Skocz do zawartości

Landini Legend


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam myślimy z bratem nad zmianą ciągnika i tknęło mas na Landini Legend przeglądam forum za dużo nie ma o nich moc jaka nas interesuje w przedziale 105-145 prosiłbym o podzielenie się opiniami użytkowników owych ciągników. Jak zwykle chodzi o mankamenty na co zwracać uwagę i jak z trwałością.
Opublikowano

nie ma sensu kupować maszyny których mało jest na rynku z czasem może być problem z częściami jeden kolega tu na forum miał nie ciekawe przeżycie z landińcem i wyleczył się z niego i drogo go to kosztowało

Opublikowano
GrMazur napisał:

Witam myślimy z bratem nad zmianą ciągnika i tknęło mas na Landini Legend przeglądam forum za dużo nie ma o nich moc jaka nas interesuje w przedziale 105-145 prosiłbym o podzielenie się opiniami użytkowników owych ciągników. Jak zwykle chodzi o mankamenty na co zwracać uwagę i jak z trwałością.

napisz do kokegi @agresta on mial szybciej sprzedawal niz kupil moj znajomy ma takiego 90km z nie znam modelu i sobie chwali

Opublikowano
slawek74 napisał:

nie ma sensu kupować maszyny których mało jest na rynku z czasem może być problem z częściami jeden kolega tu na forum miał nie ciekawe przeżycie z landińcem i wyleczył się z niego i drogo go to kosztowało

slawek74 napisał:

z takimi nietypowymi to tylko problemy trzeba kupować maszyny których jest sporo to i z częściami nie ma problemu

to, że jeden miał problemy nie znaczy, że to złe ciągniki. ja mam i sobie chwalę. spalanie ok, uciąg dobry, czego chcieć więcej?


grabos tez nie narzeka.

Opublikowano

najgorzej jest z rocznikami jak dobrze pamietam 2000 do 2003, gdzie kazdy ciagnok wyglada jak prototyp. U kolegi jakies ok 120 km stoi juz 2 lata bo nie ma do tego modelu elektrozaworow of zmiany biegow ale oczywiscie mozna zamowic caly blok nowszego typu za cos ok 20 tys zl. Ogolnie po 2004 roku stwierdzil ze mozna brac bo bardziej typowe czesci i dostepne bez problemu ale te wczesniejsze to masakra jakas. Jezeli ciagnik typowo mechaniczny to z czesciami tez nie ma problemu.

Opublikowano
slawek74 napisał:

tylko grabos nie kupił drugiego landka a mf nowego landek podobnej mocy napewno byłby tańszy albo lepiej wyposażony...

tylko grabos miał przeboje z poprzednim mf, a z landkiem nie.

Opublikowano

Ty mnie pytasz dlaczego Tomek wybrał taki traktor, a nie inny? 🤔 serio?


może dlatego, że roltoma jest rzut beretem od jego miejsca zamieszkania. może temu, że nowoczesne legendy naszpikowane sa elektroniką... A może z kilku innych powodów. skąd mam to wiedzieć? może temu, że nasluchal się jak JD się psują...😉

Opublikowano

Szczerze to serwis na podwórku mam oczywiście swój warsztat mi chodzi o jakość od 2000 to praktycznie części zamienne z mccromik ale mnie wcześniejsze interesują z tego co piszą tutaj na forum i na innych portalach dość niezawodna i prosta maszyna. 

Opublikowano
18 minut temu, Bananek napisał:

ja mam 1999. legend 115 top. pytaj co trzeba, odpowiem zgodnie z prawdą.

Chodzi na co zwrócić szczególną uwagę przy ogledzinach, kolejne to jak z naprawami czy to ciężki temat czy taki do ogarnięcia bo pojęcie o mechanice mam zresztą jak wejdziesz na kanał to różne rzeczy z Dorszem się robiło do tego robi brat przy ciężarowych jako mechanik.e się dowiadywalem są w tym ciagniku 3 grupy biegów ale po ile bo w danych technicznych pojawia się 36x36 i 72x72. I odnośnie silnika jak mniemam Perkins na rotacyjnej pompie? 

Opublikowano

perkins na rotacyjnej. zgadza się. 3 zakresy po 6 biegów. na każdym jeden polbieg pod obciążeniem. 1999, a dopiero w tamtym roku rozdziewiczylem to jeśli chodzi o rozpolawianie. oryginalna tarcza sprzęgła, skończyło się po 20 latach, prawie 10000mth. w tamtym roku też zacial się rewers. również sam ogarnalem. koszt naprawy 25zl. puscilo zabezpieczenie rewersu. więcej napraw nie pamiętam.


wróć, pamiętam. nie opuszczał podnośnik na pusto. powodem było nagromadzenie się rdzy na ebonitowym pierscieniu na tłoku silownika. przetarcie pierścieni papierem ściernym pomogło. dodatkowo jak już miałem rozebrane to wymieniłem uszczelnienia na siłownikach. coś chyba 35zl/szt.


36 biegów


uszczelka pokrywy zaworów wymienialem. 90zł. teraz muszę zrzucić głowicę bo przez odme daje parą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zyzek
      Gdyby miał ktoś problemy ze sterownikiem sauer danfoss do Landini vision lub podobnym, proszę pisać. Mam możliwość wgrywania nowych wsadów i modyfikacji oprogramowania.
    • Przez Grzesiek360
      Cześć. Oglądałem ostatnio Landini 7.185 z 2011r ze skrzynią 4 biegowa i 8 połówkami. Ogólnie ciągnik bardzo fajny tylko szarpie przy przejściu z 4 na 5 połbieg i z 5 na 4 również inne półbiegi chodzą jak marzenie i teraz pytanie czy coś już zaczyna się tam psuć czy np półbiegi 1-4 i 5-8 są na osobnych wałkach lub sprzęgłach i po prostu stąd takie szarpnięcie bo musi przełączyć się skrzynia na inny wałek lub sprzęgło? Podpowie ktoś ? Właściciel twierdzi że tak ma od nowości. Zmiana kierunku jazdy bez sprzęgła również działa mega płynnie. 
    • Przez cios1992
      Witam. Posiadam ciągnik Landini legend 125 TDI. Świeży zakup. Niestety nie dostałem książki do ciągnika. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć jak sprawdzić stan oleju w skrzyni? Nigdzie nie mogę znaleźć wskaźnika i korków przelewowych. Pozdrawiam.
       

    • Przez Szczur
      Witam
      Jeżeli macie jakieś ciekawe doświadczenia, spostrzeżenia, pytania - piszcie
       
      Dane techniczne identycznej serii MF modele 377 - 1007:
      http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/106-massey-ferguson/874-massey-ferguson-377-1007.html
       
      Dane techniczne serii xx80 :
      http://www.tractoor.pl/cignik/dane-techniczne/112-landini/812-landini-6880-9880.html
       
      Model 6880 ~~ 7880~~8880~~9080~~9880
       
      Rok 87-00~~87-00~~87-00~~93-00~~87-00
       
      Typ silnika Perkins A4.236 d~~Perkins A4.236 ~~Perkins A4.248 ~~Perkins A4T.236.C~~Perkins AT4.236.C
       
      Cyl/Turbo/Intercoler 4 ~~4 ~~4 ~~4T~~4T
       
      Pojemność/cm3 3860 ~~3860~~4065~~3860 ~~3860
       
      Wymiar tłoka/skok(mm) 98,42x127 ~~98,42x127~~100,96x127~~98,42x127~~98,42x127
       
      Max.moc KM/przy obrot 62/2200~~71/2200~~80/2200~~85/2200~~93/2200
      Moment obrotowy 243/1400~~269/1400~~282/1400~~319/1400~~347/1400
       
      Liczba biegów przód + tył 12+4/24+12 ~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12
       
      Zsynchronizowane biegi 12+4/24+12~~12+4/24+12~~12+4/24+12~~24+12~~12+4/24+12
       
      Szybka skrzynia
       
      Rewers mech~~mech~~mech~~mech~~mech
      Prędkość jazdy w km/h 1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-29,8~~1,7-38,4~~1,7-29,7
       
      Max prędkość jazdy km/h 30/40~~30/40~~30/40~~40~~30/40
       
      Wydajność pompy L/min 42,3 42,3 42,3 42,3 42,3
       
      Sterownie podnośnikiem sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech~~sekwen/mech
       
