Skocz do zawartości

C-385 Zwrotnica resorowana do nieresorowanej


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam, to już kolejna zwrotnica nieresorowana która pekła u mnie przy łożysku oporowym w ciągniku który pracuje z ładowaczem, w większości sklepów już tych zwrotnic nie ma bo wszystkie przez 10 lat wykupiłem, są tylko te resorowane. 

Wie ktoś może czy zwrotnice resorowane mają tą samą średnicę co te nieresorowane, bo nie ukrywam że te resorowane można kupić już za 200 a nieresorowana tylko na zamówienie co najmniej 600.

Edytowane przez superhiro2
Opublikowano

to aż takie ładunki ciężkie wozisz ? to może wsadź os od czegoś z napędem i większe koła i nawet bez robienia przystawki i wału żeby dalej na tylnym napędzie a powinno lepiej wytrzymać, a robisz z balastem z tyłu czy bez

Opublikowano

Nie wiem. 

Wiem że jak miałem miękką od to średnio się sprawdzala. Kiedy zmieniłem na sztywną było dużo lepiej. Mówię z własnego doświadczenia. Mi w miękkiej czopy strzelily dopiero po 10 latach użytkowania mimo że wozilłem dzień w dzień sianokiszonke 160. Waga takiego balota czasem i do tony dochodzi. 

 

Nie wiem dlaczego jemu tak pęka i to mnie bardziej ciekawi  ;)

Opublikowano
Dnia 9.08.2020 o 15:38, plati napisał:

Nie wiem dlaczego jemu tak pęka i to mnie bardziej ciekawi  ;)

Zazwyczaj pękają przy kiszonce 120, zawsze w tym samym miejscu tj. miejsce łożyska oporowego. Prawdopodobnie dla tego że są felgi 9x15 na szeroko a tur lekki też nie jest bo to quicke 520 na starej ramce SMS gdzie sama ramka waży 2-3 razy więcej jak euro ramka. Zaletą tego tura przynajmniej jest to że opuszczony jest bardzo blisko maski 

PS. Była ostatnia w sklepie na miejscu. 

Opublikowano

Mi te resorowane wytrzymują około roku. Skręcone na sztywno i zawsze za łożyskiem piasta jak obcięta wygląda. Nie wiem czy to wina jakości części czy po prostu ten typ tak ma.

Opublikowano (edytowane)

Aha, czyli wszędzie pęka. Tura mamy 3 lata i już trzy razy trzeba było zwrotnice wymieniać bo pęka przy osadzeniu czopu piasty. Dodam, że są resorowane, ale usztywnione ze zderzakami. Czy ktoś próbował wsadzić jakieś podkładki pod sprężyny w tych zwrotnicach tak, aby one działały ale przy podniesieniu ładunku turem nie siadały do końca? Tak aby były po prostu twardsze. Chyba że jak się za mocno zdusi, to dekiel z góry kielicha wysadzi. Na pewno byłoby to zdrowsze dla czopu.
Poza tym założone są 11.5/80 kierunkowe vredestain, trzeba było przespawać tarcze w feldze, aby opona nie tarła o kielich od zwrotnicy.

Edytowane przez Izyth0r

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam!
      Podpowie ktoś jak wymienić osłonę gumową zwrotnicy resorowanej?
    • Przez ramzeus
      Witam.
      Zabrałem się wreszcie za przednią oś w moim traktorze C385 bez napędu, oś resorowana stary typ. Po rozebraniu okazało się, że tulejki przednią i tylna były jeszcze jako takie ale tuleja stalowa w osi była mocno wyklepana. Normalnie ścianka tej tulei ma mieć 10 mm a u mnie miejscami było ok 5mm. Nie było już czego ratować. Zastanawiałem się nad kupnem nowej jednak podjąłem decyzję o regeneracji poprzez wycięcie starej i wymianę tulei na nową. Jako materiał użyłem cylindra do siłownika hydraulicznego w środku fi 50 po zewnątrz 70 więc prawie gotowiec. Dałem do tokarza bo trzeba było obrobić czoła, wywiercić otwór pod sworzeń i w środku wyluzować zostawiając na końcach po 70mm wymiaru nominalnego pod sworzeń. Trzeba jeszcze z zewnątrz zebrać na długości 100 mm do średnicy 69mm to część, która wchodzi w oś. W zasadzie tyle, reszta to moja działka. Szlifierką kątową wyciąłem starą tuleję, wstawiłem nową i pozostało tylko zaspawać. Trzeba trochę podszlifować tarczą trzpieniową bo spawanie zawsze trochę zniekształci materiał. Tuleja jest w tolerancji H8 więc tak suwliwie pasuje do sworznia przed spawaniem. Gdyby komuś trzeba było kupić taką tuleję to najtaniej pewnie będzie w Bielsku Białej. Mają praktycznie wszystkie średnice dostępne z magazynu. Poniżej kilka fotek 


    • Przez krycha2000
      Czy ktoś może polecić jakieś dobre gumy na przednią oś resorowaną do C 385, bo już nie mam siły wymieniać gum, które pękają co pół roku. Poradźcie coś, moż pasują od przegubów jakiegoś samochodu ?
    • Przez ursusikc330m
      Czy wie ktoś gdzie można dokupić samą cewkę do załączania napędu w dużym ursusie??
    • Przez ursusikc330m
      Witam co może być przyczyną że nie chce się wyłączyć przedni napęd cały czas świeci się kontrolka 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v