Polecane posty

rafikn    0
Witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy MF 362 lub tych którzy znają ten ciągnik. A więc tak jak z awariami tych maszyn jak jest z dostępnościom części zamiennych bo nie ma zbyt dużo tych ciągników w sprzedaży i trochę się obawiam Cena za ciągnik 50000 rok 1994 ciągnik z turem Bardzo proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

Ciągnik prosty w budowie łatwy w naprawach. Części dużo dobierzesz od ursusa aczkolwiek nie wszystkie. Wiele części zwłaszcza nie typowych może być drogich bo nie są już produkowane w Europie. Części można też szukać na rynku używanych w PL. Ogólnie nie powinien być drogi w eksploatacji czy naprawach. A jeśli już naprawi go każdy mechanik co potrafi naprawić c 360. Te wszystkie cechy odzwierciedlają ceny tych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

MF 362 jak cala seria to bardzo udane ciągniki - chyba jedna o ile nienajlepsza. 362 posiada silnik Perkinsa A4.236, czyli taki jak w polskich Ursusach ( np. 4512 ) - czyli bardzo dobra dostępność części zamiennych ( nawet tych jakościowych ). Skrzynia przeważnie 12+12 synchronizowana i trwała ( choć dostępność części będzie gorsza niż do 8+2 jaką stosowano w polskich Ursusach ). Przekładnia główna jak w Ursusach ( mogą być różnice ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępnością części ). Przedni most Carraro czyli taki sam ( lub bardzo podobnych ) do tych stosowanych w Ursusach. Ogólnie super ciągnik, mały, zwinny, dość komfortowy, ekonomiczny w eksploatacji. Niestety dość drogi i trudny w zakupie ( nie ma ich dużo na rynku a kto ma ten nie bardzo chce się go pozbyć ). Naprawy to nie do końca się zgodzę z kolega wyżej bo skrzyni nie naprawi mechanik od 60-tki, zresztą teraz tacy już niewiele naprawią. Ale ciągnik bardzo prosty, bez zaawansowanej elektroniki, wodotrysków i innych pierdołek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

hubertuss    1243

Dlaczego niby skrzyni nie naprawi ktoś kto naprawia c 360? Oczywiście nie mówię o jakichś partaczach ale o ludziach z olejem w głowie i tołkiem. W tych skrzyniach nie ma nie wiadomo czego. Żadnych półbiegów, zero elektroniki itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

Jasne, chodziło mi tylko o takich partaczy co coś tam widział, z kluczy ma młotek i przecinak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    154

Bardzo fajny ciągnik  o ile nie wymordowany. Blokada mostu i przedni napęd elektro reszta czysto mechaniczna

Części do tego nie brakuje

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafikn    0

Dziękuje bardzo wszystkim za zainteresowanie i szybką pomoc wnioskując z waszych opinii to chyba nie ma się co zastanawiać i trzeba brać Massey Ciągnik wydaje się być spoko jest suchy nigdzie nic nie leci nie kopci miałem okazję też z pługiem popracować i jest ok Tylko powiedzcie mi czy ta cena 50000 tys nie jest za duża bo nie chciał bym za bardzo przepłacić może w tych pieniądzach można by było coś lepszego kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

Za bardzo nic tak prostego w obsłudze i naprawach i bezawaryjnego nie kupisz. Jak pisałem one nie na darmo trzymają tak a cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

za taką cenę to trzeba się mocno zastanowić - tylko skąd mamy wiedzieć czy to drogo skoro nawet nikt z nas go nie widział? Używanych ciągników rolniczych nie kupuje się na rocznik czy stan lakieru ( no tu można wnioskować w jakich warunkach pracował lub odpoczywał ) ale najważniejsze to jest to co ma w środku. Zobacz sobie na serię 42xx lub 43xx - można bez elektroniki dorwać - komfort większy i nowszy ale pewnie jeszcze droższy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

No przecież opisuje stan i pisze, ze pracował nim. Oczywiście każdy z nas zakłada, ze trupa raczej nie kupuje. A seria 42xx jest droższa i też nieźle cenę trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393
4 godziny temu, hubertuss napisał:

No przecież opisuje stan i pisze, ze pracował nim. Oczywiście każdy z nas zakłada, ze trupa raczej nie kupuje. A seria 42xx jest droższa i też nieźle cenę trzyma.

Ja opisuje stan sąsiadki, przetestowana - bierzesz za żonę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.11.2020 o 23:51, jacek3773 napisał:

Bardzo fajny ciągnik  o ile nie wymordowany. Blokada mostu i przedni napęd elektro reszta czysto mechaniczna

Części do tego nie brakuje

Gdzie są te części? Bo nie mam zamiaru wspierać korbanka albo ściągać z Anglii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    154
18 godzin temu, uzytkownikagrofoto napisał:

 

18 godzin temu, uzytkownikagrofoto napisał:

Gdzie są te części? Bo nie mam zamiaru wspierać korbanka albo ściągać z Anglii

 

A czego potrzebujesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

Części to nie taki duży problem. Można zaleźć oferty części z rozbiórki. Aczkolwiek niektóre rzeczy trzeba ściągnąć np jakieś uszczelki czy inne rzeczy np do układu hamulcowego. Ale dzisiaj w dobie internetu można coś znaleźć z zamienników. 

PS w Anglii do tego już nikt części nie produkuje. Ja parę lat temu kupowałem u Koreanka zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych. Przyszedł z Brazylii. CO ciekawe do dziś nie zamontowałem bo przestało ciec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2020 o 16:54, jacek3773 napisał:

A czego potrzebujesz 

Na razie niczego. Jeszcze nie wiem czy 375 czy 5314. 

