Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
radzikus

URSUS 914 problem ze wspomaganiem

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
radzikus    0

Szanowni koledzy- w 914 została przeprowadzona wymiana/modernizacja układu wspomagania kierownicy na bazie siłownika z bizona super.

Niestety przy zakładanym kręceniem paluszkiem kierownicy pozostała tylko idea- aby zakręcić muszę nieźle sienagimnastykować a raczej nakręcić kierownicą.

 

Nie wiem o co kaman- może pompa za sałaba jak na taki siłownik?

Proszę o poradę za co z góry dziękuję.

 

Poniżej fotki.

 

http://zapodaj.net/10d223a8bc56.jpg.html

http://zapodaj.net/5ef64a9efc4a.jpg.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

jak masz zasilanie puszczone z orgyinalnego zbiornika to może być zawór zwrotny ja tak miałem w oryginalnym serwie koszt zaworu około 100zł ale możesz spróbować go podkręcić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radzikus    0

Zasilanie puszczone tak jak piszesz z orginalnego zbiornika.

 

co do zaworu zwrotnego to masz na myśli jego za małą średnicę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Henius91    584

a orbitrol tez masz z bizona?? bo jesli tak to wiadomo czemu musisz tyle krecic...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david85    1

Nie wiem czy cię dobrze zrozumiałem bo jeżeli się ciężko kręci to może być właśnie wina zaworu który jest wkręcony w zbiornik oleju wspomagania od góry (może się po prostu zaciął i za małe ciśnienie daje na orbitrol)a jeżeli trzeba wykonać dozo obrotów do maksymalnego skrętu to winny będzie źle dopasowany orbitrol do siłownika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Najpierw to byś sobie zmierzył ciśnienie jakie masz.Na wyjściu z zbiornika [to jest zawór] załóż węża z manometrem.Ciśnienie na starym układzie powinno być 80 atu a do orbitrola 120.ale na 80 też powinno działać.

Orbitrol to masz Niemiecki lub Bułgarski.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

no wlasnie ja tez dobrze nie zrozumialem. kreci sie ciezko czy trzeba duzo razy obrocic kierownica??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fordtw15    0

albo taniej będzie dopasować siłownik, jeżeli chcesz żeby było mniej obrotów to o mniejszej średnicy. najlepiej założyć zbliżony do originału ponieważ za mały też będzie nie dobrze. ja kiedyś jak montowałem w ciągniku orbitrol to zwracałem uwage na wysokość orbitrolu, mi zależało żeby obrotów kierownicy było jak najmniej to wstawiłem sobie od fadromy jakiejś bodajże, był wyższy od orginału co za tym idzie miał większy przepływ oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    189

Powinien być 160 a z bizona jest 100 lub 80.Ale z tego co widzę to nie jest z Bizona tylko Fortschritta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

zasilanie do orbitrola musisz puścić bezpośrednio z pompy, a powrót do zbiornika przez filtr. zawór który jest wkręcony w zbiornik w tym układzie jest niepotrzebny,orbitrolpoinien byc 160, najlepiej założony pod kierownicą, a jeśli będziesz miał za mały skręt to wymień sobie dzwignię od siłownika przy kole na krótszą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Witam,
      macie jakiś dobry sposób na wymianę krzyżaków w Ursusku C-385? 
      mam je już zużyte krzyżaki oraz widełki te w serwomechanizmie. warto same krzyżaki czy również widełki? jak to jest zmontowane?
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez tymek2001
      Witam, chciałbym przerobić oryginalne wspomaganie z serwa na siłownik. Moja wersja posiada półserwo sterowane za pomocą orbitola, czy ktoś z was wie czy trzeba zmieniać wąs kierowniczy, na taki jaki jest w zestawach z siłownikiem? Chciałem zakupić taki zestaw http://allegro.pl/wspomaganie-ursus-zetor-385-914-8145-1224-nkpl-i5749488012.html , jeśli ktoś przerabiał taki temat, to proszę o opinie, jakie są + takiej modernizacji, oczywiście poza tym, że nie zostawiamy za sobą kałuż oleju
    • Przez Rafii
      Koledzy jaki model pompy od wspomagania był montowany w u-902(1984 rok). Gdzie jest ten magiczny zawór na zbiorniczku od wspomagania którym reguluje się ciśnienie. Ile oleju wchodzi w układ wspomagania. Po wymianie serwa i pompy jakim olejem zalać układ-hydraulicznym czy do skrzyń automatycznych?
    • Przez Gacuseks
      Witam
      Mam oto taki problem. Mianowicie wycieka mi olej z układu wspomagania w ursusie 1012. Wyciek jest widoczny na zbiorniku oleju wspomagania, wylatuje w miejscu wejścia zaworu bezpieczeństwa w zbiornik, Pewnie są momenty, że nawet tryska pod ciśnieniem bo dookoła wszystko się klei. Sam zawór bezpieczeństwa rusza się troszkę góra dół w zbiorniku. Może tu upatrywać usterki, czy ten zawór jest wkręcony ?
      Pozdrawiam Michał
×