Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

osłona koła pasowego przykręcana na 4 śruby, do zdjęcia samego koła musisz wybić klina(albo odkręcić pierścień blokujący koło w zależności co tam masz) potem ściągaczem zdemontować koło pasowe następnie obudowe łożyska przykręcana jest na 3 śruby 8 i łożysko masz prawie na wieszchu, musisz je potraktować albo jakimś ściągaczem albo szlifierka nadciąć, nie wiem jakimi narzędziami dysponujesz ale skoro masz kombajn to pewnie jakieś tam narzędzia masz...

Opublikowano

u mnie łożysko od strony koła pasowego nie wystaje wogóle na zewnątrz ... sciągaczem napewno go nie złapie no i szlifierką też nie ma dojscia a z drugiej strony nie wiem jeszcze bo nie rozkręcałem. czyżbym miał obudowe tak rozbitą? ale nawet po pociągnięciu wału łożysko wystaje może 2 mm.

 

 

Opublikowano

Tyle wystaje to łożysko. .. Młotek przecinak czy szlifierka to tylko w ostatecznosci. Myślę że musi być jakiś inny sposób na wymianę tych łożysk.  U was też jest taki luz na ..boki.. ? Luz góra dół mam niewielki ale na boki to chodzi jakieś 7-10 mm

1565150398567-2004456523.jpg

Opublikowano

Jest tak jak mówisz, od środka nie ma szans. Trzeba wydłubać kulki (naciąć delikatnie krawędzie łożyska) potem kombinować z wyjęciem pierścieni łożyskowych.

Opublikowano

Nie mam luzu. Już z trzy razy wymieniłem te łożyska, dwa razy już mi się zaczęło dymić. Chyba za mocno pas napinałem, teraz ma bardzo luźno.

Ten luz to masz na wałku czy łożysko a obudowa? Jeśli jest taki  duży jak piszesz, to trzeba zlikwidować...

Opublikowano

Nie. Tylko z tego co pamiętam trzeba uważać, by te śruby co widać na foto nie wpadły do środka, bo będzie problem...:)

Nie pamiętam czemu, ale w tamtym roku całą sieczkarnię rozkręcałem i to chyba właśnie dlatego że mi śruba wpadła do środka....

Opublikowano

no nic.. Dzięki koledzy za pomoc ale widzę że bez rozkręcania sieczkarni się nie obejdzie aby wymienić obudowy łożysk bo chyba na nich ten luz... zostawię to na zimę może te kilkanaście ha gryki wytrzyma

Opublikowano

Nowy81 napisał: Nie mam luzu. Już z trzy razy wymieniłem te łożyska, dwa razy już mi się zaczęło dymić. Chyba za mocno pas napinałem, teraz ma bardzo luźno. Ten luz to masz na wałku czy łożysko a obudowa? Jeśli jest taki  duży jak piszesz, to trzeba zlikwidować... Dymiło się? Jeśli łożyska są z stożkową tuleją wciąganą to nspisz jak je montowałeś a dokładnie w jaki sposób dokręcałeś nakrętkę koronkową. Bo od naciągu pasa to raczej nie.

Opublikowano

Być może za mocno dokręcam  nakrętkę. Tzn. nie wymieniałem po obu stronach jednocześnie. Dymiło się dla tego, że łożysko się zaciera, a tam i słomy plew nie brakuje.

Dokręcam tak do lekkiego oporu przecinakiem. Jeśli możesz podaj prawidłowy montaż.

Opublikowano

Dosyć skutecznym sposobem na takie mocowanie łożysk jest cofnięcie tulei stożkowej - trzeba nakręcić nakrętkę tak aby między łożyskiem a nakrętką było 1-2 mm luzu i najlepiej  przy pomocy rurki nałożonej na wał uderzyć nakrętkę tak aby się przesunęła z tulejką ( skutkuje w 95%),podobnie demontuje się koła mocowane "klinem z noskiem"-najpierw cofnąć koło potem wyciągnąć klin (bez cofnięcia koła często urywa się nosek w klinie)

Opublikowano

Musiałbyś poszukać na stronie SKF dokładnych danych dla twojego łożyska, ale łożysko baryłkowe bębna w Dominatorze to należy dokręcić ręką do oporu a następnie kluczem o dalsze 170°. W twoim przypadku powinno być podobnie. Od razu jak przeczytałem, że dymiło to pomyślałem, że dokręcałeś jak większość przecinakiem. To jest najczęstrza przyczyna grzania, naprężenia kasują luz wstępny, a te łożyska mają co najmniej C3. Kolejna sprawa to osadzenie łożyska wzdłużnie aby nie było naprężeń poosiowych.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 4pakplus
      Witam
      Wiecie może Panowie jaka jest średnica wału jezdnego od tej strony co zakłada się koło jezdne - czapka chińczyka?
      to chyba coś takiego:
      https://agro-serwis24.pl/pl/p/WAL-GLOWNY-JAZDY-CLAAS-MERCATOR-ZESTAW-LOZYSK-630179/1558
    • Przez Adamek001
      Witam serdecznie, mam pytanie czy ktoś może naprawiał blokowanie kolumny kierowniczej w kombajnie claas dominator? W zeszłym tygodniu zakupiłem bardzo dobrze utrzymany egzemplarz, a skoro jest już po sezonie postanowiłem zabrać się za małe remonty. Mam pytanie jak się do tego zabrać, ponieważ nigdy tego nie robiłem i nie wiem czego się spodziewać. Kolumna czy zablokowana czy nie, lata góra dół. 
    • Przez janek884
      Do sprzedania 
      Dominator 118 SL maxi 1992r. Heder 6m z 1999r na grubym ślimaku, kosa na śrubki. Silnik V6 mercedes 270 koni. Zadbany, klimatyzacja sprawna. Kamera cofania, poziomowanie hedera w joysticku. Hydrostat. 2 kosy boczne elektryczne. Elektroniczny dokładny pomiar prędkości. Oświetlenie Led 9 szt. Zawsze garażowany. Cena 133 tysiące. Dolnośląskie 57-160. Tel 500132349

    • Przez Pawel1344
      Witam, tak jak w temacie mam problem z tym urządzeniem mianowicie nie włącza mi się ta zielona lampka w prawym górnym rogu, która sygnalizuje, że heder jest w pozycji roboczej i powinno rozpocząć się naliczanie hektarów, (na wyświetlaczu też nic się nie pokazuje oprócz 0.00) do tego nie pokazuje też długości przejechanej trasy. Wiecie może gdzie znajduje się czujnik odpowiedzialny za włączanie położenia roboczego w bordinformatorze, a może trzeba szukać gdzie indziej przyczyny. Proszę o pomoc
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v