Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ursus C330 kupiony po dłuższym postoju, w którym olej najprawdopodobniej nie był wymieniany od dekady.
Po wymianie na TURDUS  po 5mtg w polu słychać filtr oleju który mocno zaczął drżeć. Zapewne go zatkało i zaczął puszczać zaworem. Po wymianie na nowy po chwili to samo. Po ściągnięciu  pokrywy taki widać jak na załączonym zdjęciu. Szlam w całym silniku.
Co robić ? Płukać silnik dostępnymi specyfikami? Może ktoś polecić coś sprawdzonego?
Dodam że silnik stan bardzo dobry ok 1500mtg ciśnienie trzyma 4 atm
 

 

 

IMG-20200411-WA0002.jpg

Opublikowano

Miałem przypadek w 3p, kiedy to przez uszkodzoną membranę w pompce zasilającej ropa dostała się do oleju (na miarce był ponad podwójny stan oleju). Silnik jakiś czas na tym pracował - zanim zauważyłem, a kontrolka ciśnienia też nie dawała znać na niskich obrotach. Po wymianie na nowy olej, był on dużo czystszy niż po wcześniejszych wymianach, więc ta mieszanka przepłukała jednak silnik.

Opublikowano

Nie wiem co wy kupujecie i lejecie do tych silników że takie problemy po Turdusie. :D

Opublikowano

Od lat leje  turdusa do 330 360 i MF 3 i takich sytuacji jak na zdjęciu brak , jeśli ktoś zmienia olej raz na kilka lat to później właśnie takie efekty są. 

Opublikowano

Na foto to ktoś za często olej wymieniał temu taki efekt :P  

Tak jak z tydzień temu kolega przyjechał aby mu zawory w 30-stce ustawić i pod pokrywą tak samo pełno syfu ale bez tragedii, pokazuję mu co tam się dzieje i mówię że właśnie taki syf się robi wtedy jak się zbyt często olej wymienia na nowy, a on mi mówi że nie powinno tak wyglądać bo wymieniany z 5 lat temu i tylko dolewa do stanu xDxD i tyle w temacie :)

Opublikowano

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, trzeba być świadomym wyboru oleju a nie pisać bzdury że turdus to zły lub dobry olej. Poczytaj sobie o olejach i będziesz wiedział dlaczego tak się stało. Do takiego silnika mobil to lekka przesada.

Opublikowano

Już tam przesada,mobil to tylko olej średniej półki według mnie w sam raz.Jakiś wysokich standardów nie ma,pomimo regularnych zmian na superolu potrafi zapiec pierścienie.Te cisnienie oleju 4 to na zimnym gorącym i przy jakich obrotach?

Opublikowano

Pewnie że przesada, silnik rodem z końca II wojny światowej więc co mu nie nalejesz to będzie chodził, a super hiper ultra też mu nie wiele pomoże. Dla ciebie jest tylko superol i reszta więc szkoda czasu na dyskusję, choć tych superoli jest trochę i nie każdy to badziew od zapiekania pierścieni.

Opublikowano
22 godziny temu, akmaly napisał:

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał, trzeba być świadomym wyboru oleju a nie pisać bzdury że turdus to zły lub dobry olej. Poczytaj sobie o olejach i będziesz wiedział dlaczego tak się stało. Do takiego silnika mobil to lekka przesada.

Widocznie nie czytałeś wątku o Turdusie. Nie jedna wypowiedź była że ciśnienie na tym oleju potrafi spaść o 0,5bar

Opublikowano
5 godzin temu, asharot napisał:

Widocznie nie czytałeś wątku o Turdusie. Nie jedna wypowiedź była że ciśnienie na tym oleju potrafi spaść o 0,5bar

A na innym portafi wzrosnąć o 0,5 bara tylko co z tego... 

Opublikowano
20 godzin temu, akmaly napisał:

Pewnie że przesada, silnik rodem z końca II wojny światowej więc co mu nie nalejesz to będzie chodził, a super hiper ultra też mu nie wiele pomoże. Dla ciebie jest tylko superol i reszta więc szkoda czasu na dyskusję, choć tych superoli jest trochę i nie każdy to badziew od zapiekania pierścieni.

Będzie chodził... I to podsumowuje twoje podejście które ci tłumaczyłem tysiąc razy,komuchowe podejście.Chodzić będzie tylko różnica który silnik więcej wytrzyma i który będzie utrzymywał lepsze parametry pomimo przepracowanych mtg.Zalej do nowego silnika olej niskiej jakości też będzie chodził.... Pytanie na jak długo... Potem panie to szajs jest i gówno.Człowieku zrozum jedno mamy wybór,różnica zalać coś półki wyżej to nie jest kosmiczna cena a olej nawet 2 klasy lepszy niż twój cudowny Superol.Praktyka pokazała ile te silniki wytrzymały mtg na tym oleju a ile zachodnie robią motogodzin.Przecież tam nie ma co się psuć to jak ma nie wytrzymać tych 10 tyś mtg a w takiej 60 czy 30-stce kres nadchodzi przy 5 tyś mtg jak nie trochę więcej.To jest żadna przesada,olej o lepszych parametrach który nijak szkodzi temu silnikowi,dalej będziesz się spierał jak i tak nie masz racji? No typowy komunizm staranie sie mądrzejszym choć z góry skazany na głupotę przez swoje działania.Ja nie mogę kompletnie tego zrozumieć,jeśli fakty przestawiają co jest nie podważalne to po co zostawać przy swoim?

Opublikowano

Śmieszny jesteś, podaj statystyki o ile więcej mtg wytrzyma ten silnik bez remontu na wysokiej klasie oleju i dlaczego największą żywotność miały starsze roczniki pomimo pracy na maksimum oleju klasy CC?

Opublikowano

Z reguły najlepiej wykonane były pierwsze roczniki każdego modelu. Przepaść w jakości pomiędzy polską myślą technologiczną a zachodem najbardziej widoczna jest na przykładzie MF 255, pierwsze roczniki na angielskich częściach vs po 91 roku. Tak samo z każdym innym sprzętem. Bo tu nie o olej chodzi tylko o jakość wykonania i użyte materiały.

Opublikowano (edytowane)

Jedna podstawowa rzecz o której trzeba pamiętać to jakość części kiedyś a dziś. Bez porównania. No i w tym wszystkim ważna jest czystość silnika, bo to ona w głównej mierze odpowiada za wytrzymałość silnika. Nie można też zapomnieć o częstych wymianach oleju. Dużo osób myśli tak: A kupię lepszy olej to zmienię o te 50mtg później, a silnik i tak będzie w lepszym stanie niż po starym oleju. A to nie tak działa, nieważne jaki olej ma być zmienimy na czas.

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

Za wytrzymałość nie odpowiada czystość silnika ale jakość materiałów i ich spasowanie/wykonanie. Olej ma zapewnić jak najlepszy film olejowy, to główne zadanie oleju w silniku, czyli ma nie dopuścić do stylu dwóch współpracujących metalowych powierzchni, reszta to dodatki.

Opublikowano (edytowane)

Masz rację, tylko jak olej jest już "wypracowany" to traci swoje właściwości np. myjące (nie pochłania już zanieczyszczeń) i przez to robią się osady w silniku  czego konsekwencją mogą być np. zapieczone pierścienie, które w konsekwencji spowodują pobór oleju, a co za tym idzie w niedługim czasie remont silnika. Zwłaszcza nowe silniki z ery downsizingu są bardzo delikatne i w nich dobry olej i częste wymiany to podstawa, żeby wytrzymał więcej jak te 200k km :S

Edytowane przez PaweLisowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v