pelepele22

Sprzęgło luk renault 103.54 po regeneracji nie rozłącza

Polecane posty

pelepele22    0

Panowie nie typowa sprawa. Już nie wiem w czym tkwi problem. 
W  mojej renówce zaczęło ślizgać się sprzęgło. 
rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia , ściągnąłem docisk, koło zamachowe zawiozłem do firmy, która zajmuje się regeneracja sprzęgła. Zregenerowali tarcze napinali nowe płytki , skrobali koło zamachowe i docisk jest to sprzęgło dwutarczowe firmy luk. Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla . Nie mogę wrzucić biegu chcąc wrzucić, ciągnik powoli rusza dopiero gdy zaciągnę drugi stopień to w tedy mogę swobodnie wrzucić bieg . Co może być przyczyna bo już ręce opadają 4 razy go rozpolawialem :/ 

666E8882-527B-4C95-B920-285C57D4B82C.jpeg

D61D5CB5-7C4A-4454-829E-436302C82CA0.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1994kuba1994    63

A skąd wiesz że tak ma być ustawiony docisk? Jeżeli masz zebrane koło i docisk to już nie ustawiasz tak jak pod fabryczne części, po za tym możesz jeżeli masz duży ruch jałowy to możesz na lince pogratulować.

Edytowano przez 1994kuba1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

A podebrali Ci koło zamachowe w miejscu gdzie przykręcasz sprzęgło? Druga sprawa to czy na pewno łapki w sprzęgle są od danego stopnia chodzi mi o to ze łapki od pierwszego masz ustawione jako na pierwszy faktycznie.mi fachowiec kiedyś ustawił w c360 tak ze jak wcisnołem sprzęgło i ciągnik powinien stanąć to jechał natomiast stawał wałek wom,dopiero po naciśnięcia mocniej ciągnik stanął więc zamienione były stopnie

Edytowano przez erwin2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

I właśnie jesteś już 5 osoba która pyta się o skrobanie miejsca gdzie dokręca się sprzęgło. A wiec byłem u nich w firmie po raz kolejny i powiedzieli mi, że tego się nie skropię :/ a na to wychodzi, że tu leży problem . Łapki są wszystkie ok. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

 Założyłem ponownie wszystko ustawiłem odległości pierwszy stopień 3 mil drugi 5mm i nie wysprzegla .

Masz złe wyregulowane dźwigienki. Tam jest różnica między 1 a 2 stopniem coś koło 20 mm. Jak znajdę notatki to Ci podam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

To prosiłbym Cie Bardzo o te notatki . Zaraz będę jeszcze dzwonił do firm z tym skrobaniem koła zamachowego bo nie chciałbym podaż kolejny składać i znowu rozkręcać :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

Jazda 103 mm

WOM 127 mm

Moment dokręcania:

Koło zamachowe 130 Nm

Mechanizm sprzęgła 25 Nm

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Te wartości mierzone są od styku obudowy ? Bo tak właśnie ja mierzyłem. Tylko inne wartości mam. 

Ja mam u siebie jazda 110

wom 132

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Tylko czy te wartości moja wpłynąć na wysprzeglanie jak już 4 razy ustawiałem... i dalej to samo .

Cały Docisk z kołem zamachowym zawoziłem do firmy sprawdzali mi na maszynie i tam luzują się tarcze zakładam na ciągnik nie chce wysprzeglic :/ poza tym co ma do 1 stopnia 2 stopień? W ogóle nie powinien mieć wpływu na to a dopiero mogę wrzucić bieg kiedy zaciągnę drugi stopień :/ 

Skok łożyska ma 20mm to tak czy siak powinien rozłączyć .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Szefie a może nie te łapki regulujesz i ci się pomylił pierwszy stopień  z drugim?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

Jak kupujesz nowy docisk to masz już wszystko wyregulowana, tylko przykręcasz. Jak oddałeś to firmy na regenerację wymienili Ci tarcze czy tam okładziny, wycentrowali i nie ustawili poprawnie wymiarów? Coś pisałeś ze ustawiałeś luz 3 i 5 mm, to co zrobiła firma a co robiłeś Ty?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Firma zregenerowała docisk koło zamachowe i tarcze ustawili łapki a ja linkami ustawiłem 3mm i 5 mm luzu miedzy łożyskiem a łapkami 

Ale już 4 raz skręcam i rozkręcam bo nie rozłącza mi . Wymiary były różne już stosowane . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75
Dnia 27.11.2020 o 17:14, pelepele22 napisał:

rozpołowiłem wymieniłem łożysko 1 stopnia

Wyciągnąłeś tuleję nabiłeś nowe łożysko, założyłeś, zabezpieczyłeś widełki. Sprawdzałeś czy działa. Jak za mocno naciśniesz pedał sprzęgła przed skręceniem, zabezpieczenie puści  i widełki przeskoczą za te uszy. Tam jest wszystko dobrze. Taką burze mózgów zrobimy. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

Ok. Tak wymiarujesz dźwigienki?

 

Bez tytułu.jpg

Jeszcze jedno dlaczego te łożyska oporowe są od siebie oddalone na zdjęciu? W spoczynku powinny być w jednej płaszczyźnie.

 

Edytowano przez 3grosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Tak właśnie wymiaruje . U mnie w spoczynku są jak na zdjęciach drugi stopień jest za pierwszym tak miałem po pierwszym rozpołowienia ciągnika. Robiłem zdjęcia i tym się sugerowałem . 

3AC2B4AB-8596-4709-8562-7A2733EED1C3.jpeg

275FF915-676D-4AB2-83D3-688B4C0916D4.jpeg

A97CA571-6E48-4E23-83F4-B45470141EB3.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

To tak nie może być. I nie wiem  czy teraz to widełki od II stopnia nie blokują Ci I stopnia. Jak sam pisałeś po zaciągnięciu sprzęgła WOM widełki się odsuną i wtedy I stopień dopiero ma ruch. Sprawdź to. 

Bez tytułu.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

To zdjęcie wziąłeś z youtuba od pana Jarka?:) sprawdzałem przed złożeniem ruch łożysk jest ok nic nie blokuje wciskam pedał idzie 1 stopień zaciągam wom i idzie 2 stopień. Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75
2 godziny temu, pelepele22 napisał:

 Kiedy by było tak jak na zdjęciu w spoczynku to gdybym zaciągał 2 stopień to pchałby pierwszy 

Mylisz się,  łożysko II stopnia "mija bezkolizyjnie" łożysko I stopnia kilka milimetrów aż dojdzie do dźwigienek WOM-u które i tak są wysunięte 25mm względem dźwigienek jazdy.

Ale jak uważasz, ja już Ci raczej nie jestem wstanie pomóc. Rozpoławiałem swoją Renię, uszczelniałem od strony skrzyni, zmieniałem tarcze ustawiałem według podanych wyżej wymiarów, złożyłem za pierwszym razem i ciągnik już drugi rok lata. To jest tak prosta konstrukcja że trudno coś tam zepsuć.

Jeżeli będziesz się upierał przy tych ustawieniach łożysk, to powodzenia życzę przy piątym, szóstym i następnym rozpoławianiu ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pelepele22    0

Ok  ale nawet gdybym wyrównał te łożyska tak jak piszesz to co by to zmieniło przy wciskaniu pierwszego stopnia ? Rozumiem gdyby  coś zgrzytał czy ciężko wchodziły ale one w ogóle nie wchodzą bez  zaciągnięcia drugiego stopnia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    75

A to ja nie wiem, kto co tam wyrzeźbił. Łożyska oporowe widać ze są źle ustawione. Może tarcze sprzęgłowe są założone odwrotnie?

Nie wiem, nie znam się, zarobiony dziś jestem.
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

Tutaj z oryginalnej instrukcji jak to wygląda,a czasem nie wyszedł ci trochę wałek sprzęgłowy bo jest chyba opcja ze może się chyba przestawić,a czy tarcze są dobrze założone ?

łożysko.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj