierwszy faktycznie.mi fachowiec kiedyś ustawił w c360 tak ze jak wcisnołem sprzęgło i ciągnik powinien stanąć to jechał natomiast stawał wałek wom,dopiero po naciśnięcia mocniej ciągnik stanął więc zamienione były stopnie

Edytowano przez erwin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

I właśnie jesteś już 5 osoba która pyta się o skrobanie miejsca gdzie dokręca się sprzęgło. A wiec byłem u nich w firmie po raz kolejny i powiedzieli mi, że tego się nie skropię :/ a na to wychodzi, że tu leży problem . Łapki są wszystkie ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

 Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla .

Masz złe wyregulowane dźwigienki. Tam jest różnica między 1 a 2 stopniem coś koło 20 mm. Jak znajdę notatki to Ci podam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

To prosiłbym Cie Bardzo o te notatki . Zaraz będę jeszcze dzwonił do firm z tym skrobaniem koła zamachowego bo nie chciałbym podaż kolejny składać i znowu rozkręcać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56

Jazda 103 mm

WOM 127 mm

Moment dokręcania:

Koło zamachowe 130 Nm

Mechanizm sprzęgła 25 Nm

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Te wartości mierzone są od styku obudowy ? Bo tak właśnie ja mierzyłem. Tylko inne wartości mam. 

Ja mam u siebie jazda 110

wom 132

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Tylko czy te wartości moja wpłynąć na wysprzeglanie jak już 4 razy ustawiałem... i dalej to samo .

Cały Docisk z kołem zamachowym zawoziłem do firmy sprawdzali mi na maszynie i tam luzują się tarcze zakładam na ciągnik nie chce wysprzeglic :/ poza tym co ma do 1 stopnia 2 stopień? W ogóle nie powinien mieć wpływu na to a dopiero mogę wrzucić bieg kiedy zaciągnę drugi stopień :/ 

Skok łożyska ma 20mm to tak czy siak powinien rozłączyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Szefie a może nie te łapki regulujesz i ci się pomylił pierwszy stopień  z drugim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56

Jak kupujesz nowy docisk to masz już wszystko wyregulowana, tylko przykręcasz. Jak oddałeś to firmy na regenerację wymienili Ci tarcze czy tam okładziny, wycentrowali i nie ustawili poprawnie wymiarów? Coś pisałeś ze ustawiałeś luz 3 i 5 mm, to co zrobiła firma a co robiłeś Ty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Firma zregenerowała docisk koło zamachowe i tarcze ustawili łapki a ja linkami ustawiłem 3mm i 5 mm luzu miedzy łożyskiem a łapkami 

Ale już 4 raz skręcam i rozkręcam bo nie rozłącza mi . Wymiary były różne już stosowane . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia

Wyciągnąłeś tuleję nabiłeś nowe łożysko, założyłeś, zabezpieczyłeś widełki. Sprawdzałeś czy działa. Jak za mocno naciśniesz pedał sprzęgła przed skręceniem, zabezpieczenie puści  i widełki przeskoczą za te uszy. Tam jest wszystko dobrze. Taką burze mózgów zrobimy. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56

Ok. Tak wymiarujesz dźwigienki?

 

Bez tytułu.jpg

Jeszcze jedno dlaczego te łożyska oporowe są od siebie oddalone na zdjęciu? W spoczynku powinny być w jednej płaszczyźnie.

 

Edytowano przez 3grosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Tak właśnie wymiaruje . U mnie w spoczynku są jak na zdjęciach drugi stopień jest za pierwszym tak miałem po pierwszym rozpołowienia ciągnika. Robiłem zdjęcia i tym się sugerowałem . 

3AC2B4AB-8596-4709-8562-7A2733EED1C3.jpeg

275FF915-676D-4AB2-83D3-688B4C0916D4.jpeg

A97CA571-6E48-4E23-83F4-B45470141EB3.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56

To tak nie może być. I nie wiem  czy teraz to widełki od II stopnia nie blokują Ci I stopnia. Jak sam pisałeś po zaciągnięciu sprzęgła WOM widełki się odsuną i wtedy I stopień dopiero ma ruch. Sprawdź to. 

Bez tytułu.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

To zdjęcie wziąłeś z youtuba od pana Jarka?:) sprawdzałem przed złożeniem ruch łożysk jest ok nic nie blokuje wciskam pedał idzie 1 stopień zaciągam wom i idzie 2 stopień. Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56
2 godziny temu, pelepele22 napisał:

 Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Mylisz się,  łożysko II stopnia "mija bezkolizyjnie" łożysko I stopnia kilka milimetrów aż dojdzie do dźwigienek WOM-u które i tak są wysunięte 25mm względem dźwigienek jazdy.

Ale jak uważasz, ja już Ci raczej nie jestem wstanie pomóc. Rozpoławiałem swoją Renię, uszczelniałem od strony skrzyni, zmieniałem tarcze ustawiałem według podanych wyżej wymiarów, złożyłem za pierwszym razem i ciągnik już drugi rok lata. To jest tak prosta konstrukcja że trudno coś tam zepsuć.

Jeżeli będziesz się upierał przy tych ustawieniach łożysk, to powodzenia życzę przy piątym, szóstym i następnym rozpoławianiu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Ok  ale nawet gdybym wyrównał te łożyska tak jak piszesz to co by to zmieniło przy wciskaniu pierwszego stopnia ? Rozumiem gdyby  coś zgrzytał czy ciężko wchodziły ale one w ogóle nie wchodzą bez  zaciągnięcia drugiego stopnia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    56

A to ja nie wiem, kto co tam wyrzeźbił. Łożyska oporowe widać ze są źle ustawione. Może tarcze sprzęgłowe są założone odwrotnie?

Nie wiem, nie znam się, zarobiony dziś jestem.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

Tutaj z oryginalnej instrukcji jak to wygląda,a czasem nie wyszedł ci trochę wałek sprzęgłowy bo jest chyba opcja ze może się chyba przestawić,a czy tarcze są dobrze założone ?

łożysko.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez radek997
      Witam mam problem a mianowicie Renault 90 34 straciło ciśnienie oleju. Na maks obrotach jest 1. Jakieś 150godzin temu robione były pierścienie i głowice a teraz zaświeciła sie kontrolka. Ktoś coś podpowie gdzie szukać i jak ewentualnie sprawdzić pompę. Silnik chodzi równo nic się nie tłucze. Coś gdzieś czytałem ze jest jeszcze gdzieś jakiś zawór może to i on. Panewki chciałbym wykluczyć 😅 jak było to robione panewki korbowodowe wyglądały na dobre 
    • Przez MichaAntczak
      Witam! Dziś uruchamiłem traktor w garażu po tygodniowej przerwie. Przy wciśnięciu sprzęgła aby zadziałał czujnik przy rozruchu zauważyłem że działa ono bez żadnego oporu choć wcześniej trzeba było sporo wysiłku aby je wcisnąć do końca. Pomyślałem że olej spłynął całkowicie z przewodów i uruchomiłem go. Niestety okazało się że oprócz wspomnianego sprzęgła wszystkie podzespoły działają właściwie - wspomaganie, podnośnik z packiem - wszystko ok. Traktor na włączonym silniku chodził pół godziny i dalej to samo. Sprzęgło tak jak wcześniej naciska się bez żadnego oporu i przy włączonym biegu rewers nie daje się wrzucić - zaczyna już jechać na rewersie dociśniętym czy to do przodu czy do tyłu bez wejścia dźwigni na właściwe miejsce czyli czuć że to sprzęgło wogólę nie działa tak jak powinno. Co się mogło stać na postoju? Pompka sprzęgła się zapowietrzyła czy uszkodziła? Czy jakaś linka gdzieś pękła i dlatego sprzegło wciska się lekko? Wjechałem do garażu tydzień temu i wszystko było ok? Jestem zirytowany gdyż kupiłem ten traktor 2 tygodnie temu i nie znam się na nim za bardzo, już były problemy z przednim mostem a teraz jeszcze to... Może ktoś wie co go boli...
       
    • Przez ziutek92
      Witam panowie zacząłem rozbiórkę swojej areski i zatrzymałem się w tym miejscu i nie wiem co zrobić proszę o pomoc z góry dziękuje 

    • Przez Mariusz207
      Witam szukam obudowy filtra tego nad maską do Renault Ares 550 RX są dwa rodzaje więc dodaję zdjęcie która może ktoś ma używkę na drugim zdjęciu to co mam dodam że filtr mam i tą blachę nad filtrem prostokątną brak obudowy może ktoś pomoże  


    • Przez Mati121
      Witam mam problem z Renault 85.14s 
      Odpala pochodzi chwilke, I gaśnie.
      Paliwo dochodzi, pompa odpowietrzona 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj