jedrysekjarek

Traktorek sam 4x4

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Witam,

 

Panowie i Panie chodzi mi po głowie zbudowanie krótkiego i wąskiego sama 4x4 na mostach z samuraja z silnikiem 1.9 D peugeot (60KM) lub 1.9 volvo (90KM). Znalazłem wiele projektów gdzie ze skrzyni był przeniesiony napęd na reduktor a z niego na mosty. Ja chciałbym przenieść napęd  bezpośrednio ze skrzyni 5 biegowej za pomocą półosi na mosty. Pomijając dodatkową skrzynię oraz reduktor. Czy to się może udać ??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A to dlaczego ? Dyfry mają przełożenia 1:3.9 więc prawie 4 krotnie zmniejsza prędkość 

 

Bardziej mnie zastanawia czy uda się wykonać zwartą konstrukcję przy takim ułożeniu.

Edytowano przez jedrysekjarek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

bratrolnika    10279
15 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Udać się uda , tylko ,że ten "traktor" będzie jeździł z prędkością samochodu

Nie będzie. W dyfrze skrzyni masz redukcję, na mostach też, będzie ok.

14 godzin temu, jedrysekjarek napisał:

 

Bardziej mnie zastanawia czy uda się wykonać zwartą konstrukcję przy takim ułożeniu.

To już od ciebie zależy, jak masz pojęcie i umiesz myśleć to ogarniesz żeby to było zwarte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek308    24

Na Youtube możesz popatrzeć na filmikach jak to ludzie porobili, widziałem ze w miniładowarkach był silnik 1,9tdi chyba z golfa razem ze skrzynią i prosto ze skrzyni napęd przeniesiony na most od żuka i jakos to jeździło i dawało rade

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    1388

No dobra autor pisze ,że skrzynia zwykła 5 biegowa, na mostach tylko jakieś przełożenie no ale jednak samochód terenowy jeździ z prędkością samochodu a nie traktora. Silnik nawet diesel też osiąga wyższe obroty niż ciągnikowy więc nie wiem czy bez dodatkowego przełożenia i reduktora na samych mostach zwolni to na tyle żeby osiągnąć prędkość ciągnika zdatną do jakiejkolwiek pracy.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    10279

W autach z przednim napędem obroty półosi redukuje skrzynia biegów, a dokładnie mechanizm różnicowy, w autach z tylnym napędem to zadanie spełnia tylny most. Jeśli zastosujesz w takiej samorobce skrzynie z auta przednionapędowego i most z auta z tylnym napędem to masz dwa reduktory zamiast jednego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie licząc stali i blachy bo to odpady oraz silnika że skrzynia bo pochodzi z auta które zlomowalem  to 2500zl. Same opony to 1200zl.

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kellyq
      Hej
      Postanowiłem zrobić drugą rozbudowaną wersje sterownika do zastosowania między innymi w wagoworkownicach półautomatycznych. Pierwsza wersja do zobaczenia w mojej galerii.
       Na ten moment:
      -mózgiem sterownika jest arduino uno
      -sterowanie za pomocą wyświetlacza dotykowego 3,2" 
      -sterownik dozuje towar na kosz wagowy za pośrednictwem jednego lub dwóch falowników, obsługujących silniki elektryczne, napędzające taśmę (taśmy), równie dobrze zamiast taśmy może być żmijka lub cokolwiek z silnikiem elektrycznym do którego można podpiąć falownik
      -ustawiamy wagę jaka nam pasuje w przedziale 1g - 999,999kg
      -ustawiamy opóźnienie dla przekaźnika sterującego elektrozaworami pneumatycznymi
      -możliwość ustawienia stopniowania prędkości taśmy w zależności od tego w jakim stopniu kosz wagowy jest napełniony (3 stopnie, definiowane przedziały wagowe i prędkości)
      -funkcja automatycznej kalibracji wagi i ręcznego dostrajania
      -wszystkie ustawienia zapisywane są trwale w pamięci urządzenia
      -funkcja zliczania ilości zważonych partii towaru
       
      A teraz mini sonda, jakie wg Was ten sterownik powinnien posiadać jeszcze funkcje?
       
       
       
       
    • Przez szymon15
      Mam zamiar zrobić drzwi przesuwne do garażu w którym trzymam ciągnik bo zawsze nawiewa mi liści, wchodzą oba psy i robią ****,przesuwne ponieważ nie mam za dużo miejsca na inny typ, więc tak.. mam wejście do garażu 5m szer. i 3m wys. (PRZYBLIŻENIE;garaż w stodole obok stajnia wszystko wybetonowane) uwarzywszy na to że trzymam tam ciągnik(c360 3p) jak mam zrobić prowadnice aby ich nie zgiąć przy wjeżdżaniu do garażu? Myślałem aby na górze zrobić prowadnice z takich dwóch kątowników zespawanych-nie wiem jak to się fachowo nazywa:)A NA DOLE CO? i z czego zrobić kółka na których będą się przesuwały drzwi?
       
      Pozdrawiam:)
    • Przez igorass
      Witam,
      poszukuję numerów lakieru z palety RAL którymi Unia Grudziądz maluje swoje maszyny, chodzi mi o kolor zielony i czerwony którym malowane są np. agregaty uprawowe albo brony talerzowe.
      Jeżeli taki temat już jest, bądź tez wymaga przeniesienia to proszę moderatora o stosowne działania.
    • Przez dziki97
      Witam wszystkich mam pytanie do osób które posiadają żmijka do zboża z napędem przez motoreduktor. Buduję przenośnik poziomy który będzie zamontowany w 10 tonowej sztywnej przyczepie pod podłoga, normalnie zrobił bym napęd na paski niestety ogranicza mnie brak miejsca muszę zastosować silniki z motoreduktorem lub silniki hydrauliczny. przenośnik będzie miał prawie 6 m długości średnica ślimaka 140. Jakie macie u siebie motoreduktory w żmijkach???
    • Przez ktosik25
      Witam.
      Mam problem z rdzą na talerzówce, jak się sprawie pozbyć jej?



×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj