Skocz do zawartości

Ursus C360-3p - Pękniecie bloku pod głowicą


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i Teścia w 3-peku. Poleciała uszczelka pod głowicą między 1 a 2 tłokiem. W tym miejscu jest lekko pęknięty blok jak i glowica . W sensie przy szpilce między 1 a 2 tłokiem. Moje pytanie czy jak splanujemy glowice to jakoś to wytrzyma. Poprzedni remont był 8lat temu. wtedy też wypalilo uszczelke w tym miejscu. I jeszcze czy to normalne że tuleje są lekko schowane względem bloku. Zawsze wydawało mi się ze powinny być na 0
Opublikowano

Tak tuleje powinny być  na równo w bloku.  Osiadanie to normalka w tych silnikach z ursusa, brak odpowiedniego sezonowania bloków, niedokładności . W orginalnym perkinsie nie było z tym problemu, a w silnikach z IMT gdy skonczyla się licencja zmieniono troche tuleję, bo też mieli z tym problem. 

Wszystko zalezy jakie pęknięcie. 

Porządnie zrobienie to pospawanie np. mosiadzem bloku (pewnie trzeba wyjac tuleje i robic na nowych.... - a jak sie da to bez wyjmowania), splanować blok, na to 2 glowica albo naprawić starą. 

Wersja ktora puści ale nie wiadomo kiedy... :

Pęknięcie w bloku jest pewnie przy śrubie, jesli jako delikatna ryska - można ja wymienić na szpilkę i wkręcić max głęboko. 

Klejem do blokow podratowac rysę, splanować glowice i poprawić miejsca gdzie opierają sie łby śrub bo pewnie są uszkodzone. Skręcić w kolejnosci momentem jak trzeba. Wytrzyma albo kilka godzin lub lat. Zależy od pekniecia....

Opublikowano

W tej chwili będzie raczej zrobiona opcją 2. A jeśli chodzi o uszczelkę bo była cała miedziana a pod jednym z filmów czytałem że lepsze sa te wzmaniane. Tak jak jest teraz już chodziło 8 lat bo podejrzewam że ostatnio też Tak było bo wtedy remont robili miejscowi mechanicy i coś było mówione że za głęboki śruba była wkrecona w otwór czy bród w otworze był i tuleja pękła.

Opublikowano
8 godzin temu, Alchemik napisał:

Tak tuleje powinny być  na równo w bloku.  Osiadanie to normalka w tych silnikach z ursusa, brak odpowiedniego sezonowania bloków, niedokładności . W orginalnym perkinsie nie było z tym problemu, a w silnikach z IMT gdy skonczyla się licencja zmieniono troche tuleję, bo też mieli z tym problem. 

Wszystko zalezy jakie pęknięcie. 

Porządnie zrobienie to pospawanie np. mosiadzem bloku (pewnie trzeba wyjac tuleje i robic na nowych.... - a jak sie da to bez wyjmowania), splanować blok, na to 2 glowica albo naprawić starą. 

Wersja ktora puści ale nie wiadomo kiedy... :

Pęknięcie w bloku jest pewnie przy śrubie, jesli jako delikatna ryska - można ja wymienić na szpilkę i wkręcić max głęboko. 

Klejem do blokow podratowac rysę, splanować glowice i poprawić miejsca gdzie opierają sie łby śrub bo pewnie są uszkodzone. Skręcić w kolejnosci momentem jak trzeba. Wytrzyma albo kilka godzin lub lat. Zależy od pekniecia....

W kwestii głębokości osadzenia tulei to serwisówka dla silnika 3.152 podaje od 0.10 mm poniżej bloku do 0.10 powyżej bloku. 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v