Skocz do zawartości

Ursus C-360- Ciśnienie sprężania w cylindrach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam instrukcję:

KOŁOWE CIĄGNIKI ROLNICZE URSUS C-360 INSTRUKCJA NAPRAWY

ale to jest książka skanowana i wyszukiwanie nie rozpoznaje tekstu. Nie mogę wynaleźć gdzie jest temat poświęcony:

sprawdzaniu ciśnienia sprężania w cylindrach.

Mam takie lipne zdjęcie z internetu gdzie jest tylko mała tabelka i tam np. dla c-330 jest informacja:

Ciśnienie sprężania w cylindrze przy prędkości obrotowej 200-300 obr/min:

- silnik w dobrym stanie technicznym kG/cm2 26-30

- silnik do naprawy kG/cm2 20-24

Obstawiam, że będzie to podobnie dla C-360, ale chciałbym znaleźć dokładny opis w jakiejś instrukcji, która omawia to zagadnienie dla C-360. Chcę sprawdzić ciśnienie jakie jest, ale nie mogę tego odnaleźć w książce. Może ktoś wie gdzie to jest. Przygotuję sobie instrukcje i opisy, a jutro wziąłbym sprawdził to ciśnienie, ale nie chcę tego robić amatorsko tylko tak jak zalecają w instrukcji.

Muszę sprawdzić silnik.

 

Opublikowano (edytowane)

Może napisze ci jak się to wylicza tak na przyszłość:

Stopień sprężania tego silnika to 17:1 te siedemnastkę mnożysz razy 1,7 to jest ciśnienie wzorcowe w tym wypadku około 29 bar, ciśnienie nie powinno się wahać o więcej niż 5% czyli od 28-30 jest ok. Próg remontowy to różnica 10% pomiędzy cylindrami lub spadek o 10%(2,9) od ciśnienia nominalnego. 

Dla silników benzynowych współczynnik wynosi 1,4

Sprawny rozrusznik kręci wałem korbowym około 300obr/min

Edytowane przez hubertb
Opublikowano

Przy tym wszystkim należy pamiętać o tym, że pomiar ciśnienia sprężania jest obarczony błędem, a stosuje się go do szybkiej diagnostyki szczelności komory spalania. Przede wszystkim zdemontuj wszystkie wtryskiwacze, rozłącz zbędne urządzenia aby rozrusznik miał jak najmniejsze opory, doładuj akumulator jeśli tego potrzebuje lub podłącz dodatkowy. Taki pomiar wykonuje się głównie w celu porównania cylindrów niż do określenia stanu silnika, dużo nagaru potrafi skutecznie podnieść ciśnienie nawet w zużytym silniku. Najlepiej od razu wykonaj próbę olejową, zawsze to dodatkowe dane. Obecnie, coraz częściej wykorzystuje się metodę sprawdzania szczelności cylindrów, zdecydowanie dokładniejsza i od razu można sprawdzić w którym miejscu są nieszczelności. 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Jak już jest temat kompresji, to z czego zrobić miernik? Z tego co widzę to gotowe zestawy nie podejdą chyba z allegro, bo brakuje mocowania na szpilki wtryskiwacza.

Edytowane przez PaweLisowicz
Opublikowano

No nie, ale czymś trzeba sprawdzić :D Akmaly mówi dobrze, że to tylko poglądowe sprawdzanie. Jak kupiłem samochód to na każdym cylindrze miał po 18,5 bara czyli fabrykę (benzyna) i co z tego jak brał litr na 1000km oleju. Na szczęscie po kombinacji olejami spalanie zeszło do 0.5l czyli w normie z książką tego samochodu. 

Opublikowano (edytowane)

To najczęstszy błąd przy interpretacji wyników pomiaru ciśnienia sprężania - duże ciśnienie i powinno być dobrze, a tu klops i litr oleju na 1000 km, prawie jak 2 suw albo może 4 mix:) Jeden się ciesz a drugi co ma pojecie od razu wie, że to złom :)

Edytowane przez akmaly
  • Like 1
Opublikowano

Jakbym mierzył przy kupnie to mechanik może by się kapnął, a tak to z jednej strony lipa a z drugiej robię nim max 8k km rocznie także nie odczuwa portfel. Przynajmniej wiem, że przebieg oryginalny i nie kręcony. Jeszcze miał tarcze i pompę wody oryginalną xD Człowiek uczy się na błędach niestety.

Opublikowano (edytowane)

Bo on jest dla biednych Niemców. A co teraz dobrego kupisz? Jak ktoś sprzedaje dobry samochód to idzie on do rodziny albo znajomych. A gdzie jaki szrot to na internet. Rzadko znaleźć w mojej okolicy dobry samochód. Znajomy kupił kilka lat temu audi 2.4 v6 i nie dawno nowy silnik kupował, bo panewkę obróciło. Co najlepsze 2 mechaników z nim było ponoć.xD

Edytowane przez PaweLisowicz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v