Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam mam w ciągniku jumz założoną sprężarkę od c385 powyżej sprężarki jest zamontowany zbiorniczek wyrównawczy z olejem gdy sprężarka jest włączona to ciśnienie wyrzuca olej przez zbiorniczek wymieniłem głowicę pierścienie i cylinder ale to nie pomogło. Pomyślałem żeby zrobić obieg oleju zasilanie wziąć spod filtra oleju jest tam miejsce obok przewodu od czujnika ciśnienia ale gdzie wpiąć powrót? Pierwsza moja myśl to żeby zrobić jak w 3P i zrobić powrót w misie oleju ale to dosyć inwazyjny sposób. gdzie odprowadzić olej? z góry dziękuje za pomoc😁

Opublikowano

Może prościej zrobić odpowietrzenie  , coś ala odma w silniku  w skrzyni korbowej kompresora też powstaje ciśnienie.
Kiedyś, kiedyś przy  C 330  mój znajomy  zgubił miarkę oleju od kompresora wymyślił szybko że poprawi fabrykę  zagwintował otwór po miarce dorobił śrubę i miedzianą podkładkę.  Na efekt nie czekał długo przy pierwszym pompowaniu koła wywaliło mu uszczelniacz tak ze prawie wypadł :):) 

Opublikowano
12 godzin temu, Andrz_ napisał:

Może prościej zrobić odpowietrzenie  , coś ala odma w silniku  w skrzyni korbowej kompresora też powstaje ciśnienie.
Kiedyś, kiedyś przy  C 330  mój znajomy  zgubił miarkę oleju od kompresora wymyślił szybko że poprawi fabrykę  zagwintował otwór po miarce dorobił śrubę i miedzianą podkładkę.  Na efekt nie czekał długo przy pierwszym pompowaniu koła wywaliło mu uszczelniacz tak ze prawie wypadł :):) 

Był w tej bajce smoki? C330 ma odpowietrzenie skrzyni korbowej sprężarki w bocznym deklu

Opublikowano (edytowane)

Może to odpowietrzenie się zapchało i spowodowało to wyrzucenie miarki oleju a potem ta sama bajka , Tabaluga i inne smoki 
@Bears  ja bajki  to już teraz tylko z wnukami 😝
Ps. Ty kolego wchodzisz w temat po to żeby pomóc czy po to żeby szczypać innych po łydkach 😉  bez urazy oczywiscie
Pozdrawiam Cię .
 

Edytowane przez Andrz_
Opublikowano

Rolę odpowietrznika pełni właśnie zbiorniczek wyrównawczy w c385 sprężarka smarowana jest bezpośrednio z silnika i do silnika trafia powietrze zebrane pod tłokiem. U mnie jest jak w c330 sprężarka jakby zamknięta. W ściance sprężarki jest otwór zagwintowany połączony ze zbiorniczkiem wyrównawczym przez który mogę uzupełnić olej wydawało mi się ,że uszczelniając górę(pierścienie, głowica i cylinder) ograniczę przedmuch i nie będzie tak sadziło oleju ale nic się nie zmieniło niestety stąd pomysł żeby zrobić obieg oleju z silnika przez sprężarke

Założenie samej odmy raczej nić nie da co prawda olej będzie trafiał do silnika ale po pewnym czasie ze sprężarki chyba zostanie wyrzucony i będzie pracowała na sucho ale to tylko moje przypuszczenia może wypowie się ktoś z większym doświadczeniem niż ja

Opublikowano

Ciężko powiedzieć ile powinno go tam być do połowy wału zalałem olej to bardzo szybko zbiorniczek zrobił się pełny a jest założony od c360 od hamulca później gdy już trochę olej wysadzilo to jakby się uspokoiło. Obawiam się tylko, że po prostu skończył się olej. A czy to może być jeszcze kwestia nie dotarcia pierścieni i cylindra? Odnoszę wrażenie, że na starych częściach przedmuch  był mniejszy i pojawiał się tylko przy wyższym ciśnieniu 

Opublikowano

Według mnie do połowy wału to stanowczo za dużo. Oleju powinno być tylko tyle żeby wał był minimalnie zanurzony. Nie ma nigdzie żadnej miarki?


