Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Również miałem podobne dylematy jak TY. 
Odpuść sobie zakup nowego ciągnika, ja tak zrobiłem w modernizacji i nie żałuje. Zastanawiałem się nad nowym 6 cylindrowym NH, ale stwierdziłem że zjedzą mnie koszty serwisu czy też bezsensownych ubezpieczeń. A po drugie nawet nie wiecie jak bardzo te nowe ciągniki się psują, jest totalny brak jakości praktycznie we wszystkim. To samo się tyczy samochodów. Kiedyś nowe projekty tworzyli inżynierowie a teraz ekonomiści którym musi się zgadzać zysk finansowy EBITDA.
Osobiście poszedłem w nowe maszyny i wymieniłem praktycznie cały park maszynowy a za zwrot z modernizacji kupiłem nie dawno używany ciągnik taki jaki chciałem. 
Co z tego że będziesz jeździł ciągnikiem za pół miliona jak przyczepisz do niego stara maszynę jak do tej pory i ewentualne przyszłe zyski/oszczędności/nowe technologie itp z zakupu nie wpłyną na poprawę Twojej marży w gospodarstwie.

 

PS. zakup nowej przyczepy jest ekonomicznie nie uzasadniony nawet z dofinansowaniem w wysokości 60% - u mnie w okolicy większość gospodarstw (mam na myśli te Towarowe) przerzuciło się na patelnie od TIR i chyba te 143 KM spokojnie da radę pociągnąć taki zestaw + 20 T ładunku. a po drugie taki zestaw jest bardziej stabilniejszy na drodze i bezpieczniejszy niż dwie przyczepy po 12 czy 14 ton.

Opublikowano

z tymi przyczepami to tak jak mówisz - żebym miał więcej ha to swoimi przyczepami zwiozę z pola a odbiór tylko tirami (u nas tak robią przynajmniej). A jak więcej pola to rolnicy mają po 1-2 wywrotki + przyczepa przeładunkowa i ładują na najęte tiry a jak nie wyrobią oni z odbiorem to na naczepy rolnika i na silosy.

Z ciągnikiem też masz rację. Miałem mieć NH serii T ale 72KM. Bank mi poszedł na rękę z kredytem bo jeden etap (w dwóch miałem realizować), bo ciągnik słaby (wziąć tańszy a mocniejszy) i wziąłem MTZ952,3 który z zetorkiem robią max po 200godzin rocznie. Awarie do ogarnięcia z reguły samemu. Wygoda? Te 200godzin rocznie ścierpię w tych ciągnikach, i tak jest wygodniej niż C330 która obrabiała kiedyś u taty wszystko (połowę tej ziemi co teraz mamy).
Kolega pozostał przy NH serii T. Jest wygodnie itp ale stanął z rozwojem gospodarstwa.

Opublikowano

u mnie na claasa z korbankowa tez narzekaja mimo ze jezdzi. Z kolei Ci co maja od innego dilera polecaja serwis. Faktycznie ten spadek ceny claasow nowych jest dla mnie nie do pojecia, nawet CNH tak nie traca na wartosci. Co do axionow ponoc tam wlasciciel sporo dolozyl od siebie zeby te ciagniki unieruchomic

mowicie zeby nie bral nowego ciagnika bo serwis koszty utrzymania itd. ale jak wezmie komplet maszyn nowych ktore bedzie targał 40 letnim ursusem to ide o zaklad ze bedzie do niego zagladał kilka razy rocznie. To samo moze sie tyczyc zachodniej uzywki z niewiadomo jakim przelotem

  • Like 3
Opublikowano

dokładnie, przy takich kawałkach to lepiej z wanną jeździć, a jak nie da rady po polu to bez problemu można dokupić adaptację do niemalże każdej przyczepy na przeładowczą która załatwi taki problem 

Opublikowano

Tak, tylko wanna na nie każdym skupie sie sprawdzi. Pisze o mojej okolicy, hale nie jakieś strasznie wysokie i do tylu nie da rady wywrócić przyczepy 14 a co dopiero wannę, a taka co ma 3 strony wywrot bardziej uniwersalna.

Opublikowano

Patelnie które widziałeś w mieście jak robiły remont drogi miały 2 osie bo chodzi o koszta opłat drogowych i podatków, ładowność i właściwości terenowe.

Kupują konia 6x6 rejestrują go jako specjalny np. pomoc drogowa, co znacząco obniża koszt AC i podatku. Czepiają naczepę na 2 osiach i uzyskują pojazd o dużo większej ładowności niż cztero-ośka i o także bardzo dobrych właściwościach terenowych.

 

W skrócie mówią sprawdza się to w wożeniu w terenie takich towarów jak piach, kruszywo, gdzie  patelnię o pojemności 22m3 można bardzo łatwo przeładować DMC.

Zbożem takiej nie przeładujemy, a patelni o pojemności 45 m3 typowo zbożowych nie widziałem na 2 osiach.

Opublikowano

Panie jakie 6x6? Tyś widzioł kiedy Fastraca albo Axiona albo 936 z taką ilością kół!? 

Ostatnio w moich stronach taka moda. Ciągnik i wanna albo inną przyczepa. 60 kmh se lecą a na małych odcinkach i tak klasyczna ciężarówka więcej nie poleci. 

A o tych osiach nie wiedziałem ;)

Opublikowano

@Nikita_Bennet ale slusznie mowisz, nie sztuka kupic ciagnik i sie zablokowac na 7-8 lat bo raty trzeba bulic a nie ma z czego kupic nawet uzywanego pługa czy innej maszyny pod nowy ciagnik. Kwestia tego kto tym bedzie jezdzil (wlasciciel, pracownik, osoba starsza) i ile godzin rocznie zrobi

u mnie nowych przyczep nie ma, tak jak mowicie, wozek i wanna i targaja zboza czy obornik

Opublikowano

za 200 autor spokojnie kupi agregat upr siewny, plug, rozsiewacz, cos do bezorki i jeszcze zostanie na tura czy rozsiewacz, za zwrot z mgra kupi sobie magnuma czy starego jelenia 7x10 i robi robote. No ale fakt faktem te 200+ odsetki trzeba splacic tak czy siak. Kwestia tego czy chce sie miec nowa jedna masyzne czy caly park maszynowy :/ sam nie wiem :/ poradz co zrobic sumek

Opublikowano

Co do przyczep, wszystko zależy od wielu czynników. W moim przypadku mam trochę pól po łąkach gdzie samochody nie wjadą, do tego np kukurydzę młócę u siebie z doskoku, uda się szybciej wrócić z terenu to wpadam do siebie na pole w takiej sytuacji ciężko umawiać się z autami. W tym roku udało się moim zestawem przewieść powyżej 600 ton kukurydzy oczywiście nie tylko swojej. Co do ciągnika to wiadomo nowe mają ful elektryki, ale z używką to nigdy nie wiesz ile naprawdę ma przebiegu i co siedzi w środku. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez darek6341
      Witam może ma ktoś katalog części VALTRA C120
    • Przez polan
      Cześć witam.
      Stoję przed wyborem Raucha axisa 20.2/30.2 z wagą i/lub emc albo amazone za-v. Nie wiem za bardzo co wybrać rauch na fullu jest prawie 5 tyś droższy i nie wiem też jak w praktyce sprawdza się emc, z drugiej strony słyszałem, że amazone ma lakier do d*py. Fajnie byłoby pogadać z praktykami, a nie tylko z handlowcami.
       
      Pozdrawiam, Mateusz.
    • Przez darek6341
      Witam wszystkich Valtra c120 jakie ma sprzęgło bo kapie olej
    • Przez Wozzach
      Cześć 
      poważnie rozważam zakup Valtry T174e, w wersji Active.
      Proszę użytkowników tych ciągników o opinie i jeśli można, to odpowiedź na poniższe pytania:
      - czy tryb ECO jest przydatny w najcięższych pracach polowych typu orka, gruber? Dealer mi tak tłumaczy, że przełączamy się w ECO, tam mamy większy moment obrotowy, więcej Nm, i w orce maszyna lepiej ciągnie. Z kolei gdzieś w internecie znalazłem, że tryb ECO to raczej oszczędność paliwa w transporcie i lekkich pracach. Więc jak to wygląda z punktu widzenia użytkowników?
      - czy ten patent z osobnymi układami oleju jest fajny i warto go mieć? Wydaje się fajny na pierwszy rzut oka, zalety są wiadome. Ale  - gdyby to naprawdę było uzasadnione, to myślę że Valtra nie byłaby jedynym producentem który to stosuje. Trochę się obawiam, że niewiele będzie zalet (i tak pracuję tylko swoimi maszynami i tylko jednym ciągnikiem) a za to 2 razy więcej oleju do wymiany (przykładowo konkurencyjny NH czy JD ma łącznie ok 70 litrów oleju na skrzynię i hydraulikę, a Valtra 74 litry w przekładni i dodatkowo osobne 62l na hydraulikę). jak wiadomo dobry olej przekładniowy swoje kosztuje.
      - najbardziej wymagające maszyny które mają pracować z tym ciągnikiem to pług obrotowy 5 skibowy Akpil KM180 (szer. orki ok 240cm) i gruber Mandam 3.8 metra na ściernisku. Gleby mozaiki, większość lekkie ale wyspowo glina. Da radę ta Valtra sensownie z tym jechać?
      - czy jesteście zadowoleni z tego ciągnika? Kupilibyście go jeszcze raz? Jakieś poważniejsze awarie?
      - Ja wybieram między właśnie Valtrą T174E a New Holland T7.210. Przy zbliżonym wyposażeniu New Holland tańszy o około 20.000zł netto.  Ciężko porównać niektóre parametry. Valtra podaje tylko moc maksymalną 175KM przy 1900 obrotów. Nie podaje nigdzie mocy znamionowej.  NH podaje moc znamionową 165KM przy 2100 obrotów, ale moc maksymalną gdzieś przy 1800-1900 obrotów podaje 180km. Pod względem parametrów bardzo podobne ciągniki, różniące się szczegółami. Miał ktoś może doswiadczenia z oboma maszynami? Jak wrażenia?
       
    • Przez gameplayakiho
      Witam.
      Zastanawiam się na zakupem ciągnika i mam problem z wyborem między Claasem Arion 430 oraz Valtra A114 lub N104
      ewentualnie New Holland T5.
       To będzie mój główny ciągnik więc zależy mi na wytrzymałości tego ciągnika dlatego moje pytanie który ciągnik był by najlepszy  w przedziale 100-120 KM
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v