rudi0018

Belarus 920 - Problemy z ładowaniem.

Polecane posty

rudi0018    3

Witam, mam problem z traktorem Belarus 920 z 2007 roku, a dokładniej z ładowaniem gdy wyłączone są odbiorniki, posiada on dwa akumulatory 12V, instalacja elektryczna jest na 12V, a rozruch na 24V, za pomocą przekaźnika(przetwornicy 14V/28V) znajdującego pod maską pod chłodnicami (bezpiecznik jest dobry), a ten elementy był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo alternator, był wymieniany na nowy oryginalny rok temu, to samo działo się na starym alternatorze. Czy ten typ tak ma, czy coś jest nie tak? Najgorsze obciążenie jest przy lampach roboczych, aż przygasa radio, po włączeniu lamp na niskich obrotach.
Wymieniłem dziś dwa nowe akumulatory i pomierzyłem napięcia w spoczynku i podczas pracy ładowanie. Tak to wygląda:
Napięcie akumulatorów w spoczynku:
Lewy: 13,06V
Prawy: 12,86V
Wspólnie: 25,9V

Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min)
Lewy: 13,5V>14,2V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 13,05V
Wspólnie: 27,3V

Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min)
Lewy: 14,36V - napięcie stopniowo rosło od momentu odpalenia w ciągu 2 minut tak to wyglądało
Prawy: 14,06V
Wspólnie: 28,3V

Pracujący traktor na wolnych obrotach (750 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,5V
Prawy: 12,2V
Wspólnie: 25,8V

Pracujący traktor na wysokich obrotach (2000 obr/min) OBCIĄŻONY (włączone światła mijania, lampy robocze przód i tył oraz wentylator na 2 bieg)
Lewy: 13,8V
Prawy: 12,4V
Wspólnie: 26,6V

Pomiary na alternatorze bez obciążenia:
Wolne obroty: 12,8V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania:
Wolne obroty: 12,6V
Wysokie obroty: 14,1V
Pomiary na alternatorze z włączonymi światłami mijania, lampami roboczymi przód i tył, oraz wentylatorem na 2 biegu:
Wolne obroty: 11,6V
Wysokie obroty: 12,7V

Jeśli mam coś inaczej pomierzyć dajcie znać.

Zdjęcia alternatora:
WAeEShw.jpg
drDgOc5.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rudi0018    3

Teraz mam kolejny problem. Ładowanie mam na alternatorze jak i na akumulatorach 14V nawet pod pełnym obciążeniem (mierzone multimetrem), ale czerwona lampka miga na zegarze od ładowania, przejmować się tym? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2354

u mnie też czesem pomruga dzien dwa i przestaje i tak co jakiś czas. ostatnio myslalem może aku w pełni naladowany o tak sie dzieje?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

u mnie tez tak sie dzieje od kąt wymieniłem ten orginalny alternator na jakiś od samochodu na wolnych obrotach miga tak co 5 sekund a jak dostanie obrotów to już nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj