Skocz do zawartości
Karol123456

Problem ze wspomaganiem DX 85

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Karol123456    0

Witam wszystkich.

Jako, że to jest mój pierwszy post na forum proszę o wyrozumiałość ;)

 

A więc mam następujący problem: w ciągniku Deutz DX 85 mam słabe wspomaganie. Na postoju mogę jedynie skrecić w lewo, w prawo jest to praktycznie niemożliwe, Drży kierownica i słychać dziwne skrzypienie. Jak rusze ciągniekiem wówczas mogę skręcić, lecz i tak wydobywa się dziwny dźwięk...

Co może być przyczyną takiego zachowania??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Karol123456    0

pompa jest podobno nowa (tak mi mówił koleś co od niego kupiłem ciągnik). Oleju było mało, ale dolałem. Zauważyłem jeszcze pewną rzecz, mianowicie przewód od zbiornika oleju do pompy był załamany i możliwe, że przez niego nie chciał iść olej, lecz nawet jak go wyprostowałem to wspomaganie działa jak działało... Jest możliwe, aby układ był zapowietrzony? Ewentualnie jak go odpowietrzyć.

 

I jeszcze jedno pytanie, gdzie w lubelskim mogę sprawdzić pompę oraz orbitrol??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajus7    0

Ja mam DX 90 i podobne objawy. Aż boję się zaglądać co może być przyczyną. Jak naprawiłeś Swój napisz co było przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol123456    0

Narazie nie rozwiązałem problemu, jest jak jest. Troche to wkurza, ale da sie jechać... Zauważyłem jeszcze, że jadąc na wprost jak puszczę kierownicę to ciągnik delikatnie skręca w prawo... Chyba nie powinno się tak dziać... A i jeszcze jak na zapalonym ciągniku chciałem odpowietrzyć siłownik od wspomagania to zauważyłem, że ciągle z jednej i drugiej strony siłownika jest ciśnienie (dość mocno olej leciał...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gajus7    0

Myślę że to wina arbitrola bo gdyby była wina pompy to nie działał by podnośnik ani ładowacz. Spróbuję przełożyć arbitrol z kombajnu to sie odezwę czy to jego wina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nomadicus    0

Witam,

Po wpisanu w wyszukiwarke " problemy ze wspomaganiem Deutz DX 90 " - ten temat pojawia sie jako pierwszy.

Wiec wiele osob tu zaglada i moze przydadza sie im moje doswiadczenia w temacie.

 

Deutz dx 90 model z lat 1978-82. wspomaganie na orbitrolu, zasilane z osobnej pompy. Orbitrol firmy ZF, 4 podlaczenia, P, T oraz A i B.

Zazwyczaj gdy nie dziala wspomaganie, lub dziala slabo koncentrujemy sie na pompie lub orbitrolu jako calosc.

Jednak najczesciej problem tkwi w zaworze w samym orbitrolu, ktory pod wplywem zanieczyszcen podwiesza sie.

Zawor jest latwo dostepny, nie trzeba demontowac orbitrola, trzeba zdjac pokrywe z lewej strony kolumny kierowniczej i zobaczymy zaslepke wkrecana w korpus orbitrola, odkreca sie na imbus 8 mm. Uwaga: najczesciej po odreceniu w korpusie orbitrola zostaje jeszcze sitko, trzeba je rowniesz wyciagnac.

Zawor wyglada na nierozbieralny, i wiele osob prawdopodobnie to myli.

Ponizej link do youtube jak wyglada ten zawor i jak go rozebrac.

W 90% przypadkow to wystarczy.

Czego jeszcze nie wiedza uzytkownicy dx - ow? Oprocz jednego filtra w ukladzie wspomagania jest jeszcze filtr na ssaniu.

I tego wlasnie nikt nie wymiania. Aby sie do niego dostac trzeba zdemontowac siedzienie i blache pod nim, zdemontowac kopulke - miesce splywu oleju do zbirnika z ukladu wspomagania i pod sprezyna z kubkiem, zanuzyc reke w zbiorniku i wyjac filt siatkowy, sr ok 4-5 cm i grubosci 2,5 cm. Dlugo nie wymieniany bedzie zapchany i splaszczony, utrudniajac ssanie pompy.

Od tego zaczynamy, i mozemy to zrobic sami, bez wplywu na bezpieczenstwo.

Jesli podlaczymy manometr, za pompa wspomagania na odcinku tloczacym,  nawet gdy jest ona sprawna bedzie pokazywa bardzo male cisnienie ok 15-25 bar -ow.

I tak ma byc. Wiele osob po takiej diagnistyce wymienia pompe, a nie sprawdza ww zaworu lub filtra.

Mam nadzieje ze ww pomoze i nie bedzie trzeba isc w wieksze koszta :) 

Powodzenia.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
benio1967    22

Witam,ja mam same tigera 100 i też mam problem że wspomaganie chodzi ciężko a podnośnik jest super-może ktoś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam. A ja mam dx 160 i mam problem z podnosnikiem i wspomaganiem. Podnosnik slabo podnosi i szybko grzeje olej. Wspomaganie na wysokich obrotach dziala dobrze ale na niskich kiepsko. Zaworek w orbitrolu sprawdzalem i pracuje dobrze.cisnienie na kipsze 50bar. Po przegazowaniu doszlo do 60barow. Macie jakis pomysl? Chcialem dobrac sie do zaworu pierwszenstwa ale gdzie on jest? W rozdzielaczu do kipru czy w plecaku? Help!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×