Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, potrzebuje szybkiej pomocy.

Jak naprawić skrzynie?

Opis usterki:

-wyskakująca jedynka

- po zdjęciu górnej klapy, i takiej osłony od strony schodków, na ostatnim wałku czyli tym na samym dole wysypane jest łożysko.

Powie mi ktoś co rozbierać jak rozbierać żeby tam się dobrać?

Zdjęcie podłogi jest obowiązkowe?, da się wymienić te tryby na samym dole, zbijając to łożysko i jakoś po omacku próbować wyciągać ten wałek. ??

Dzięki za pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Nie trzeba wyciągać podłogi podsiewacza, no chyba że wyjątkowo duży jesteś i będzie ci ciasno, trzeba wykręcić tę ramę nad skrzyniąco leci na skos, zdjąć dekiel u góry, i na dole skrzyni z lewej strony pod kryzą pomiędzy sprzęgłem a skrzynią jest okrągły dekielek trzeba go odkręcić, i powinieneś dać radę wybić to dziadostwo z wałkiem w lewą stronę skrzyni oczywiście po wyjęciu segerów . Jak ci bedzie ciasno to masz to wyboru rozebrać albo mechanizm różnicowy albo wałki w skrzyni, ale powinieneś dać rade bez tego

 

a zapomniałem jedynka nic nie ma do tego łożyska,albo wodzik jest źle ustawiony albo tryby są zcięte

Edytowane przez bobytempelton
Opublikowano

Podołałem ;))

Ale niestety nie obyło się bez wyciągania wałka <tego co od hamulca ręcznego idzie i wyciągniecie wodzików>

Ale rada pomogła, tryby powymieniane;) i teraz już będę wiedział co rozkręcać i ile aby się tam dobrać;)

P.S. Na tyle co już w bizonie robiłem, to skrzynia chyba najgorsza robota.

Opublikowano

Jakoś nie było większych problemów z nią;))) Szczerze w swoim bizonie to już prawie wszystko robiłem (blacha się sypie, niestety;/ jeszcze troche to tylko na żyletki będize się nadawać)

Opublikowano

żeby wyjąć wyjąć mechanizm różnicowy trzeba wyciągać półosie ? pytanie do znawców tematu a tak w ogóle może ktoś zrobi samouczek jak rozebrać skrzynie bizona :)

 

ponawiam pytanie, jak rozkopać mechanizm różnicowy???

Opublikowano

ponawiam pytanie, jak rozkopać mechanizm różnicowy???

ja w tym roku to przerabiałem wiec zrobiłem to tak podlearowałem bizona sciągłem koła wysunełem pułosie kół i boczną pochwe od strony chamulca recznego no i oczywiste pokrywe skrzyni i belke popszeczną nad skrzynią wodziki i tryby pozostawiłem na miejscu roboty ful mi w zniwa zeszło łącznie 9 godzin metodą prub i błedow bo robiłem to pierwszy raz pozdrawiam :)

Opublikowano

Musisz kombajn pozbawić kół, a dokładnie chodzi o to że na poczatku trzeba zdjąć koła (pojedynczo), zdjąć dekiel na piaście koła pomiędzy felgą a piastą trzymający półoś, założyć dla bezpieczeństwa koło tylko bez tego środkowego dekielka trzymającego półoś, i tak samo z drugiej strony. Następnie zdjąć dekiel z góry skrzyni, zobaczysz z przodu skrzyni 2 duże tryby, odkręć nakretki na środku tych kół , wysuń półoś za koniec z piasty o 10cm-wystarczy, i wtedy dopiero możesz wyjąć to duże koło, tak samo z drugiej strony, następnie trzeba porozkręcać hamulce nożne po bokach skrzyni , te kilka śrub 24mm , zciągnij te obudowy hamulcy z tarczami i zobaczysz wystający ok na 8-10cm wałek z wielowypustem z simmeringiem a pod nim łożysko, nie pamiętam czy jest tam pierścień segera czy trzeba było pociągnąć mocno za wałek i wychodził z łożyskiem.

To samo z drugiej strony skrzyni chodzi o ten wałek pod hamulcami, uważaj bo nie sąrównej długości przyjżyj się, gdy wyciągniesz drugi wałek , mechanizm różnicowy spadnie w dół i jest twój, przetocz go do przodu i wyjmij. Jest taki sam jak w c360.

A najlepiej by było gdybyś zdjął podajnik pochyły, bo bez tego przy tej temp. długo nie porobisz w kucki na kolanach, i wykreć te rame nad skrzynią taką na skos

Opublikowano

A poco ściągać oba koła? Wystarczy tylko to od strony schodków, czyli lewe. I tylko tą półoś wystarczy wysunąć by zdjąć te duże koło zębate. Trzeba rozebrać jak napisałeś hamulce z obu stron i po sprawie. Robiłem to z pięć razy :)

Opublikowano

wielkie dzięki za obszerne wskazówkiwink.gif

Więc tak: przenośnik pochyły mam już zdemontowany, hamulce rozbrojone. Byłem tylko ciekaw jak najlepiej rozebrać sam mechanizm różnicowy, bo jeszcze go nie ruszałem w mojej maszynie, natomiast robiłem już te dwa tylne wałki w skrzyni biegów.

Opublikowano

odkręcasz pokrywę skrzyni ściągasz lewe koło tak jak ktoś wyżej napisał od strony schodków i rozkręcasz układ różnicowy w środku skrzyni i wyciągasz go po części złożyć też musisz w skrzyni. już dobrze nie pamiętam bo kilka lat temu to robiłem ale chyba dobrze napisałem. na pewno prawego koła nie ściągałem i na pewno miałem to wyjęte bo krzyżaki popękały. pozdrawiam

Opublikowano

kolego to nie pamiętam jak to się wyciąga ale ja bym ci tam radził zobaczyć do mechanizmu różnicowego bo to w bizonach bardzo defektowne jest i chodź by wymienić podkładki miedziane z pod satelit bo na pewno będą starte

Opublikowano

Witam podłącze sie do tego tematu. U mnie problem polega na tym że wyskakuje 3 bieg. Czy morze być to wina wałka sprzęgłowego? bo tak niby stwierdził mój znajomy chodź za bardzo nie chce mi się w to wierzyć.Powiem jaszcze że reszta biegów pracuje ok nie zgrzytają.

Opublikowano

zużyte wodziki lub zatrzaski lub co gorsza powyciągane zęby zebatek u mnie tek było a spowodowane to było niecałkowitym zazębianiem się zębatek min przez prawdopodobnie żle wyregulowane cięgna .ja w swoim bizonie skrzynie kilka razy robiłem.bo te wałki co teraz robią to badziew.dop. jak sąsiad mi sprzedał te co ze 20 lat na strychu trzymał to skończyły się problemy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v