      Max udzwig podnośnika/kg 2600/3700~~2600/3700~~2600/3700~~3700~~4350
       
      Obroty WOM/min 540/1000 ~~540/1000~~540/1000~~540/1000~~540/1000
       
      Hamulec tarczowy suchy/mokry mokry~~mokry ~~mokry~~mokry ~~mokry
       
      Sterowanie hydr~~hydr~~hydr~~hydr~~hydr
       
      Promień skrętu 2WD/m 9,4~~9,4~~9,4 ~~9,6
       
      Promień skrętu 4WD/m 8,8 ~~8,8~~8,8~~8,6~~9,0
       
      Rozmiar przedniej opony 2 WD 7,50-16~~7,50-18~~7,50-20~~9,00-16
       
      Rozmiar przedniej opony 4 WD 12,4R24~~12,4R24~~13,6R24 ~~13,6R24~~14,9R24
       
      Rozmiar tylniej opony 2 WD 16,9R30 ~~16,9R30~~16,9R34~~18,4R34
       
      Rozmiar tylniej opony 4 WD 16,9R30~~16,9R30~~16,9R34~~16,9R34~~18,4R34
       
      Waga 2 WD/kg 3140~~3450~~3450 ~~3450~~3800
       
      Waga 4 WD/kg 3440~~3650~~3820~~3820~~4000
       
      Wysokość z kabiną/cm 2257~~262/269~~262/269~~262/269~~265/272
       
      Długość/cm 378 ~~385~~387~~387~~397
       
      Szerokość/cm 241/239~~244/242~~244/242~~242~~246/244
       
      Zbiornik paliwa/L 102~~102~~102~~102~~102
       
      Poziom głośności w kabinie/dB 78/83~~78/83~~78/83~~78/83~~78/83
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
      Jżeli ktoś ma wątpliwości czy to aby bliźniacze modele z MF zresztą jak i cała seria xx80 odsyłam do tematu na forum ''Massey Ferguson czy Landini ?" :
      http://www.agrofoto.pl/forum/topic/32893-massey-ferguson-czy-landini-okolo-90r/
       
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Tabela - Modele Massey Ferguson i odpowiadające im Modele Landini i Kod katalogowy silnika Perkins:
      http://www.lecomte-tracto-pieces.fr/lecomte/_pdf/J01_LANDINI_sommaire.pdf
       
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Internetowy katalog części Landini :
      http://www.trattore.it/
      po kliknięciu wybieramy kolejno zakładki:
      LANDINI
      -30
      -40
      -50
      -500
      -505
      -60
      -70
      -80
       
      -----6880-6880VM
       
      ------7880-7880VM
       
      ------8880-8880HC-8880VM
       
      ------9080-9080HC
       
      ------9880-9880HC
      Przy pomocy tłumacza google łatwo ją spolszczyć z włoskiego:)
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Drugi Katalog internetowy znaleziony na forum kolegów z MF - (przydatne modele 275 290 375e 390e):
      - Link na forum : http://www.agrofoto.pl/forum/topic/27165-bezplatne-katalogi-czesci-mf/
      - Link na katalogi : http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/oversigt-fil.aspx?path=/Massey+Ferguson/Traktor
       
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
       
      Posiadam Model 6880 93r 6250 mtg jest to odpowiednik modelu Massey Ferguson 377, niedawno sprowadzony z francji.
      Po zakupie wykonałem parę czynności
      1. Zmiana oleju i filtra w silniku - Wybrałem olej Turdus, 7l weszło i polski filtr (silnik przypominam jest ten sam co w ursusie 4512 4514 A4.236 d).
      2. Gruntowne mycie czyszczenie i odblokowywanie zapieczonych nieużywanych elementów tylnego trzypunktowego układu zawieszenia maszyn( Wd-40 + moczenie w ropie;)).
      3. Zakup oleju do skrzyni 50L Lotos Agrol U (hydrauliczno - przekładniowy) z tego co wyczytałem na forum to optymalne rozwiązanie, płaciłem 195 zł za bańkę 20L. Zastanawiałem się nad Hipol 6 GL-4 80W 150zł za 20L lecz sprzedawca doradził mówiąc, że jest to olej bardziej typowo przekładniowy - ściśliwy i pompa hydrauliczna będzie pracować mniej precyzyjnie.
      A teraz po krótkim wstępie mam pytanie:
      czy jest w skrzyni więcej niż jeden filtr oleju (jeden na pewno po prawej stronie zaraz za silnikiem pod kabiną w takiej metalowej puszce przypuszczam że ma wkład papierowy wymienny) czy jest jakiś odręcany magnes z sitkiem wyłapujący opiłki taki jak np. w zetorze??
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v