Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

Jako, że to jest mój pierwszy post na forum proszę o wyrozumiałość ;)

 

A więc mam następujący problem: w ciągniku Deutz DX 85 mam słabe wspomaganie. Na postoju mogę jedynie skrecić w lewo, w prawo jest to praktycznie niemożliwe, Drży kierownica i słychać dziwne skrzypienie. Jak rusze ciągniekiem wówczas mogę skręcić, lecz i tak wydobywa się dziwny dźwięk...

Co może być przyczyną takiego zachowania??

Opublikowano

pompa jest podobno nowa (tak mi mówił koleś co od niego kupiłem ciągnik). Oleju było mało, ale dolałem. Zauważyłem jeszcze pewną rzecz, mianowicie przewód od zbiornika oleju do pompy był załamany i możliwe, że przez niego nie chciał iść olej, lecz nawet jak go wyprostowałem to wspomaganie działa jak działało... Jest możliwe, aby układ był zapowietrzony? Ewentualnie jak go odpowietrzyć.

 

I jeszcze jedno pytanie, gdzie w lubelskim mogę sprawdzić pompę oraz orbitrol??

Opublikowano

Narazie nie rozwiązałem problemu, jest jak jest. Troche to wkurza, ale da sie jechać... Zauważyłem jeszcze, że jadąc na wprost jak puszczę kierownicę to ciągnik delikatnie skręca w prawo... Chyba nie powinno się tak dziać... A i jeszcze jak na zapalonym ciągniku chciałem odpowietrzyć siłownik od wspomagania to zauważyłem, że ciągle z jednej i drugiej strony siłownika jest ciśnienie (dość mocno olej leciał...)

Opublikowano

Myślę że to wina arbitrola bo gdyby była wina pompy to nie działał by podnośnik ani ładowacz. Spróbuję przełożyć arbitrol z kombajnu to sie odezwę czy to jego wina.

Opublikowano

Witam,

Po wpisanu w wyszukiwarke " problemy ze wspomaganiem Deutz DX 90 " - ten temat pojawia sie jako pierwszy.

Wiec wiele osob tu zaglada i moze przydadza sie im moje doswiadczenia w temacie.

 

Deutz dx 90 model z lat 1978-82. wspomaganie na orbitrolu, zasilane z osobnej pompy. Orbitrol firmy ZF, 4 podlaczenia, P, T oraz A i B.

Zazwyczaj gdy nie dziala wspomaganie, lub dziala slabo koncentrujemy sie na pompie lub orbitrolu jako calosc.

Jednak najczesciej problem tkwi w zaworze w samym orbitrolu, ktory pod wplywem zanieczyszcen podwiesza sie.

Zawor jest latwo dostepny, nie trzeba demontowac orbitrola, trzeba zdjac pokrywe z lewej strony kolumny kierowniczej i zobaczymy zaslepke wkrecana w korpus orbitrola, odkreca sie na imbus 8 mm. Uwaga: najczesciej po odreceniu w korpusie orbitrola zostaje jeszcze sitko, trzeba je rowniesz wyciagnac.

Zawor wyglada na nierozbieralny, i wiele osob prawdopodobnie to myli.

Ponizej link do youtube jak wyglada ten zawor i jak go rozebrac.

W 90% przypadkow to wystarczy.

Czego jeszcze nie wiedza uzytkownicy dx - ow? Oprocz jednego filtra w ukladzie wspomagania jest jeszcze filtr na ssaniu.

I tego wlasnie nikt nie wymiania. Aby sie do niego dostac trzeba zdemontowac siedzienie i blache pod nim, zdemontowac kopulke - miesce splywu oleju do zbirnika z ukladu wspomagania i pod sprezyna z kubkiem, zanuzyc reke w zbiorniku i wyjac filt siatkowy, sr ok 4-5 cm i grubosci 2,5 cm. Dlugo nie wymieniany bedzie zapchany i splaszczony, utrudniajac ssanie pompy.

Od tego zaczynamy, i mozemy to zrobic sami, bez wplywu na bezpieczenstwo.

Jesli podlaczymy manometr, za pompa wspomagania na odcinku tloczacym,  nawet gdy jest ona sprawna bedzie pokazywa bardzo male cisnienie ok 15-25 bar -ow.

I tak ma byc. Wiele osob po takiej diagnistyce wymienia pompe, a nie sprawdza ww zaworu lub filtra.

Mam nadzieje ze ww pomoze i nie bedzie trzeba isc w wieksze koszta :) 

Powodzenia.

 

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Witam. A ja mam dx 160 i mam problem z podnosnikiem i wspomaganiem. Podnosnik slabo podnosi i szybko grzeje olej. Wspomaganie na wysokich obrotach dziala dobrze ale na niskich kiepsko. Zaworek w orbitrolu sprawdzalem i pracuje dobrze.cisnienie na kipsze 50bar. Po przegazowaniu doszlo do 60barow. Macie jakis pomysl? Chcialem dobrac sie do zaworu pierwszenstwa ale gdzie on jest? W rozdzielaczu do kipru czy w plecaku? Help!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez asus921
      Witam.
      Co moze byc przyczyna wycia hydrauliki? Swieci sie kontrolka od hydrauliki i wyje. Podnosnik dziala normalnie. Jak deliktnie nacisne na sekcje to wycie ustepuje, jak cofne dzwignie to wyje. Olej dolalem, bo bylo malo, ale podnosnik i wyjscia hydrauliczne dzialaja normalnie tylko na luzie cos wyje jakby sie jakis zawor zacial?
      Ciagnik nie uzywany 2 lata, potrzebny teraz na kilka godzin do podciagania przyczep. Stal i sie zepsul xD.
    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v