karbex

Stukanie w okolicach reduktora

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karbex    12

Cześ koledzy - mam dziwny problem. Jeździłem z glebogryzarką i zauważyłem że jak podniosłem maszyne z włączonym wałkiem to mi coś żegocze w okolicach skrzynki reduktora (miedzy silnikiem i skrzynią albo w skrzyni - ciężko wyczuć). Jak opuszcze maszyne i wałek jest pod obciążeniem - cisza. Na początku myślałem że pada skrzynia, ale później zczaiłem że to powiązane z pracą wałka, ale żegocze tylko jak wałek chodzi bez obciążenia - ma ktoś jakiś pomysł co to może być?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

Mam to samo, kiedy skręcę za mocno cięgło górne np. w rotacyjnej. Jak dobrze poustawiam cięgła, wszystko wraca do normy.

  • Thanks 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    12

Hej kolego, nie  bardzo rozumiem co może mieć ustawienie cięgła od maszyny do żegotania czegoś w skrzyni lub reduktorze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

karbex    12
8 godzin temu, LTZ55a napisał:

Mam to samo, kiedy skręcę za mocno cięgło górne np. w rotacyjnej. Jak dobrze poustawiam cięgła, wszystko wraca do normy.

Hej kolego LTZ, ale numer - to żeczywiście była kwestia dużego kąta przegubów wałka. Ciegło mi sie powoli rozkrecało w pracy i im bardziej zgięty wałek tym coraz bardzie sie tłukło w reduktorze. Wyprostowałem maszyne żeby wałek nie był zgięty i sie cicho zrobiło.

Ogromne dzięki - chyba bym sie pocioł jakbym rozpołowił traktor a tu wszystko wporzo 🙉. Pewnie jak wałek jest zgięty to przez ruskie luzy miedzyzębne koła zębate tak hurgoczą.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

To stukanie to normalna rzecz w tych ciągnikach :) wyprostowanie przegubu pomaga

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    12

Mam ten ciągnik od roku i nawet go lubie ale czasem to mnie mocno ta ruska inżynieria zaskakuje 😉. I dobrze że to forum jest bo już sie nauczyłem że zanim śrubke odkręce to wole zapytać czy oby to nie jest normalne. W tym przypadku zjechałem z pola 8 km i już myślałem gdzie go zaprowadzić żeby rozpołowić i grzebać w reduktorze, a tu sie okazuje że skręcony wałek powoduje stukanie w miedzy skrzynią a silnikiem 🤣🤣.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    106

@karbex ja mam z kolei ten "traktor" 8 lat i już mam go dosyć. 


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    12
11 godzin temu, LTZ55a napisał:

@karbex ja mam z kolei ten "traktor" 8 lat i już mam go dosyć. 

No ale dzieki Tobie nadal go lubie, bo jak bym go rozpołowił to bym sie wściekł chyba 😉 - bardzo mi pomogłeś. Mam w nim jeszcze pare tematów to poprawienia, ale po roku nadal w niego wierze - może po 8miu już przestane podobnie jak Ty, ale powalcze 😉

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dzony9203    2

Podpinam się bo ma mam trochę podobny problem i też myślę o rozpolawianiu. 

U mnie wygląda to tak, wrzucam żółwia na luzie, puszczam sprzęgło i coś grzechocze w środkowej skrzyni. Wrzucam zająca i puszczam sprzęgło na luzie i stukanie jest dużo głośniejsze. Spotkał się ktoś z czymś takim? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez darkowe1
      Siemanko mam pytanie ile wam dmucha turbo w ciągnikach ? U mnie w jumzie do 0-6 dmuchanie ale to już konkretnie musi mieć ciężko 
    • Przez Narko
      Witam Wszystkich
      Temat poswiecony totalnej metamorfozie i remontowi JUMZA 6M.
      Jestem na etapie modyfikacji i kapitalnego remontu ciagnika.
      Cel jest prosty... zrobic z niego ciagnik,ktory spelni moje wymagania a praca nim sprawiala przyjemnosc.
      Na dzien dzisiejszy silnik jest po kapitalnym remoncie. Teraz hydraulika no i tu jest wielkie pole do popisu... rozdzielacz na linkach 7 sekcji ale teraz nie o tym. Pytan mam kilka do uzytkownikow Jumza w kwestii szczelnosci tylnego mostu. Zmieniajac  olej w przekladni glownej zauwazyliscie jakies zmiany w oleju, tzw. "mleko" ? Czy zauwazyliscie w oleju jakies zabrudzenia,ktore moglyby sie dostac np. przez okno rewizyjne ? Do czego zmierzam? Z racji duzej ilosci oleju w wannie przekladni glownej chcialbym go wykorzystac do zasilenia calej hydrauliki Jumza. Hydraulika to bedzie dosc mocna strona ciagnika,ktora bedzie dosc mocno eksploatowana wiec chcialbym zapobiec grzaniu sie oleju... stad pomysl by wykorzystac te kilkadziesiat litrow oleju w przekladni.
      Zmodyfikowales/usprawniles  swojego Jumza,pochwal sie i podyskutujmy o tym.
      Hejt czy stwierdzenia " po co ,to nie ma sensu, Jumz nigdy nie bedzie pelnowartosciowym ciagnikiem, sa lepsze i fajniejsze traktory,mogles wybrac inny ciagnik " sa mi zbedne... wiec sie nie wysilajcie i nie robcie mi smietnika w temacie.
      Fotki z remontu sa i beda kolejne ale nie teraz... a bedzie co ogladac
    • Przez Pawel9089
      Witam. Planuje zmienić kabinę w MTZ ponieważ w tej kwadratowej jest trochę mało miejsca i wgl i teraz pytanie do was jaka byście polecili ?
    • Przez Hyosu
      Niech ktoś mi opiszę orginalny rozdzielacz mtz, czy jest możliwość żeby działał dwustronnie, na tylnych wyjściach jak podłącze siłownik dwustronnego działania to mi działa tylko w jedną stronę. A w drugą się robi jakby wolny spływ? 
      Te przednie sekcje też tak działają? A jeżeli też to czy da radę zrobić żeby operować siłownikami 2 stronnego działania?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj