Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam pół roku temu kupiłem MF 3080 to była przesiatka z ursusa c-360 więc przy kupnie za bardzo nie wiedziałem na co patrzyć teraz trochę nim pracowałem i wszytko chodzi tylko jeden znajomy zwrócił mi uwagę że jak przekręcam stacyjkę na zapłon to nie powinna mi się świecić kontrolka od ciśnienia oleju a ona się świeci po zapaleniu znika zauważyłem że  gdy wyłączam przedni napę ,wałek wom ,przyśpieszacz lub dyferencjał ta kontrolka od niskiego ciśnienia mignie na 1 sekundę  kupiłem na allegro miernik do sprawdzenia ciśnienia oleju i podłączyłem gdy zmieniam na żółw-zając są spadki do 14bar a na wałku, napędzie i przyśpieszaczu spadki do 7-8 barów i teraz nie wiem dużo ludzi w internecie ma takie spadki ale najczęściej przy napędzie lub womie a u mnie spadki są wszędzie i teraz się zastanawiam czy jest jedna rzecz (np pompa hydrauliczna) odpowiedzialna za spadek tego ciśnienia czy trzeba dobierać się do wszystkich tych sprzęgieł i wymieniać uszczelniacze dodam że na WOM jak jest wyłączony to powoli się kręci ale da się to zatrzymać ręką tak powinno być bo w c-360 też wałek się kręcił choć był wyłączony. Jaki może być koszt  żeby to naprawić u mnie ciężko jest z jakimś mechanikiem od MF i nie mam jak podjechać i się dopytać więc mam nadzieje że mi pomożecie  

Opublikowano

Kontrolka przy włączonym zapłonie ma prawo świecić przecież tam nie ma ciśnienia to świeci odpalasz pojawia się ciśnienie i gaśnie proste może zależy to od tego jaki komp tam siedzi może masz nowszy jak w moim i tak masz a kolega ma starszy i może nie ma i robi ci jakieś wywody z tego powodu jak wszystko chodzi jak należy to po co szukać dziury w całym, a wom to i u mnie się kręci nic se z tego nie robię. O spadkach się nie wypowiadam bo nawet nie zwracałem nigdy na to uwagi jakie są ale jak kontrolka się zapala to może w którymś miejscu jest ta nieszczelność

Opublikowano

Jeśli chodzi o womi zasada działania jest taka jak w serii 61XX, to powinien elektrozawor rozłączy wałek żeby się nie kręcił. Jeśli się kręci to z reguły wina jest po stronie elektryki. 

Instrukcja użytkowania mówi, że jeśli się nie pracuje na wom to powinno się mieć przelacznik ustawiony na hamulcu. 

Jeśli źle mówię to niech mnie ktoś poprawi 

Opublikowano

ustaw se 1000obr na silniku i nie martw się o spadki ciśnienia ;)

Ewentualnie przeczyść  trójdział nad silnikiem bo może przytkany i stąd te spadki.... a w ogóle wspomaganie kierownicy działa dobrze?

Opublikowano

no to czyść zawór nad silnikiem ( przycięty w pozycji otwartej ewentualnie zatarty) a jeśli faktycznie są takie spadki ciśnienia (chwilowe, przy włączeniu funkcji to normalne) to zużyte uszczelnienia

Opublikowano

uszczelniacze są proste do wymiany jak już się je wydobędzie... kwestia czy współpracujące z nimi powierzchnie nadają się do użytku

https://www.bima.pl/pl/p/PIERSCIEN-SKRZYNI-BIEGOW-MASSEY-FERGUSON-1611675M1/4539

pierścienie speedshift + ewentualna pokrywa speedshift ewentualnie jej regeneracja

https://www.bima.pl/pl/p/PIERSCIEN-WOM-ORGINAL-MF/829

pierścien wom

https://www.bima.pl/pl/p/PIERSCIEN-KOSZA-PRZEDNIEGO-NAPEDU-ORGINAL-MASSEY-FERGUSON/626

pierścień napędu z https://www.bima.pl/pl/p/TULEJKA-WALKA-PRZEDNIEGO-NAPEDU-MF-ORGINAL/625

Opublikowano

i jeszcze jedną niepokojącą rzecz zobaczyłem tylko nie wiem jak to wytłumaczyć na przyśpieszaczu trzęsie ciągnikiem ciężko wytłumaczyć ten dzwięk jak by jakaś zębatka chwile jest dobrze później znowu trzęsie tylko na przyśpieszaczu nigdzie na internecie nie mogę znaleźć podobnego tematu 

Opublikowano (edytowane)

Raczej źle poskładany kosz speedshift-satelity nie poustawiane według znaków, miałem do czynienia z takim czymś, cały speedshift był do wymiany.

Edytowane przez przemo514

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v