Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy ktoś z forum użytkuje interfejsy diagnostyczne takie jak np. JALTEST, TEXA, a może coś innego z uniwersalnych testerów. Chodzi mi o opinie ludzi którzy na tym pracowali a nie tych które "coś gdzieś słyszały". W głównej mierze chodzi mi czy nadają się do konkretnej diagnostyki i czy poradzą sobię z kalibracją skrzyni, hydrauliki, programowaniem czujników itp. Wiem że najlepszym rozwiązaniem jest kupno interfejsów oryginalnych do poszczególnych marek ale chciałbym uzyskać informację czy te uniwersalne za "grubą kasę" się do czegoś nadają, bo wydawać 15 tys na coś czym można tylko odczytać i ewentualnie skasować błędy nie ma sensu. 

Wiem że kilka tematów odnośnie interfejsów już było ale nikt nigdzie nie napisał jak działają w praktyce więc zakładam nowy temat. 

Pozdrawiam

Opublikowano

Użytkuję Texę, chyba najlepszy uniwersalny tester za rozsądne pieniądze, ale jeśli ktoś myśli, że kupi tester i jest już specjalistą to jest w błędzie. Bez doświadczenia sam tester na nie wiele się zda.

Opublikowano

Przecież chyba każdy wie o tym że sam tester nie wystarczy tylko trzeba mieć "co pod czapką nosić".  Napisałbyś jak sprawuje się TEXA i czy da się nią zrobić m.in. kalibrację skrzyni, hydrauliki, aktualizacja softu itp.?  Z jakimi markami działa bezproblemowo a z jakimi są problemy?  

  • Like 1
Opublikowano

Aktualizacji softu nie zrobi,(chyba że teraz te nowsze, moje wersja oprogramowania to 11 - ma już jakieś 5lat) Kalibracje skrzyni zrobi, aczkolwiek w większości ciągników do tego tester nie jest potrzebny, w hydraulice to raczej też nie wiele zdziała. Bardzo dobrze współpracuje z  John Dere, nieźle z CNH, Dutz Fara też robi dobrze aczkolwiek tam jest specyficzna diagnostyka, Ja ciągników robię mało ponieważ głównie robię osobówki, poza tym mam gospodarstwo i nie za bardzo mam czas mocno zagłębiać się w ciągniki, Ale jak kupowałem Texę do była dobra cena na oprogramowanie do ciągników to wziąłem

Jak będziesz zainteresowany to możemy się umówić, że przyjedziesz zobaczysz po-testujesz

  • Like 1
Opublikowano
44 minuty temu, sw_kamil napisał:

Aktualizacji softu nie zrobi,(chyba że teraz te nowsze, moje wersja oprogramowania to 11 - ma już jakieś 5lat) Kalibracje skrzyni zrobi, aczkolwiek w większości ciągników do tego tester nie jest potrzebny, w hydraulice to raczej też nie wiele zdziała. Bardzo dobrze współpracuje z  John Dere, nieźle z CNH, Dutz Fara też robi dobrze aczkolwiek tam jest specyficzna diagnostyka, Ja ciągników robię mało ponieważ głównie robię osobówki, poza tym mam gospodarstwo i nie za bardzo mam czas mocno zagłębiać się w ciągniki, Ale jak kupowałem Texę do była dobra cena na oprogramowanie do ciągników to wziąłem

Jak będziesz zainteresowany to możemy się umówić, że przyjedziesz zobaczysz po-testujesz

Ok, dzięki za propozycję, a w razie czego z jakiej części polski jesteś? 

Opublikowano

Ja używałem jala do naczep, generalnie cudów się bym nie spodziewał po żadnym uniwersalu. System poprawnie przetłumaczony, okrojone są w uniwersalach funkcje odczytu parametrów, nie wszystko sprawdzisz to najbardziej mi przeszkadzało. 

Opublikowano (edytowane)

Mam do czynienia  z texą case w miarę nowy w porządku, fendt starszy w miarę, john deere za wiele nie pozwala zrobić. Francuskie auta, volvo, nissan fajnie idzie diagnostyka Niemców jak dla mnie masakra. 

Za 15 tyś texy nie kupisz. 

Edytowane przez Jacolino
Opublikowano
Dnia 29.05.2020 o 20:28, hubertb napisał:

Po Łobede idzie prawie wszystko ale możliwości diagnostyczne trochę lepsze niż magiczna kula. 

Właśnie o to chodziło, że czasami maszyna na tyle płata figle, że podłączenie komputera może nakierować chociaż z której strony do maszyny podejść. Nawet kody błędów wydaje mi się że będzie można odczytać w miarę sensowny sposób, bo wiadomo nie wszyscy posiadają wszystkie manuale i książki kodów błędów do każdej marki, a w internecie często nic nie można znaleźć.

Dnia 29.05.2020 o 20:52, Jacolino napisał:

Za 15 tyś texy nie kupisz. 

Kwotę rzuciłem orientacyjnie, chociaż miałem nadzieję że będzie oscylować w granicach 15-20 tys. 

 

Większość swojego czasu siedzę w samochodach i tutaj uniwersalne testery mają rację bytu bo nawet jakąś chińską podróbką za 2 stówy można ogarnąć 90% aut jeżdżących po drogach z obd2 i to nie tylko odczytując błędy a robiąc podstawowe kalibrację, dokładną diagnostykę i wiele innych fajnych rzeczy. Aczkolwiek nie neguje, że oryginalny tester a uniwersalny to "niebo a ziemia" ;) . 

Tylko w przypadku samochodów oryginalny tester dedykowany do danej marki albo koncernu kosztuje max kilka tys zł a do ciągników i maszyn co najmniej kilkanaście jak nie kilkadziesiąt i za cenę testera tylko do AGCO można kupić zestaw kilku oryginalnych, dedykowanych dla danej marki diagnoskopów do osobówek takich np. I-COM do BMW, Lexia do PSA, CLIP do Renówek, Tech do Opla, coś do meśków, volvo itd. itd.  Wydaje mi się że to wszystko dlatego, że nie produkują chińczyków do ciągników tak jak do osobówek - chyba że o czymś nie wiem to chętnie kupiłbym takiego klona do AGCO za ułamek ceny :D :D :D 

Chyba że ma ktoś jakieś dojście albo link do oryginalnych testerów do maszyn w dobrych cenach :) 

Opublikowano

W samochodach masz inaczej tam producenci zobowiązani są do jednego standardu. Tutaj panie jest wolna amerykanka i nikt nad tym nie panuje. Nie ma klonów z racji licencji, poczytaj jak wygląda to zrozumiesz brak klonów. 

20 tys to początek z tego co kojarzę aktualizacje w texa są płatne jednak mogę się mylić. 

Opublikowano

Tak. zestaw kabli połączeniowych. Przecież każda marka ciągnika ma inne złącze, i taki podstawowy zestaw kosztuje 5 tyś a i tak w nim nie ma kabli do wszystkich ciągników

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dokładnie tak. Każda marka ma inne złącze, w poszczególnych markach mogą być różne złącza w zależności od rocznika. Tak jak napisałeś hubertb w ciągnikach nie jest to zunifikowane tak jak w samochodach. Od kilku lat sporo ciągników idzie na obd deutsch 9 pinów, wiem że nie wszystkie. Nie mam wiedzy jak to jest dokładnie.

Edytowane przez Jacolino
  • Like 1
Opublikowano
Dnia 1.06.2020 o 09:57, sw_kamil napisał:

Tak. zestaw kabli połączeniowych. Przecież każda marka ciągnika ma inne złącze, i taki podstawowy zestaw kosztuje 5 tyś a i tak w nim nie ma kabli do wszystkich ciągników

HEJ, jestem z twoich okolic i tez zamierzam kupic texe do ciagnikow w gospodarstwie, skontaktujesz sie ze mna priv lub seeboq@wp.pl?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Nikodem20
      Witam mam problem z Masseyem Ferguson 5455 z 2008r. nie działa Ehr wogule nie reaguje na przycisk w kabinie oraz na błotniku dodatkowo w tym samym czasie przestał działać obrotomierz i licznik motogodzin i prędkościomierz. Proszę o pomoc co by mogło by być przyczyną 
    • Przez davelolek
      Dobry dzień, proszę o poinformowanie własnego opryskiwacza EVRARD i jednostki sterującej, która zgłasza błąd KOD 7 i po wpisaniu kodu opryskiwacz nadal nie działa czy możesz mi pomóc? załączam zdjęcia Dziękuję Ci



    • Przez adimam_naimie
      Cześć wam, otóż mam problem z fanfarami, podłączone rzekomo prawidłowo tzn prąd dochodzi powietrze również, ale gdy nabije ciśnienie powyżej 4,5bar to przestają wydawać dźwięk i tak jakby elektrozawór w ogóle nie mógł wystartować. Podłączone pod fabryczny klakson, co robię źle?
    • Przez bartek879
      Cześć,
      planuję zakup interfejsu diagnostycznego do maszyn rolniczych. Chciałbym obsłużyć przede wszystkim John Deere, New Holland, Deutz, Fendt i Class. Interesuje mnie diagnostyka silnika, kalibracje i podgląd parametrów skrzyni, itp. Generalnie chciałbym zająć się naprawą i diagnostyką maszyn agro. Wiadomo, że żaden komputer nie zastąpi doświadczenia, ale żeby je zdobyć trzeba sobie w tym pomóc. Najbardziej składniam się w stornę TEXA w wersji OFF HIGHWAY, ponieważ widziałem na własne oczy jak serwisant używał i działało bardzo sprawnie.
      Jaki interfejs diagnostyczny polecacie z własnego doświadczenia? Na jakich pracujecie podczas napraw? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź i opinię.
    • Przez wandryskowski
      Mam siewnik poplonów APV PS-200 z komputerem 5.2. Oprócz tego mam inny starszy komputer w wersji 2.2. I tu mam prośbę. Chciałbym samodzielnie sporządzić czujnik prędkości,  położenia maszyny ewentualnie przewód do wtyczki 7 pin (DIN). Proszę więc ewentualnych posiadaczy tych maszyn z tymi czujnikami o pomoc w uzyskaniu schematu połączeń czujnik - wtyczka 12 pin (Molex). Przyda mi się nawet schemat koła polowego prędkości do starszego siewnika PS-250.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v