Dnia 14.11.2020 o 18:02, hubertuss napisał:

Części to nie taki duży problem. Można zaleźć oferty części z rozbiórki. Aczkolwiek niektóre rzeczy trzeba ściągnąć np jakieś uszczelki czy inne rzeczy np do układu hamulcowego. Ale dzisiaj w dobie internetu można coś znaleźć z zamienników. 

PS w Anglii do tego już nikt części nie produkuje. Ja parę lat temu kupowałem u Koreanka zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych. Przyszedł z Brazylii. CO ciekawe do dziś nie zamontowałem bo przestało ciec.

Ale może trochę szanujmy się- trybków w skrzyni to się chyba nie zakłada używanych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

Nie trybków a trybów a dokładniej kół zębatych. Dlaczego nie można założyć używanych? Jeśli kupisz parę razem ze sobą pracującą w dobrym stanie to w czym problem. To nie samochód gdzie najmniejszy hałas będzie słychać. W wielu maszynach trzeba ratować się używkami bo nowe albo drogie albo już nie produkują. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, hubertuss napisał:

Nie trybków a trybów a dokładniej kół zębatych. Dlaczego nie można założyć używanych? Jeśli kupisz parę razem ze sobą pracującą w dobrym stanie to w czym problem. To nie samochód gdzie najmniejszy hałas będzie słychać. W wielu maszynach trzeba ratować się używkami bo nowe albo drogie albo już nie produkują. 

To trzeba sobie kupić taką maszynę, żeby było stać na utrzymanie. A nie nakupować fendtów po 30 tysięcy zł od handlarzy, a po pół roku płacz jak się okaże że trzeba wydać 7k zł na jakąś pompę hydrauliki  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1243

Ale czy to jest temat o kupnie Fendta za 3 tys? MF serii 300 ma wytrzymałe skrzynie biegów, modele o mocy 60 czy 70 KM mają spory zapas dlatego, ze te ciągniki wychodziły w wersji 100 KM. Dlatego aby zepsuć skrzynię trzeba się postarać. Więc albo masz coś do powiedzenia w temacie albo daj se spokój. Bo twoje pisanie nic do tematu nie wnosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

Hamulce we wszystkich MF/Ursus z tego typu mostem są mokre, a różnią się jedynie sposobem sterowania - 362 sterowane hydraulicznie.

WOM - hydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, akmaly napisał:

Hamulce we wszystkich MF/Ursus z tego typu mostem są mokre, a różnią się jedynie sposobem sterowania - 362 sterowane hydraulicznie.

WOM - hydrauliczne.

To w zasadzie dla mnie skreśla ten model. Pozostaje tylko ursus, bo chyba MF 274/ 565/ 675 mają inny przedni most?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    393

MF 274 - to Landini w barwach MF, zupełnie coś innego niż 565 czy 675. 

Mosty takie jak w serii 300 nie występują w innych seriach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kudlaty22
      Witam panowie. Moze podpowiecie co moglo sie stac. 
      Ciagnik mf 6120, stal nieruszany przez prawie 2 tygodnie. Na skreconych kolach. Dzisiaj po tych mrozach odpalil ladnie, ale nie ma sprzegla i nie dziala wspomaganie. 
      Nie moge wyprostowac kół. Ruch jest w zakresie 15cm a potem stoi. 
      Sprzeglo odpowietrzalem ale nic nie dalo. 
      Moze ktos cos podpowie. 
       
    • Przez RolPro10
      Post skierowany  do posiadaczy Massey Fergusona serii 300
      Prosiłbym o zwymiarowanie  tylnej ramki gdyż ja muszę dorobić.
       
    • Przez mlodzik
      Witam.
       
      Wiec tak od niedawań jestem posiadaczem MF 255 już nauczyłem się go obsługiwać, ale chciałbym tez robić proste rzeczy jak wymiana oleju
       
      Wiec tak Wiem gdzie się sprawdza gdzie spuszcza i wlewa
       
      tylko czy olej Castrol 15W40 Diesiel Mineralny będzie do niego dobry ? no i od razu wymienił bym filter oleju
       
      czy są jakieś haczki przy wymianie trzeba na coś zwracać uwagę?
       
      W aucie i motorze jest to proste ale przy ciągniku może coś jest jakoś inaczej? nie wymieniałem a o maszynę trzeba zadbać co jakiś czas
       
      ??
    • Przez marek07
      Dzień dobry,
      chciałbym podzielić się z Wami moją modyfikacją hydrauliki zewnętrznej w MF 255. Pomysł znalazłem na forum, który jeszcze bardziej ulepszyłem. 

      Ciągnik miał standardową hydraulikę. Było to uciążliwe, np. podczas pracy owijarką trzeba przełączać dźwignię pod siedziskiem. Teraz podnoszenie podnośnika jest także w rozdzielaczu. Zrobiłem 2 wyjścia do ładowacza w oddzielnym rozdzielaczu na błotniku (rozdzielacz z jedną sekcją nurnikową, ponieważ siłowniki podnoszące ramę ładowacza są jednostronnego działania). Drugi rozdzielacz zamontowałem w miejscu starego. Również z jedną sekcją nurnikową do wyładowania kuli z owijarki. Teraz działa to bez przełączania dźwigni pod siedzeniem. Druga dźwignia jest do dwóch wyjść hydraulicznych. Tworzę ten post z myślą zainspirowania innych do tak użytecznych zmian. Chętnie odpowiem na pytania odnośnie szczegółów.
      Pozdrawiam.




    • Przez mateo105
      Czy ktos posiada schemat instalacji elektrycznej do ciagnika massey ferguson wersja 6XX ??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj