Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam Was i zwracam się z prośbą o pomoc.

Kupiłem Ursusa C 385, i mam problem ze wspomaganiem kierownicy, które ściąga w lewą stronę. Zaznaczę, że zbieżność jest ustawiona prawidłowo jak mówi instrukcja. Jest to stary typ serwo-mechanizmu, nie orbitrol.

Czy ktoś z was wie może jaka to jest przyczyna ?

Edytowane przez krycha200
Opublikowano
14 godzin temu, krycha200 napisał:

serwo suchutkie nic nie cieknie

W środku, w środku człowieku, jak gacie suche z wierzchu to nie znaczy że w środku nie nasrane, a sam w serwie nic nie zrobisz.

Opublikowano
12 godzin temu, MichalP napisał:

ale, ściąga jak puścisz kierownice, czy jak trzymasz i ciągnie na kierownicy w bok?

Jak puszczę kierownicę wówczas czuć jak delikatnie ściąga w lewo

6 godzin temu, Sean napisał:

W środku, w środku człowieku, jak gacie suche z wierzchu to nie znaczy że w środku nie nasrane, a sam w serwie nic nie zrobisz.

Nie będę przecież CZŁOWIEKU, rozbierał nie cieknącego serwa, żeby sprawdzić czy nie cieknie w środku. Dla mnie to nie ma sensu.

Opublikowano
1 godzinę temu, krycha200 napisał:

Jak puszczę kierownicę wówczas czuć jak delikatnie ściąga w lewo

Nie będę przecież CZŁOWIEKU, rozbierał nie cieknącego serwa, żeby sprawdzić czy nie cieknie w środku. Dla mnie to nie ma sensu.

A kto Ci każe rozbierać i tak tego nie ogarniesz, zrozum tylko że jeżeli nie ma wycieków na zewnątrz to nie znaczy że jest sprawne.

Opublikowano
1 godzinę temu, krycha200 napisał:

Jak puszczę kierownicę wówczas czuć jak delikatnie ściąga w lewo

Nie będę przecież CZŁOWIEKU, rozbierał nie cieknącego serwa, żeby sprawdzić czy nie cieknie w środku. Dla mnie to nie ma sensu.

Nie każę ci rozbierać bo sam na pewno tego już nie złożysz, ale jeżeli zależy ci na naprawie tego, to trzeba oddać tam gdzie regenerują serwa, bądź na wymianę, no chyba że pytasz byle pytać.

Opublikowano
21 minut temu, Sean napisał:

Nie każę ci rozbierać bo sam na pewno tego już nie złożysz, ale jeżeli zależy ci na naprawie tego, to trzeba oddać tam gdzie regenerują serwa, bądź na wymianę, no chyba że pytasz byle pytać.

@Thomas2135 chyba rozbierał swoje? 

A ja z kolei nie polecam wymiany - w tym roku na wiosnę wziąłem na wymianę regenerowane spod Tucholi. Moje stare chodziło w miarę dobrze, ale pojawił się dość duży luz na "wąsie". Wziąłem te regenerowane i lipa. Nowe chodzi dużo ciężej, do tego jakiś czas temu zaczęli cieknac. Jakbym wiedział, że taka chujnia z nim będzie, to bym tylko końcówki drążków i krzyżaki na łączeniu walka do serwa powymienial i w tym roku założył orbitrol. A tak wycieczkę sobie zrobiłem, roboty trochę też było z tym i jedna wielka d*pa.

A jeśli chodzi o orbitrol, to no wujka ciężka seria na orbitrolu jeździłem, to na wolnych obrotach ciężej się tym kręciło nie moim starym serwem.

Opublikowano (edytowane)

Ja akurat miałem na odwrót, moje ciekło, dałem swoje do naprawy i po 2 latach ciekło dalej, dałem na wymianę i odpukać już chyba z 5 lat jest spokój, fakt moje oryginalne jeszcze, chodziło trochę lżej. Nie no orbitrola nie ma co przyrównywać do serwa, na orbitrolu zawsze chodzi lżej.  U wujka może być pompa do wymiany, dlatego chodzi ciężej.

Edytowane przez Sean
Opublikowano

Możliwe. Jeszcze mi się nie podobało zachowanie znorbitrolwm na asfalcie - na polu spoko, ale po drodze takie zero oporu na kierownicy jakoś mnie raziło. Wrażenie z początku jakby luz na kierownicy był, tylko że koła skręcają :)

Opublikowano

Problem może leżeć tej stożkowej części z drążkiem kierowniczym. Są tam kulki i pewnie jakieś zawory. Nie polecam brać się za rozkręcanie. O ile mechanizm sterujący wyjmiesz( trzeba zaraz taśmą owijać, żeby kulki nie wypadły  tak wąsa od sterowania w celu usunięcia przecieków za cholerę nie zdejmie. Długo zajęło mi dojście do tego jak zabezpieczony jest wąs ja wałku. Konstruktora tego powiesiłbym za jaja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez bimberpoludnie
      Cześć. Wiosna założyłem orbitrol do mojego 1224. Cały układ. Wymieniłem jeszcze pompe na nową, bo na starej i serwie na wolnych obrotach ciężko kierownicą kręcić było. 
      Zaworu w zbiorniczka nie zaślepiłem, a wkręciłem go na regulacji na max. Układ zalany czerwonym ATF
      Po wymianie przez pierwsze 50 godzin rewelacja. Później na wolnych obrotach przestało działać skręcanie w lewo. Koła trochę wkręcany, potem kierownica luźno się kręciła. Po dodaniu gazu koła skrecaly, jednak przy maksymalnym skrecie kierownicą nie miała oporu, jakby orbitrol puszczał. 
      Kontakt ze sprzedającym --;wysłałem orbitrol na reklamację a że ciągnik potrzebny kupiłem u niego drugi. Założyłem i od. Razu to samo co było, plus to, że kierownica raz działa lekko, a raz ciężko - niezależnie od obrotów. Jak działa z oporem i skręcę maksymalnie w prawo, to przez jakis czas działa lekko. Zrobiłem na tym juz 10 godz ale pracować się z tym nie da.
      Co sprawdzić? Pomocy
    • Przez pawel
      Witam wszystkich czy już ktoś dokonywał takiej przerobki i jak to rozwiązaliście. Za wszystkie podpowiedzi i uwagi na ten temat z gory dziękuję.
    • Przez Łukasz98
      Witam . Chciałbym zrobiszc wspomaganie na orbitrolu. Ma ktoś może wymiary i rysunek podstawy orbitrola ? I oczywiście mile widziane zdj,jakies radyitp.
    • Przez Michal385385
      1) Witam, otóż pierwszym moim pytaniem jest - gdzie dostanę taki filtr do wspomagania C385 DE LUXE? Po odkręceniu w środku znajduje się kilka małych okrągłych sitek. Czy będzie tu pasował filtr wkręcany bodajże PP 8.4 ?
      2) Jak prawidłowo powinno się zalewać nowy olej, a następnie odpowietrzać wspomaganie serwomechanizmu? Bo według instrukcji jest napisane, aby kręcić po 10razy w lewo i prawo do oporu, lecz problemem jest to, że po chwili kręcenia w lewo, czy też prawo powstaje tak ogromny opór, że za chiny dalej nie chce się przekręcić kierownica.
      Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam i miłego dnia / wieczoru życzę!


    • Przez Maciekkkk
      Ursus 914 wyrzuca olej ze zbiornika oleju od wspomagania i ciężko sie kręci, czy to moze być wina pompy wspomagania ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v