Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z pukającymi zaworami. Cały czas pukają zawory aż urywają się i wpadają do środka do tłoka- średnio raz co dwa lata. Wyginają się laski zaworów.

Zawory ustawiane były przez trzech różnych mechaników. Na początku nie pukają, a potem po rozgrzaniu  to samo. Rozrząd  ustawiony dobrze na znaki. Nie ma luzów na kołach. Wtrysk ustawiony dobrze, nie dymi, mocy nie brakuje. Na klinie od wałka rozrządu nie ma luzu. Pomysły mi się kończą co może być??? 

Edytowane przez tespis17
Opublikowano

wydechowe czy ssące bo zawory  ssące zaczynią się otwierać  parę stopni przed GMP i może być za mały luz między zaworem a tłokiem sprawdź odległość zawora jak zawór zaczyna się otwierać a tłok jest na 0 stopni GMP naciśnij  na dźwigienkę  popychacza i zobacz jaki ma luz powinien mieć  ok  2-3 mm.

Opublikowano

Smarowanie do góry głowicy ma. Firma która mi robiła głowice twierdzi że mam wymienić wałek rozrządu. Głowice robi mi ta sama firma od 20 lat i nie tylko do tego ciągnika. Talerzyki od zaworów  mam już  wymienione na całościowe, nie dzielone. Ja mieszkam w kuj-pom ale następnym razem zawiozę głowice gdzie indziej.

Opublikowano
Dnia 15.02.2020 o 20:14, hubertb napisał:

Olej na górę dopływa? Wygląda jak utrata smarowania głowicy. 

 

Dnia 15.02.2020 o 21:37, tomek1974 napisał:

kolego z tymi zaworami to nie tylko ty masz problemy teraz robią taki szajs że szkoda gadać dopiero jak zawiozłem do kostrzynia to mam spokój 

Olej do góry dopływa. Wymieniłem koło zębate na wałku rozrządu (ale to stare moim zdaniem było OK.) chodzi tak samo.

Rok temu wyleciał zawór na 5 tym cylindrze (od chłodnicy) wydechowy

Trzy lata temu wyleciał zawór na 6  cylindrze (od chłodnicy) ssący

Wyregulowałem zawory na 0,4 ssący, 0,4 wydechowy. Moim zdaniem troszkę za dużo .  Zimny chodzi trochę dziwnie ale ciepły chodzi nawet, nawet.

Myślę o wymianie lasek i potpiłowaniu popychaczy bo mają straszne rowki aż ciężko regulować. Co wy na to??

Opublikowano (edytowane)

Nowa głowica 6 kzł, regeneracja kompletna to u mnie w okolicy max 1,5 kzł

Dla mnie wyrzucenie dodatkowych 4,5 kzł jest słabym pomysłem. Chyba, że mam pękniętą głowicę i nadaje się na złom, a kupno używki nawet po regeneracji to loteria, nie tyle, że sama regeneracja może być zła, tylko to, że większość ludzi jeździ na wodzie więc wewnątrz mogą być już konkretne wżery.

 

Edytowane przez samtech84

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v