Skocz do zawartości

Belarus 920 + Agregat pół zawieszany 3m z wałem oponowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam zamiar zakupić do Belarusa 920 agregat talerzowy pół zawieszany z wałem oponowym jezdnym typu unia ares drive. I tu nasuwa się moje pytanie dla ludzi którzy mają "zemsty Stalina" jak ciągnik będzie z tym współpracował ???

Wiem że kilka osób z forum ma takie zestawy.

Dlaczego pół zawieszany ??? Raz że nie będę się obawiał o podnośnik, dwa że ciągnik nie trzeba będzie doważać na przodzie, trzy mniejsze zapotrzebowanie na mocy ma NIBY pół zawieszany niż zawieszany.

Ciągnik został UTURBIONY.

Proszę o wypowiedz kolegów.

Opublikowano

Witam

Według mnie powinien sobie poradzić bez problemu jeżeli chodzi o uciąg. W razie czego można wpuścić talerze trochę płycej, jeżeli będzie służył do uprawy. W zestawie z siewnikiem też powinno być ok. Ja man 820 i agregat 2,7 tylko nie talerzowy + poznaniak i nie ma najmniejszego problemu. Jedynie minusem takiego pół zawieszanego zestawu to będzie duży kłopot z manewrowaniem w narożnikach pola, oraz transport drogami asfaltowymi kiedy wał będzie oblepiony - wszystko zostawisz na drodze. Zastanawiam się jeszcze co do trwałości takiego wału jak będziesz dojeżdżał  polną drogą z koleinami, a siewnik będziesz miał zasypany, wtedy cały ciężar będzie spoczywał tylko na 2-3 środowych oponach. Ale to sugestie nie związane z tematem. Wracając do pytania - da radę. No chyba, że 2,5 metra podwieszane z wałem rurowym i hydropakiem?

Opublikowano

Zawieszany za bardzo nie chcę bo wiem że z biegiem czasu hydraulika lub tuz będzie do roboty. Co do manewrowania kwestia wprawy. Zastanawiam się jeszcze czy nie kupić mniejszego agregatu 2.5 lub 2.7, tyle że opryskiwacz mam pod 12 m i będzie problem z ścieżkami technologicznymi. Przy 2.5 m można by było poszerzyć lance opryskiwacza do 15m . A przy 2.7 ???? Ni jak.

Opublikowano

Przy szerokości 2,5 łatwiej miałbyś ustawić ścieżki, ponieważ po 5 przejazdach masz 12,5 metra szerokości. z czego. Licząc, że wyjdzie Ci zakładu po 5 cm z każdej strony to daje prawie idealnie 12 metrów. Pierwsza ścieżka jest na trzecim przejeździe, druga na 8, następna na 13, 18, 31 itd co pięć przejazdów. Natomiast przy szerokości 3 metry, żeby chcąc zrobić ścieżki dla 12 metrowego opryskiwacza musiałbyś zatykać rurki na przejazdach 4,5,8,9.12,13,16,17 itd - trzeba by policzyć. Mało tego w każdym z tycz przejazdów zatykałbyś jedną rurkę odsuniętą w zależności od rozstawu śladów na ścieżkach o jakieś 60 - 80 cm od boku siewnika i to raz z jednej raz z drugiej strony. Prawidłowo ścieżki technologiczne wykonuje się w czasie środkowego nieparzystego przejazdu, a nie tak jak ty to piszesz  w parzystych przejazdach. Najlepszym rozwiązaniem to 3 metry agregat i 15 metrów opryskiwacz. Natomiast co do zużycia hydrauliki i tuza to zarówno przy zawieszanym, jaki i pół zawieszanym agregacie hydraulika będzie pracować, ponieważ będziesz tak czy inaczej podnosił ten agregat i siewnik, a dodatkowo pół zawieszany podnosisz i na wale i na tuzie .Natomiast co do tuza to w przypadku agregatu pół zawieszanego będziesz go obciążał podczas pracy, transportu oraz dodatkowo podczas cofania. I tu wyobraź sobie, że cofasz, dojeżdżasz wałem do wysokiej bruzdy i na ramiona działa kompresja, a nie rozciąganie, a na takie obciążenia ramiona chyba przewidziane nie są. W tym przypadku nie obciążasz punktu mocowania śruby centralnej. To tylko moje sugestie - mam nadzieję że pomogłem - pozdrawiam

Opublikowano

Siejąc zestawem 3m pierwszy przejazd siejesz na pół siewnik (zamykasz połowę klapek aby ziarno nie leciało do redlic), następnie w drugim przejeździe siejesz normalnie na całej szerokości siewnika z ty że wracasz śladem ostatniej skrajnej redlicy brzegowej siewnika która w pierwszym przejeździe była zamknięta (jedziesz środkiem ciągnika). Kolejny przejazd na 3 m z zamkniętymi redlicami za kołami ciągnika i tak tworzą ci się ścieżki technologiczne na 12m. Czyli 1,5+3+3 z czego te ostanie 3m jest dzielone po 1,5m na obydwie strony ścieżki.  I następne zamknięcie redlic na ścieżki wychodzi co 3 przejazd. Sieje tak i jest naprawdę co do centymetra. Zestaw 3 m jest najbardziej uniwersalną szerokością.

Co do wału oponowego to cały ciężar siewnika plus nasypu spoczywa właśnie na tym wale. W zawieszanym zestawie sam agregat talerzowy z wałem rurowym waży 1500 kg +siewnik 300kg + nasyp 300kg czyli 2100 kg a trzeba jeszcze przeliczyć ile cały zestaw ma długości więc jest to duży opór dla ciągnika, a tym bardziej że głębokość regulujesz na tuzie. W pół zawieszanym tuz masz dociążony w minimalnym stopni bo cały ciężar jest oparty na wale oponowym. Owszem tuz jest obciążony ale pod względem uciągu, a głębokość regulujesz przez podniesienie wału i dołożeniu dystansu na którym spiera się rama.

 

Opublikowano

Muszę Ci przyznać, że z tą szerokością to nieźle wykombinowane, jedynie to pół przejazdu co tracisz. Co do  reszty to widzę że zgłębiłeś już całą wiedzę i tu nie ma co dyskutować. Dlatego wracając do początku: Ciągnik będzie współpracował doskonale z takim zestawem. Pozdrawiam i udanych zakupów.

Opublikowano

mam polzawieszana talerzowke na wale oponowym z hydropakiem i na dyszlu idzie o niebo lzej. Ja u siebie pracowalem z nia ciagnikiem 100 i 175 km i jak chce sciagam dyszel i jade np. duzym siac bo z siewnikiem to 3.5 t na podnosniku ale w razie czego zakladam dyszel i mala vaktra idzie jak przeciag a masa sie roklada na tuz i na wal wiec na pewno nie ma takich przeciazen. Zreszta wszystkie duze maszyny sa polzawieszane...

  • Thanks 1
Opublikowano

I to się nazywa konkretna odpowiedz na pytanie.

Jeszcze zastanawiam się jakiej marki kupić taki agregat ??? Jest dużo firm produkujących te agregaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v