Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ale to nie ma znaczenia czy z poweer boostem czy nie, straty na skrzyni są zawsze, power boost to tylko zmienienie parametrów na komputerze silnika, dodające mu mocy w pewnych przypadkach, a moc jest u praktycznie każdego producenta podawana na silniku( u niektórych bez wentylatora, pompy hydraulicznej która cały czas pracuje, alternatora itp), trzeba liczyć się z tym, że na hamowni wyjdzie 10-15% mniej niż deklaruje producent ze względu na pracujący osprzęt silnika i straty przekładni mechanicznej.

  • Like 2
Opublikowano

Znalazłem filmik na YT jak ktoś kręcił moc to te 85 miał 73konie i podkręcili go chyba na 101 

Opublikowano

Na hamowni masz zamierzona moc nominalna. W specyfikacji masz podana moc maxymalna. A power bost to jeszcze trzecia moc. Nie mozesz ich porownywac. Moc nominalna to faktyczna moc przekazywana po utracie na skrzyni. A moc max to samego golego silnika bez strat.

Moj t6020 powinien miec 112koni nominalnej a na hamowni mial 108. 

Mocy max 125

A z bostem 132.

Obecnie ma 130 koni nominalnej po tuningu. I jest zupelnie innym ciagnikiem.

Dlatego jak porownujesz moce ciagnikow to patrz na moc nominalna, bo to jest faktyczna moc wykorzystywana w polu. A te pozostale sa poprostu podawane abys myslal ze za kupujesz ciagnik mocniejszy o 20-30 koni niz faktycznie. Moim zdaniem poprostu oszustwo.

Ale wtedy nie mowisz sasiadowi ze masz 80 konikow tylko 100. Hehe.

Opublikowano (edytowane)

Skoro mowa o mocach.  MF 6465 Perkins ma W dowodzie rejestracyjnym 103kv.  Więc skąd to wzięli skoro powinien mieć 120km? 

Edytowane przez 6465
Opublikowano

Jedna sprawa to norma w jakiej podaje hamownia a w jakiej producent. Wystarczy, że od któregoś roku producent zmienia ustawienia silnika bo np nowa norma spalin. I aby została moc ta sama zmienia np normę w jakiej podaje moc. Może też stale od lat podawać moc w danej normie. Hamownia podaje w innej i mamy różnice.

Druga sprawa to co już ktoś pisał producenci najczęściej podają moc na samym silniku. Wszystkie hamownie mierzą na WOM. Po drodze są straty.

W starych ciągnikach moc maksymalna i nominalna przeważnie się pokrywały. Było to przeważnie przy obrotach wom 540 i 1000 i przeważnie były to maks obroty. W nowszych modelach mamy moc maksymalną często poniżej obrotów maksymalnych i moc nominalną podawaną dla obrotów przy których osiągana jest prędkość 540 i 1000 wom.

Gdyby ciągnik sąsiada miał inną moc to by było coś nie tak. Ale jeśli jeden i drugi ma podobna moc to wszystko jest w porządku.

Opublikowano

99% ciągników ma prędkość 540 i 1000 w zakresie 2100-2200 obrotów. 

Ciekawi mnie jak to jest w Fendt 900 i 1000 (nowych) gdzie silnik kręci się do 1800 obrotów. 

Hamownia podaje moc na WOM. Po prostu. Tylko najnowsze są w stanie przeliczyć moc WOM na teoretyczną moc silnika. 

Poza tym. Najważniejszy jest moment obrotowy. Moc wynika z iloczynu momentu i obrotów. Jest na to wzór, by trzeba poszukać w googlu. To czym pracujemy w polu to moment obrotowy. Przeważnie maksymalny moment obrotowy jest osiągany w nowych konstrukcjach w zakresie obrotów 1400-1650 obr/min. W związku z tym należy pracować w tym zakresie obrotów. Chyba, że chodzi o WOM czy też prędkość w trasie. Wtedy wiadomo. 

Maksymalna moc jest osiągana najczęściej ok 200-300 obrotów wyżej niż moment obrotowy. Wtedy już tylko silnik pobiera więcej paliwa, a roboty nie robi. 

