Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam zagwostkę, mianowicie na niskich obrotach słychać takie "klepanie" tsk jakby na którymś cylindrze, natomiast na wysokich tego nie słychać. Luz zaworowy jest prawidłowy... Niestety nie mogę załączyć filmiku. Za duży rozmiar. Proszę o podpowiedzi gdzie szukać usterki. Z góry dzięki 

Opublikowano (edytowane)

  Może być któryś zawór wydechowy ,nie do końca się zamyka i tłok w niego stuka, ponieważ jeśli będzie trzonek zaworu bardzo w nagarze u wejścia w prowadnik sprężyna nie podnosi do końca zaworu i takie obawy się pojawiają ,lub też pęknięta sprężyna zaworu któregoś ,radzę zdjąć pokrywę zaworów i sprawdzić sprężyny oraz zawory czy do końca się zamykają.Ponadto obsłuchaj silnik gdzie słychać te stuki ,czy u góry silnika czy na dole,bo jeśli dół to może być przyczyną że któraś panewka będzie stukać, a jakie jest  ciśnienie oleju w silniku.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

A nie masz za wcześnie ustawionego początku wtrysku paliwa? Na wysokich obrotach ten efekt bedzie mniej lub w ogole nie widoczny. Te stuki dotyczą tylko jednego cylindra?

Opublikowano (edytowane)
17 godzin temu, karbex napisał:

A nie masz za wcześnie ustawionego początku wtrysku paliwa? Na wysokich obrotach ten efekt bedzie mniej lub w ogole nie widoczny. Te stuki dotyczą tylko jednego cylindra?

Zbyt wczesny kąt wtrysku objawia się metaliczną twardą pracą silnika i słyszalny jest szczególnie w trakcie wkręcania się na obroty silnika,i na pełnym gazie też jest słychać lecz mniej,należy zaznaczyć  iż to jest szkodliwe dla silnika i ma wpływ na jego żywotność, co prawda jest lekkie zwiększenie mocy przy zbyt wczesnym kącie wtrysku jednak nie jest to zalecane.

Edytowane przez wieslaw16
Opublikowano

Dokładnie tak to sie objawia - dzięki za doprecyzowanie. Kolega podał mało szczegułów stas moja sugestia. Fakt jest taki ze jak sie silnik rozkręca to najbardziej klepie ale na wysokich to już zależy o ile jest za wcześnie, ale zwykle dużo mniej lub niewprawne ucho tego nie wychwyci. Pzdr

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v