Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Renówka cała mechaniczna kupiona niedawno trochę porobiła w polu i pasowało by ogarnąć to co wyszło w trakcie tzn jest kilka problemów:

1 - na zimnym oleju podnośnik podnosi znośnie chociaż mógłby szybciej, wspomaganie działa wzorowo ale gdy się rozgrzeje trzeba ostro gazować by podnieść (np. agregat bomet 3,8m) i wspomaganie zaczyna gorzej działać, trzeba dawać gazu by się lekko kręciło a gdy trzymam kierownicę do oporu np. w lewo to powoli zaczyna puszczać i zmieniać swoją pozycje ( koła do oporu w lewo trzymam kierownicę do oporu i zaczyna puszczać i dalej się obracać) w tym tyg zacznę od zmierzenia ciśnienia manometrem chyba że macie inne propozycje

2. Na zdjęciu poniżej dolna część dźwigni od biegów (od zakresów to samo) NR1 jest po prostu wybita i luźno lata przez co jest duży luz na dźwigni biegów, jakiś sposób na usztywnienie tego pomijając wymianę na nowe? NR2 poci się z pod tego elementu zaznaczonego na zdjęciu (tak samo jak od zakresów czy rewersu) jest tam jakiś uszczelniacz? ewentualnie jak sobie z tym poradzić

93244846_232614921188920_3127324533288075264_n.jpg

3. Obrotomierz-licznik motogodzin oczywiście stary po latach odmówił posłuszeństwa nowy jest nie do dostania, sprawny używany tak samo. W temacie sprzed kilku lat na AF ktoś

opisywał jak dokładał jakiś uniwersalny z allegro niestety linki powygasały, robił ktoś z was taką rzeźbę i chciałby się podzielić?

Wskaźnik temperatury w raz z czujnikiem zaadaptowałem z jakiegoś zetora, coś takiego jak na zdjęciu poniżej, trzyma cały czas troszkę za początkiem czerwonego pola ale można się przynajmniej zorientować czy trzyma temp żeby nie przegrzać

pol_pm_wskaznik-temperatury-wody-Ursus-MF3-MF4-1877719M92-8580_1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Hamulce po hamowaniu nie odbijają i trzymają koło przez jakiś czas, coś się zastało czy może pompka trzyma ciśnienie? niedługo będę to rozbierał ale może macie jakieś cenne wskazówki

Edytowane przez Rychu332
Opublikowano

Mechanizm wybieraka można zregenerować, zakład ślusarski zrobi to bez większych problemów. W domu to trudne ale nie niemożliwe części można wykorzystać np. z końcówki kierowniczej lub jakiegoś sworznia samochodowego. Poci się w uszczelnień, trzeba wymienić. Obrotomierz można naprawić jesteś pewny że to zegar? Zegar temperatury jest niedopasowany do czujnika dla tego wskazuje pewnie błędnie. 

Hamulce są do kompletnego remontu, tak samo jak podnośnik. 

Opublikowano
Dnia 18.04.2020 o 09:03, hubertb napisał:

Mechanizm wybieraka można zregenerować, zakład ślusarski zrobi to bez większych problemów. W domu to trudne ale nie niemożliwe części można wykorzystać np. z końcówki kierowniczej lub jakiegoś sworznia samochodowego. Poci się w uszczelnień, trzeba wymienić. Obrotomierz można naprawić jesteś pewny że to zegar? Zegar temperatury jest niedopasowany do czujnika dla tego wskazuje pewnie błędnie. 

Hamulce są do kompletnego remontu, tak samo jak podnośnik. 

Co do zegara to był dobrany razem z czujnikiem 

Uszczelnienia puszczają a tak są oringi czy może jakieś zimeringi?

Obrotomierz oddam jeszcze do kogoś ogarniętego może coś wyczaruje z niego

Dzięki za pomysły odnośnie wybieraka

Opublikowano

Jak już to simmeringi S w języku niemieckim wymawia się jako Z, dlatego tyle błędów w pisowni. Typowym przykładem jest Simens a mówimy zimenz. Nie wiem co tam jest ale na pewno takie rzeczy będą na miejscu w jakimś sklepie z normaliami więc rozebrać możesz śmiało. 

Opublikowano

Dziwi mnie tyle mądrych wypowiedzi a nikt nie zapytał o rok budowy?

Przecież jest do 86r i po lifcie 86-89r

A to bardzo różne ciągniki.

Półosie przednie były zarówno smarowane kalamitką jak i z zapasem smaru, zegar zmieniał sie w tym modelu 7 razy, jeśli chodzi o hydraulikę - sprawdziłbym najpierw orbitrol - jesli jest zamiennik - trzeba wrócić do oryginału,.

Hamulce w tym modelu były 4 rodzaje - uwaga na płyn który wlewasz lub ktoś wlał na "dolewkę"

Opublikowano
Dnia 9.05.2020 o 15:15, Narko napisał:

Pokaz licznik, ja w swojej 103-54 licznik motogodzin ogarnalem… wysypaly sie tryby.

Z tego co się orientuję to w 103.54 jest okrągły licznik motogodzin a w mojej jest prostokątny ale na dniach podeślę jakieś zdjęcia

Pytanie:

W Renault mam dwie dźwignie od WOM tzn. jedna jest od prędkości 540/1000/zależne a druga taka sama jak od ręcznego to sprzęgło, są jakieś przeciwwskazania do pracy na zaciągniętym sprzęgle np. na uwrociach z prasą lub rozrzutnikiem alby nie musieć ponownie wbijać dźwigni od prędkości?

Opublikowano (edytowane)
Dnia 12.05.2020 o 19:13, izydor6280 napisał:

sprzęgła WOM z tego o pamiętam możesz używać co najwyżej 5 min, więc na uwrociach zaciągasz tylko dźwignię bez konieczności wrzucania N

właśnie o to chodziło bo zaciągając samą dźwignię jest znacznie wygodniej

Jakie zadanie spełniają te elementy? oprócz tego że mocuje się do nich ramiona podnośnika i można je chyba regulować na tym frezie

post-65016-0-87680100-1367151684.jpg

Zdj zapożyczone 

 

Edytowane przez Rychu332
Opublikowano
Dnia 17.05.2020 o 18:52, izydor6280 napisał:

nic nie regulujesz, to regulacja siłowa, kiedy ciągnik zaczyna się kopać podnośnik unosi maszynę

Okey rozumiem, myślałem że regulacja siłowa jest trochę inaczej rozwiązana w tym ciągniku

Zabrałem się za hamulce, wałek hamulcowy powinien się minimalnie bujać? z tego co wybadałem jest na jednym łożysku więc sztywno raczej nie będzie

98108524_668670367042230_2758770975846694912_n.jpg.2af138378a05d11f71d53baa78122d53.jpg98150449_741078323329919_8128592273333026816_n.jpg.17f44c8cb375eb2b656ad50dd60b7966.jpg

Opublikowano

Dobra majstry zostawiłem to bo nie ma co ruszać g*wna puki nie śmierdzi, orientujecie się co to za element w układzie hamulcowym i jakie ma zadanie? zawór? jest to między pompką a hamulcami

A propo hamulcy to złożyłem prawą stronę odpowietrzyłem wszystko git tylko jest problem tego typu że po odbiciu pedału zostaje ciśnienie w układzie które napiera na tłoczki i nie idzie ruszyć piasty bo klocki trzymają, po spuszczeniu ciśnienia odpowietrznikami piasta kręci się praktycznie bez oporów, pompki do regeneracji?

 

IMG_20200526_224335.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v