Opublikowano (edytowane)

Dlatego moc nominalna w nowych ciągnikach jest niższa niż maksymalna. Bo osiągana jest przeważnie blisko maksymalnych obrotów, gdzie wykres pokazuje wyraźnie jak moc spada. Moc nominalna to trochę takie stare pojęcie ze względu na zmiany charakterystyk nowych silników i dążenie do osiągania mocy maksymalnej przy niższych obrotach nie do końca użyteczne i opisujące parametry silnika.

Są oczywiście ciągniki te najnowsze gdzie silniki kręcą się niżej. Ale wtedy gdy powstawało pojęcie mocy nominalnej nikt o nich nie słyszał a nawet nie myślał.

Edytowane przez hubertuss
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano

Kolego imienniku moc maksymalna to wartość  maksymalna momentu pomnożona przez obroty maksymalne silnika przykładowo (300Nm x2000obr/min) podzielone przez 9550 wynik 62kW około ta wartość pomnożona o 1,36 i mamy moc wyrażoną w koniach. Moc nominalna i znamionowa nie interesuje nikogo bo skąd będziesz miał w ciągniku stałe obciążenie, tym pojęciem raczej posługujemy się w silnikach trakcyjnych lub przemysłowych. 

 

Teraz o przekładniach każde przełożenie ma wysoką sprawność około 98-97% utrata mocy jest znikoma w przypadku pomiaru na wałku WOM gdzie po drodze jest zwykle aż dwie przekładnie i tu dalej przykład obrazkowy: 100kWx0.98=98kW i następnie 98x0.98= około 96kW. Przekładnie obiegowe mają sprawność od 96 do 90 zależy to od stopnia przełożenia. 

Twój pomiar mocy może być zakłócony przez działanie systemów oczyszczania spalin. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mirek194
      Witam.  Mój NH to 6050 na pompie mechanicznej Boscha. Problem polega na tym,że na rozgrzanym silniku po zgaszeniu ciagnika nie chce odpalić,  nie dochodzi prąd do cewek,  po ostygnięciu wraca prąd i odpala.  Aczkolwiek zdarzyło mi się dziś,że nie chciał w ogóle odpalić, okazało się że spalil się bezpiecznik.  Po wymianie prąd wrócił i odpala na zimnym. Po czym znowu po rozgrzaniu nie odpalił..
      Czyżby to jakiś przekaźnik? 
      Czy mógłby mi ktoś coś poradzić?
    • Przez Mateusz320
      Witam wszystkich,
      New Holand T5 utility 
      Chciałbym usunąć suchy filtr dpf w swoim T5 85 czy to jest bezpiecznie dla silnika ? Bo słyszałem różne opinie ,Moim zdaniem to tylko na plus bo raz że zostanie odciążony- luźny wydech, nie przejmowanie się dopalaniem mniejsze zużycie paliwa gwizd turbinki
      Z drugiej strony słyszałem że te konstrukcje silników nie są przystosowane do luźnego wydechu,po usunięciu filtra DPF głowice nie będą się dobrze dogrzewać a nawet mogą pęknąć.
      Nie nie ma problemu z filtrem ...
      Chciałbym usłyszeć wasze opinie i doświadczenie użytkowników.
       
    • Przez Newhollandtc5050
      Witam. Czy ktoś z Państwa wyjmował lub wie w jaki sposób wyjąć pompe wtryskową?
       
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Chciałem ustawić luzy zaworowe ale niestety nie znalazłem nigdzie jakie powinny być? Może ktoś wie? Silnik IVECO. 
    • Przez xxxpiotreeekxxx
      Witam . mam problem z fordem . Jechał i nie jedzie. Gdy wciskam sprzęgło pojawia się kontrolka ciśnienia oleju i traktor chce ruszyć ale nie może.Robile już kalibrację i nic to nie dało. Biegi przeżuca , rewers działa olej i filtry wymienione. Pomóżcie bo już nie mam sił do niego.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v