Foral

Ciągnik sam

Polecane posty

Foral    0

Witam wszystkich. Myślałem nad budową ciągnika sam i mam pytanie. Czy z danych części będzie to jakoś pracować?

-most - star

-oś przednia - żuk

-skrzynia - star 266

-układ kierowniczy - mercedes c180 w202

-silnik - mercedes c180 w202

Z góry dzięki za odpowiedzi 😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
igor10246    380

wszystko kwestia poprawnego poskładania, to benzyna więc raczej nic ci tam nie po ukręca 

  • Thanks 1

Polak, perkusista, rolnik, mechanik amator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Foral    0
4 minuty temu, jonek98 napisał:

silnik trochę nie taki do esioka,lepsza była by choćby andoria z żuka

Lepszy silnik andoria 4c90 czy es 320?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matisz    121

Serio chce ci sie robic takie cos? Masz juz wszystkie czesci czy dopiero bedziesz kupował? W dzisiejszych czasach robic cos takiego to chyba tylko dla własnej satysfakcji bo za 6-7 tys kupisz C-360 bez kwitow ktorych i tak esiok by nie miał, a koło 10 tys kupisz juz cos z papierami.

Serio przemysl to dobrze.

 

Edytowano przez matisz
  • Like 2
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639

Silnik diesla to podstawa. W dobrej cenie można kupić 1,6d lub 1,6tdi z VW. 

Po drugie między silnik, a skrzynię biegów przydałoby się dać dodatkową przekładnię redukującą obroty. Star 266 wyciągał nawet 100km/h. Dla traktora samoróbką wystarczy 30-40km/h.  Najlepszym rozwiązaniem jest wstawić silnik diesla wraz ze skrzynią biegów od samochodu z przednim napędem. 

Silnik że skrzynią ustawić wzdłuż pojazdu. Należy zaspawać mechanizm różnicowy w skrzyni biegów. Z dłuższej półosi przekazać napęd na skrzynię biegów ze Stara.

Zamiast całej osi przedniej od Żuka, wykożystać można tylko zwrotnice z piastami i ewentualnie hamulce.  

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28753

Nawet jeśli masz już części to pomyśl nad sprzedażą, i popatrz co można kupić już gotowego, czy to będzie jakaś samoróbka, esiok, czy może t25 czy c4011 to zależy od ciebie

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Foral    0
4 minuty temu, matisz napisał:

Serio chce ci sie robic takie cos? Masz juz wszystkie czesci czy dopiero bedziesz kupował? W dzisiejszych czasach robic cos takiego to chyba tylko dla własnej satysfakcji bo za 6-7 tys kupisz C-360 bez kwitow ktorych i tak esiok by nie miał, a koło 10 tys kupisz juz cos z papierami.

Serio przemysl to dobrze.

 

Myślałem dopiero nad skompletowaniem tego, żeby  nie iść w koszty, ale im więcej o tym czytam i oglądam tym większe mam wrażenie, że może mnie to więcej wynieść niż 60 bez papierów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    945

ogólnie nawet z papierami czasami kupisz coś za 5-6tys. Nie ma sensu robić takiego wechikuła bo taniej nie wyjdzie,a roboty duzo

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    639

@matisz w sumie masz rację. Kilka lat temu też zbudowałem SAMa. Podliczając koszty i czas pracy mogę stwierdzić, że szkoda roboty. W zeszłym roku kupiłem Ursusa C 325 z silnikiem od C 330. Zapłaciłem 8100zł. Ciągniki zarejestrowany, ubezpieczony, do drobnych napraw.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matisz    121

No dokładnie, lepiej troche odłozyc lub pozyczyc kilka tys od rodziny i kupic cos normalnego. Jak nie potrzebny Ci duzy traktorek to tak jak pisze poprzednik za 5-6 tys mozna kupic np T 25, zaorac ogrodek i skoczyc do lasu po drewno sie nadaje.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mają ludzie pomysła.   :P  A nie tylko piwsko chlać  :D

 

Edytowano przez Sean

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj