Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat do zamknięcia. Problem rozwiązany

 

W elektryce: przetarty przewód czarny 4mm idący od włącznika do automatu.

 

W skrzyni: wyrobiony wodzik i skrzynka bezpieczników.

Opublikowano

Witam. Mam problem dotyczący skrzyni biegów. Wymieniłem tryby biegu 1 i wstecznego. Podczas gdy włączam bieg 1 to załącza się bieg 3, a jak włączam wsteczny to włącza się bieg 2. [Nieraz się uda wbić jeden bieg]Co się stało ??? Proszę o pomoc.

Opublikowano (edytowane)

Witam,

mam krytyczny problem, ledwo zjechalem z pola, nie da sie prawie wcale skreca tzn z tylna osia jest wszystko dobrze ale chodzi o skrzynie.

Kola przednie zachowuja sie jakby byly na blokadzie, da sie jechać praktycznie tylko na wprost. Przy skrecaniu czasem coś puści, słychać wtedy taki głuchy stuk i szarpnięcie.

wg. mnie to skrzynia, ale nigdy jeszcze tam nie zaglądałem. powiedzcie co mam robić gdyż sezon spełni a ja nawet nie wiem od czego mam zacząć...

pomocy.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Niestety u nas o mechanika bizonow bardzo ciezko. Na poczatek wrzuce heder na wuzek, potem gardziel turem z paleciakiem odstawie na bok, wydmucham z kurzu i zdejme pokrywe skrzyni, dalej bede sie kierowal intucja. Dowiedzialem sie od jednej osoby ze do wyjecia dyfra(mech. roznicowego) trzeba odkrecac prawa polos, prawda to?? Na mechanikow miestety nie mam co liczyc...

Piszcie bo czas nagli i kazde info dla mnie cenne.

Opublikowano (edytowane)

Ok, dzieki za porady...sam tez sobie dalem rade.

Owiadczam oficjalnie bizony to najwieksze niewypaly polskiej mysli "tecnicznej". Zeby sie dostac do skrzyni a dokladniej zeby wyjac dyfer to kilkaset ku*w musi pasc!

Pekla oska jednej pary satelitow, dochodzi remont reszty srodka kosza satelitow remont hamulcow, spawanie ramy(sprezyny zamiast akumulatora hydraulicznego), lozyka i wiele innych.

Jakbym wiedzial ze tam tak jest to bym nigdy bizona nie kupowal.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Bez nerwów :D do wyjecia dyfra faktycznie trzeba wyjąc jedną półoskę krótką, a prawą bo prawą łatwiej i sporo innych niepotrzebnych rzeczy, ale hedera i gardzieli nie trzeba, w sumie to zależy od wzrostu i brzucha rozbierającego :D Porób coś w zachodnich sprzętach które każdy zachwala, zobaczysz jaki bizon jest cudowny :D

Opublikowano

Powiedzcie mi prosze co mam zrobic jak nie mam zatrzasku wodzika biegow 1 i wstecznego? W kazdym sklepie rozkladaja rece...

 

Kupilem mech. roznicowy od c360 (603zl Korurs) bez kola talerzowego ale ma zabki na blokade, nie bedzie to przeszkadzac??

 

I jeszcze sa zakrecone zwykle srubki na tych dwoch widelkach od biegow, powinna byc z dziurka na drut aby sie nie odkrecaly, wiec gdzie albo od czego zdobyc takie srubki, albo jak dorobic lecz wiercenie dziurki odpada??

Opublikowano

Śrubki sobie daruj, jedynie naostrz trochę koniec, co do mechanizmu ząbki nie powinny przeszkadzać z tego co pamiętam, a co do zapadki mi tez kiedyś uciekł ten srut, pamiętam zacząłem kombinować z łożyskami ale takiego samego lub ciut mniejszego nie znalazłem, wziąłem magnes i znalazłem oryginalny.

Opublikowano

Ok dzieki wielkie, co do tej zapadki na wodziku 1 i R to nie mam jej calej (nie tylko kulek i spezynki) wiec co z tym fantem zrobic?? Dno przeszukalem i jedyne co znalazlem to troche opilkow.

Skrzynie chce zrobic dobrze zeby tam juz nigdy nie zagladac, bo to koszmar jest a tym bardziej w zniwa.

Opublikowano

Ok, dzieki za porady...sam tez sobie dalem rade.

Owiadczam oficjalnie bizony to najwieksze niewypaly polskiej mysli "tecnicznej". Zeby sie dostac do skrzyni a dokladniej zeby wyjac dyfer to kilkaset ku*w musi pasc!

Pekla oska jednej pary satelitow, dochodzi remont reszty srodka kosza satelitow remont hamulcow, spawanie ramy(sprezyny zamiast akumulatora hydraulicznego), lozyka i wiele innych.

Jakbym wiedzial ze tam tak jest to bym nigdy bizona nie kupowal.

 

Ja też w tamtym roku kupiłem bizona i tez to przerabiałem co ty, nowe uszczelniacze a hamulce i tak słabe. W tym roku nie miałem kasy ale na drugi rok kupuje rekorda albo na bizona podwoziu rekorda i skonczy sie problem skrzyni i hamulców.

Opublikowano

Jak zrobisz dobrze skrzynie w bizonie i dbasz o stan oleju i jeździsz spokojnie z głową śmigasz lata a co do hamulców to tylko tarczki dobrej jakości i dobre ustawienia podkładkami regulacyjnymi i satysfakcja gwarantowana.Wiadomo że rekordowska skrzynia lepsza i wytrzymalsza ale też pół osie pękają i nie kosztują 500-700 zł ale koło 3000 zł.

Opublikowano

w

Witam

potrzebuje pomocy w moim bizone z056 cos tak jakby przycierało w skrzyni na 1 i 2

a 3 i R dzialaja normalnie, to cos powaznego czy mozna z tym dalej jezdzic?

Opublikowano (edytowane)

Nie moge sciagnac wewnetrznej tarczy ciernej lewewgo hamulca. Wale mlotem i nic... pomozcie co zrobic bo rece opadaja, chyba utne ta poloske od srodka skrzyni bo musze wyjac obudowe hamulca, a sprzegla odkrecal nie bede.

edit:

Dalem sobie rade innym sposobem, zdjalem seger z poloski hamulcowej i to co ona zabezpieczala i jakos sie zmiescily obudowy i pokolei zeszly.

 

@rado mam skrzynie na wierzchu i jedyne co mi przychodzi na mysl to luz walka posredniego w strone prawa na zewnetrznych pierscieniach lozysk, u siebie zauwazylem to samo i tu pada pytanie czy moge wkrecic w korek kontrolny oleju w skrzyni tak dluga srube aby zapobiegala ruchom osiowym tego walka?? Moze i koledze by to pomoglo, bo wlaczanie 1 i 2 spycha wal posredni w prawo.

Edytowane przez Junkers
Opublikowano

Panowie pomóżcie... Kosiłem i w pewnym momencie kombajn stanął przy cofaniu. Na luzie słychać chrebotanie w skrzyni, powiedziałbym że bardziej z tyły, a gdy włączę jakiś bieg to szarpie kołami i nie jedzie tylko pali pas na sprzęgle... Co to może być

Opublikowano

Zdejmij dekiel to sie przekonasz co sie stalo, zajmie ci to chwile czasu.

Ja jutro moze wyjade w koncu dokonczyc zniwa, zostalo zalozyc kola, gardziel i heder.

@Balcerek1 kupilem srube m18/1.5 i do niej dospawalem ok12cm palca ze szneki. Calosc zostala wkrecona zamiast korka kontroli poziomu oleju w skrzyni, efekt taki ze luz osiowy walka posrehdniego wynosi juz tylko 3mm a nie 2-3cm i biegi wskakuja lepiej, wg. mnie sa wyrobione gniazda lozysk. Luzu na lozysku igielkowym nie ma, szarpalem za walki i nic nie bylo czuc.

Slyszalem ze ludzie wycinaja niewielki kawalek belki poprzecznej zeby moc wyjac tryby polosi, a co za tym idzie dyfer, ma ktos z was moze tak zrobione??

Opublikowano

Od strony podajników (ziarnowego, kłosowego) masz ten korek. Zalane musi byc tyle żeby delikatnie zaczęło kapać jak odkręcisz ten korek. Wlew jest od strony hederu u góry na skrzyni

Opublikowano

 

Slyszalem ze ludzie wycinaja niewielki kawalek belki poprzecznej zeby moc wyjac tryby polosi, a co za tym idzie dyfer, ma ktos z was moze tak zrobione??

 

u mnie w jednym tak bylo zrobione

Opublikowano

Bez komentarza... . To może lepiej wyciąć całą skrzynię? :) . Wystarczy odsunąć jedno koło razem z półosią, reszta wychodzi. Jak "mechanik" będzie chciał coś wycinać, to niech najpierw wytnie sobie mózg, bo i tak jest mu niepotrzebny...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez k1rum
      Witam chciałem dzisiaj wyjechać w Pole ale bizon nie chce odpalić. Przy wciśnięciu rozrusznika nie kreci kołem zamachowym tylko słychać takie "pstrykanie". Akumulatory naładowane, zaraz jeszcze spróbuję podkręcać kable może w tym jest problem. Nie wiem czy wymieniać cały rozrusznik czy tylko wyrzutke, z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Ukson
      Wał napedu podsiewacza, lewa strona koło blaszane, prawa koło pasowe do wytrzasaczy. 
      Pytanie, jak osadzić łożysko prawe na tym wale? Według katalogu osłona 35mm (wewnatrz),ta plastikowa, dojdzie tylko do rantu gdzie 35mm przechodzi w 40mm - tak jak na zdjeciu. Jak osadze do osłony to łożysko bedzie około 1cm od rantu. Na wale widze, że jest "obtarte" tak jakby oslona chodziła za rantem po 40. Nie przyjrzałem sie wczesniej jak to tam bylo. Po starych osłonach widze, że nie ma tam takiej żeby weszla w obudowe łożyska i jeszcze na wał na tą cześć gdzie jest 40mm.
      Potrzeć po katalogu to osłona do rantu z minilanym luzem, a łożysko wtedy tak, jak obudowa z tą plastikowa obudowa to wypozycjonuje.
      Dodam, że piasta koła blaszanego była na równo z końcem wału, a koło pasowe po drugiej stronie osadzone głebiej tak, że wał wystawał za rant koła 2cm.
      Mam wrażenie jakby wcześniej to było złożone za bardzo w prawo, to znaczy wał przesuniety za bardzo w prawo względem reszty.
       


    • Przez Wopl
      Mam do wymiany sprzęgło na gardzieli. Teraz nie wiem jak najszybciej to rozebrać.
      Szybciej będzie wyjechać całą gardzielą czy odkręcać te kątowniki?
    • Przez bizonio
      dzień dobry jakej firmy  klimatyzacje do bizona z056 polecacie i czy lepsza wodna czy elektryczna ?
    • Przez ARTI2019
      Cześć, post z zapytaniem czy wie ktoś gdzie można dostać częsci do przystawki Rolmako chodzi mi o części do lewej kosy zaznaczone na czerwono na zdjęciu, Lubelskie Podkaprackie a najlepiej przez internet 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v