Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
5 minut temu, hubertb napisał:

Pomijając koszt to jest zestaw do ciągnika. W przyczepie zmieniasz klamkę czerwona na taką która pasuje do ciągnika i tyle. 

No ale pisałeś, żeby ten zawór założyć...

Opublikowano (edytowane)

Piotr czytałeś wątek od początku ? Link do tego zestawu już był. 

Pisałem że bez sensu robić krok wstecz i kaleczyć dwa przewody, dla tego wolał bym doposażyć ciągnik. Nie kosztuje to milion milionów a jest sporo bezpieczniej. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano
11 minut temu, panmino napisał:

Nie no, to rozwiązanie jest bez sensu, skoro ustaliliśmy, że hamulce dwuobwodowe są lepsze, to po co wydawać 1800 zł? Tego nie rozumiem.

Ja podaje do ogólnej informacji jeśli ktoś ma np. 4 przyczepy z instalacją jedno obwodową A kupi ciągnik z instalacją dwu obwodową i aby mógł łatwiej znaleśći przekalkulować co bardziej  się mu opłaca

Opublikowano
7 minut temu, hubertb napisał:

Piotr czytałeś wątek od początku ? Link do tego zestawu już był. 

Pisałem że bez sensu robić krok wstecz i kaleczyć dwa przewody, dla tego wolał bym doposażyć ciągnik. Nie kosztuje to milion milionów a jest sporo bezpieczniej. 

Ja podałem linki jak przykładowo doposażyć  instalacje pneumatyczna ciągnika z instalacją jedno obwodową w dwu obwodową i odwrotnie. Ja sam doposażalem swój ciągnik w instalacje 1 obwodowa bo równie dobrze i taniej byłby to przerobić w przyczepie, ale w żniwa porzyczam przyczepy od sąsiadów i nikt nie ma z instalacją 2 obwodową

5 minut temu, hubertb napisał:

Dalej opłaci się kupić 4x hzs-4(200zł) niż wydać 1800zł na jeden zawór. 

Pod warunkiem że używasz tylko swoich przyczep jeśli pożyczysz i nie są przerobione jeździsz bez hamulców, a raczej nie o to chodzi

Opublikowano (edytowane)

Teraz ma to sens, generalnie tu rozmowa jest w drugą stronę gość kupił przyczepę na dwóch klamkach. Rozwiązania są dwa jedno prawie bez kosztów drugie zainwestować odrobinę i doposażyć ciągnik. Wkleję jeszcze link do opisu wyjść zaworu którego można używać zamiennie. 

16861_2.jpg

Panmino to co zrobisz twoja decyzja, podłączenie tego jest proste. 

Edytowane przez hubertb
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, hubertb napisał:

Klamkę czerwoną łączysz z wyjściem butli ciągnika

Klamkę żółtą łączysz z wyjściem na regulator siły hamowania(siłowniki) zaworu HZS-4

Wejście na wąż ciągnika łączymy z gniazdem jednoprzewodowym

wejście na butle łączymy w tym samym punkcie co klamkę czerwoną. 

3218369100_1421339632.jpg

Nie do końca jednak rozumiem ten opis.  Gdzie przewód od żółtej wtyczki podłączyć, a gdzie czerwony? na stronie Mizar nie widzę, gdzie do ciągnika przewód podłączyć...

opis_jeden_przewod.jpg.c7386c91b322951351155c5623ce96a5.jpg

zawor.jpg

Hubertb, z tabeli nie rozumiem, gdzie na ciągnik ma być podłączenie, "A  zasilanie "?

A czerwony z przyczepy podłączyć pod "C zbiornik sprężonego powietrza"?

Edytowane przez panmino
Opublikowano

Będę posługiwał się oznaczeniami z zaworu:

1-2- łączysz przewodem biegnącym z butli ciągnika do zaworu hamulcowego który jest fabrycznie zamontowany w ciągniku, z tego samego punktu brane jest również zasilanie klamki czerwonej(stale podciśnieniem) 

1- łączysz z rurką biegnącą od zaworu hamulcowego ciągnika do klamki zamontowanej na ciągniku fabrycznie.

2- klamka żółta 

4- zaślepiasz korkiem bez uszczelki 

wyjście na regulator opcjonalny zaślepiasz szczelnie. 

 

Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, panmino napisał:

Nie,  nie rozumiem. Czyli będę miał dwa gniazda,  żółte i czerwone, przy ciągniku?

Dobra ja się nie wtrącam niech tylko hubertb o tym piszę.

Najlepiej niech powie krok po kroku gdzie to zamontować i jak podłączyć będzie najprościej 

Edytowane przez PiotrStaczak
Opublikowano

Piotr czytaj uważnie on ma ciągnik z jednym gniazdem a przyczepę z dwoma klamkami.

NA CIĄGNIKU BĘDZIESZ MIAŁ 3 GNIAZDA: 

Oryginał jedno przewodowy

Czerwone i żółte.

Żeby ten stan osiągnąć musisz kupić zawór hzs-4 i podłączyć go W CIĄGNIKU tak jak opisałem. 

Opublikowano

Teraz już jest jaśniej, cały czas myślałem, że ten zawór na przyczepie będzie i dlatego nic mi nie grało.

Dzięki za pomoc, klikam "kup teraz" i do roboty :)

Opublikowano

obrazek z tego forum: 

schematukadudwuobwodowe.jpg

To niebieskie to hzs-4 

Zawór hamowania to zawór fabrycznie zamontowany w ciągniku. Po montażu podbij ciśnienie w układzie na regulatorze do nieco ponad 7 bar. 

Opublikowano

Jakie siłowniki hydrauliczno pneumatyczne kupić do przyczepy 9t  T15-20, T20-25, T25-30, bo nie wiem z jaką siła hamowania wybrać 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v