Z tego co wygooglowałem to sprężarka w c385 nie ma jednej ścianki w skrzyni korbowej i jest chyba przykręcona gdzieś przy silniku i pewnie silnik "chlapie" tylko na jej wał. To u Ciebie musi być dorobiony dekielek i całe to odpowietrzenie skrzyni, więc pewnie nie jest za dobrze przemyślane i dlatego pluje olejem.

Opublikowano

Oleju powinno być tylko tyle aby korbowód w dolnym położeniu uderzał w lustro oleju. Problem jest taki że korbowód w C385 słabo nadaje się do smarowania rozbryzgowego bo nie ma zabieraka. Zrób jej zasilanie z magistrali olejowej

Opublikowano
11 godzin temu, bears napisał:

Oleju powinno być tylko tyle aby korbowód w dolnym położeniu uderzał w lustro oleju. Problem jest taki że korbowód w C385 słabo nadaje się do smarowania rozbryzgowego bo nie ma zabieraka. Zrób jej zasilanie z magistrali olejowej

Ale gdzie podłączyć powrót? Zasilanie spod filtra oleju bo tam jest ciśnienie a wolny odpływ? Co do odpowietrzenia skrzyni korbowej to tak jak pisałem w dekielku jest otwór przykrecony do niego przewód a na końcu przewodu zbiorniczek ot całe odpowietrzenie może gdyby jakiś filtr założyć przed zbiorniczkiem  to powietrze by się wydostawalo a olej nie

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, kamil2222 napisał:

Zasilanie spod filtra oleju bo tam jest ciśnienie a wolny odpływ?

I puścisz cały olej pod ciśnieniem z magistrali na sprężarkę? A co z resztą osprzętu do smarowania? :) 

Edytowane przez bears
Opublikowano

To trzeba by jakąś dyszę dobrać np z filtra odśrodkowego i tak skierować jej strumień żeby trafiał w wał i on by rozbryzgiwał olej po całej sprężarce. Wtedy ciśnienie w całym układzie by nie spadło za dużo. A powrót oleju zrobić do wlewu oleju do silnika. W MTZ wlew jest przykręcany do bloku to niektórzy robią taką wstawkę z króćcem między nim a silnikiem i tam wpinają powrót z turbiny.

Opublikowano
6 godzin temu, bears napisał:

I puścisz cały olej pod ciśnieniem z magistrali na sprężarkę? A co z resztą osprzętu do smarowania? :) 

Pod filtrem oleju są dwa wyjścia jedno idzie do manometru i pokazuje ciśnienie a drugie jest zaslepione śruba. Myślę, że gdybym podlaczyl sie do tej drugiej śruby to powinno być dobrze gdy odkrece tę zaślepke to pokazuje się olej

 

1 godzinę temu, mani51 napisał:

To trzeba by jakąś dyszę dobrać np z filtra odśrodkowego i tak skierować jej strumień żeby trafiał w wał i on by rozbryzgiwał olej po całej sprężarce. Wtedy ciśnienie w całym układzie by nie spadło za dużo. A powrót oleju zrobić do wlewu oleju do silnika. W MTZ wlew jest przykręcany do bloku to niektórzy robią taką wstawkę z króćcem między nim a silnikiem i tam wpinają powrót z turbiny.

Nie pomyślałem o powrocie we wlewie oleju, to dużo lepszy pomysł niż mój z miską olejową. 

Opublikowano
Dnia 5.03.2020 o 04:42, mani51 napisał:

To trzeba by jakąś dyszę dobrać np z filtra odśrodkowego i tak skierować jej strumień żeby trafiał w wał i on by rozbryzgiwał olej po całej sprężarce.

Wystarczy że przydławi olej na wyjściu z bloku 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v