Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam , może ktoś mi podpowie.  Mtz 82 silnik pracuje cicho ma moc itd tylko na zimnym ciśnienie oleju ma 3,5 a po kilku minutach pracy na wolnych obrotach powoli ciśnienie spada . Po ok 20 minutach pracy ciśnienie spada do 1 a jak się porządnie rozgrzeje to na wolnych jest 0,5 i wówczas na wysokich obrotach wzrasta do max 1,5. Co do tej pory zrobiłem ; wymieniłem podstawę filtra na nową, wymieniłem rurkę od pompy oleju do bloku wraz z uszczelkami, wymieniłem smok wraz z uszczelkami, nowa pompa oleju, sprawdziłem rurkę od smarowania klawiatury , panewki idealne, lałem podwójny stan oleju na próbę i nic. Traktor przez poprzedniego właściciela był użytkowany długo bez zegara i w sumie nie wiadomo kiedy to się stało. Wiem że wymieniano mu tuleje , tłoki i pierścienie przy czym dwa korbowody założono odwrotnie . Zamki dwóch korbowodów  skierowane w stronę pompy wtryskowej a kolejne dwa w stronę wałka rozrządu. Oczywiście ustawię je w odpowiednią stronę ale myślę że to nie ma wpływu na ciśnienie oleju. 

Opublikowano (edytowane)

Posiada on odśrodkowy filtr oleju? Jeśli tak zmień go na wymienny. Zwiększysz ciśnienie. Bąk zabiera część ciśnienia na swój ruch obrotowy, i nieszczelność które z latami przychodzą.

 

Edytowane przez mar56cin
Opublikowano

Jak się wkur...ę to zrobię złączkę i w miejsce wtłaczania oleju w blok podłącze wodę. Po mimo że będę cały mokry to chyba wyjdzie gdzie jest babol. Zastanawiam się nad jedną rzeczą , może poprzedni właściciel przy zmianie zestawów naprawczych postanowił zmienić panewki na korbach. Możliwe że wał jest po szlifie na czopach korbowodowych. A on założył nominalne panewki , niestety ten pan już nie żyje i nie ma jak się dowiedzieć. dziś zmierzę wał i się okaże. 

Opublikowano (edytowane)

mamy pronara 82sa od nowości 12 lat i jest to samo od początku i nic się nie dzieje , wymiany oleju i do roboty 4702 mth silnik skrzynia nie ruszane, sprzęgło co 500 mth ( fakt naprawa to max 400zł , wk***i.......a mnie tylko hydraulika bo jaa założyłem lepszą pompe to od razu coś rozwalało i fontanna olejowa ... wywaliłem te nowe wynalazki założyłem starą i jakoś na razie chodzi..... z ciśnieniem nie martw się ten typ tak ma. olej bez znaczenia nawet superol byle częste zmiany

Edytowane przez Cezar81
Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, piotrord napisał:

Jak się wkur...ę to zrobię złączkę i w miejsce wtłaczania oleju w blok podłącze wodę. Po mimo że będę cały mokry to chyba wyjdzie gdzie jest babol. Zastanawiam się nad jedną rzeczą , może poprzedni właściciel przy zmianie zestawów naprawczych postanowił zmienić panewki na korbach. Możliwe że wał jest po szlifie na czopach korbowodowych. A on założył nominalne panewki , niestety ten pan już nie żyje i nie ma jak się dowiedzieć. dziś zmierzę wał i się okaże. 

Nie wodę jak już tylko sprężone powietrze. 

 

Edit:

Jak korby złożone odwrotnie to lepiej posprawdzać wszystko po kolei. 

Jak nie ma czym sprawdzić pasowania panewek to wstępnie można kupić patyczki plastic gauge i nimi pomierzyć.

Co do jakosci pomp olejowych: 

W sklepie w Toruniu sprzedano pompę z wiekszym wyczuwalnym luzem niż złom dający o 2 atmosfery za niskie ciśnienie. Jeszcze zwrotu nie chciano przyjąć... Po kupnie innej pompy ciśnienie poszło mocno do góry.

 

Edytowane przez Alchemik
Opublikowano

15w40 platinum

Myślę że znalazłem przyczynę , wał jest po 1 szlifie a założono panewki nominalne. Mierzyłem czopy na korbowody i wyszedł wymiar 67,89 , założyłem panewki po szlifie i ciśnienie teraz trzyma 1 bez względu na temperaturę a gdy dodam gazu wzrasta do 3,5. Myślę że i główne będą po szlifie tylko nie ma tam zbytnio miejsca do zmierzenia. I muszę zastosować radę kolegi Alchemik i użyć plastic gauge , dam znać co wyszło . dziękuję wszystkim za rady i za to że można na was liczyć.  Alchemik 

Opublikowano
8 godzin temu, piotrord napisał:

15w40 platinum

Myślę że znalazłem przyczynę , wał jest po 1 szlifie a założono panewki nominalne. Mierzyłem czopy na korbowody i wyszedł wymiar 67,89 , założyłem panewki po szlifie i ciśnienie teraz trzyma 1 bez względu na temperaturę a gdy dodam gazu wzrasta do 3,5. Myślę że i główne będą po szlifie tylko nie ma tam zbytnio miejsca do zmierzenia. I muszę zastosować radę kolegi Alchemik i użyć plastic gauge , dam znać co wyszło . dziękuję wszystkim za rady i za to że można na was liczyć.  Alchemik 

Haha - to pokazuje doskonale jak ta konstrukcja jest odporna na niską kulture techniczną niektórych mechaników. Popierniczone panewki o jeden wymiar a maszyna śmiga 😂😂. Dzięki Piotrord że dzielisz się informacjami po robocie. To bardzo ważne dla jakości forum. Niektórzy pytają o rade a później cisza.

  • Thanks 1
Opublikowano

Witam kolegów , moje przypuszczenia potwierdziły się . Wał był po pierwszym szlifie , wszystkie czopy były szlifowane. Poprzedni właściciel założył panewki nominalne i tak jeździł przez pewien czas. O dziwo nic się nie stało , wał idealny. Po założeniu odpowiednich panewek ciśnienie trzyma 3,5 . Bardzo dziękuję za porady , pozdrawiam. 

  • Thanks 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v