Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Posiadam ciągnik Deutz-Fahr Agroplus 100 z 2004 roku. Na ciągniku zamontowany jest ładowacz czołowy, który bezpośrednio wpięty jest do hydrauliki. Niedawno według mechanika siadła oryginalna jeszcze pompa hydrauliczna, ponieważ w pewnym momencie przestał podnosić ładowacz czołowy oraz tylny podnośnik. Po wymianie przez mechanika pompy hydraulicznej (zamiennik), filtrów oraz oleju, pompa działała dosłownie 2 sekundy. Pod odpaleniu ciągnika i użyciu  joysticka ładowacza było słychać tylko "chrupnięcie" i ładowacz zaczął opadać. Ładowacz podniósł się może tylko metr do góry na wolnych obrotach i bez obciążenia. Po wymianie kolejnej pompy hydraulicznej (BOSCH-a) zrobiło się identycznie. Na wolnych obrotach i bez obciążenia siadła kolejna pompa. Tylko że przed użyciem ładowacza sprawdzony było tylny podnośnik i działał bez zarzutów kilkakrotnie a po użyciu ładowacza w pompie urwało po raz kolejny oś. 

Jaka może być tego przyczyna że w ciągu sekundy urywa oś pompy hydraulicznej po wymianie oleju i filtrów? Zawory hydrauliczne według mechanika są sprawne, bo nie słychać żadnego wycia ani przegrzewania się pompy. 

Proszę o pomoc bo jestem bezsilny. Mechanik sam rozkłada ręce i nie wie jaka jest tego przyczyna. Czy ktoś z Was miał podobny problem? 

Proszę o sugestie.

Pozdrawiam 

Opublikowano

Zawór bezpieczeństwa  był sprawdzony w rozdzielaczu? Normalnie w momencie przesterowania oleju dżojstikiem w celu np podniesienia tura do góry, przez ułamek sekundy może być zablokowany przepływ oleju, i wtedy olej przelewa się przez zawór bezpieczeństwa, a pompa "buczy", gdyby zawór miał ustawione za wysokie ciśnienie to wtedy mogło by rozwalic pompe. Stara pompa była zużyta, więc nie była wstanie wytworzyć takiego ciśnienia aby sie ośka ukręciła... Raz zakładałem pompe hydrauliczną do tura na kole pasowym silnika w c360, to jak miałem ustawiona za wysokie cisnienie, to ukręciłem w ułamku sekundy koło pasowe, mimo że ciagnik pracował na wolnych obrotach... Aby nie zniszczyć następnej pompy, dla bezpieczeństwa założyłbym dodatkowy zawór bezpieczeństwa przed rozdzielaczem tura, albo wpiął tura wężami do hydrauliki z tyłu  ciągnika, i wtedy powinien zadziałać zawór w rozdzielaczu ciągnika.

Opublikowano
1 godzinę temu, sylwek23111 napisał:

Zawór bezpieczeństwa  był sprawdzony w rozdzielaczu? Normalnie w momencie przesterowania oleju dżojstikiem w celu np podniesienia tura do góry, przez ułamek sekundy może być zablokowany przepływ oleju, i wtedy olej przelewa się przez zawór bezpieczeństwa, a pompa "buczy", gdyby zawór miał ustawione za wysokie ciśnienie to wtedy mogło by rozwalic pompe. Stara pompa była zużyta, więc nie była wstanie wytworzyć takiego ciśnienia aby sie ośka ukręciła... Raz zakładałem pompe hydrauliczną do tura na kole pasowym silnika w c360, to jak miałem ustawiona za wysokie cisnienie, to ukręciłem w ułamku sekundy koło pasowe, mimo że ciagnik pracował na wolnych obrotach... Aby nie zniszczyć następnej pompy, dla bezpieczeństwa założyłbym dodatkowy zawór bezpieczeństwa przed rozdzielaczem tura, albo wpiął tura wężami do hydrauliki z tyłu  ciągnika, i wtedy powinien zadziałać zawór w rozdzielaczu ciągnika.

Dzięki za informacje. Zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu nie był sprawdzany wlasnie mam zamiar jutro zawieźć rozdzielacz do sprawdzenia. A czy jeśli założyłbym zawór bezpieczeństwa pomiedzy pompą a rozdzielaczem to wtedy zawór bezpieczeństwa w rozdzielaczu nie musiałby być naprawiany? Czy obowiązkowo musi być naprawiony jesli jest wadliwy i powoduje te ukrecanie ośki w pompie? Proszę o odpowiedź

Opublikowano

Zawór musisz sprawdzić. Nie jestem pewien, czy na 100% jest jego wina,bo hydraulika czasem potrafi zaskoczyć i po ewentualnej wymianie lub regulacji zaworu nie ryzykowałbym zniszczenia nowej pompy tylko podpiąłbym ładowacz do jednej  pary wyjść hydraulicznych ciągnika.

Opublikowano
2 minuty temu, sylwek23111 napisał:

Zawór musisz sprawdzić. Nie jestem pewien, czy na 100% jest jego wina,bo hydraulika czasem potrafi zaskoczyć i po ewentualnej wymianie lub regulacji zaworu nie ryzykowałbym zniszczenia nowej pompy tylko podpiąłbym ładowacz do jednej  pary wyjść hydraulicznych ciągnika

Rozumiem. Mialem poprzednio wlasnie wpiete w wyjscia hydrualiki tylko ze posiadam maszyny ktore potrzebuja 4 wyjść hydraulicznych i w poprzednim roku zostalo to przerobione i dopiero po tym czasie zaczelo sie to dziac. No nic dzieki za info. Bede pisal o postepach 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v