Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cieknie mi gdzieś z hydrauliki koło pompy w Belarus 820. Wyczaiłem, że jest to w tym miejscu nad wajhami od wyjść zewnętrznych. Tam idzie ten kabelek czerwony i  sączy się olej i dość sporo kapie spod tego okrągłego plastiku tylko wtedy jak pompa pracuje. Co to jest - jakiś czujnik ? Można to wymienić? 

 

 

P90726-113639.jpg

Opublikowano (edytowane)

Witam

Kolego ten czujnik możesz wymieniać, ale to i tak nic nie da. Jest to czujnik zaniku ciśnienia oleju - identyczny jest przy silniku - pracujący na ciśnieniu do kilku barów, natomiast w układzie kierowniczym jest ciśnienie na poziomie podobnym jak w układzie hydraulicznym, czyli ok. 180 barów i nie ma szans żeby ten czujnik wytrzymał na dłuższą metę. U mnie olej przesączał się obok końcówki do podłączenia kabla, a zaobserwować można to było przy odpalonym silniku po ściągnięciu boczku od strony dźwigni do sterowania hydrauliką. Też kupiłem taki aluminiowy czujnik, ale finalnie wydłubałem plastik z tego oryginalnego (jest wykonany z jakiegoś rodzaju stali) i zaspawałem. Zaślepka działa już kilka lat, nic tam już nie cieknie. A jak nie będzie ciśnienia w układzie to Twoje ręce Ci to ,,powiedzą''

Pozdrawiam 

Edytowane przez toof
Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.08.2019 o 10:59, toof napisał:

 

Kolego, nie twierdze że mam rację, ale gdyby zawór otwierał się przy ok. 8 barach to nie bardzo by to działało. Zawór przelewowy ustawiony jest w tym np. modelu OSPC 160 ON 150N na 160 barów, a identyczne oznaczenie ma katalogowo ta stosowana w Belarusach.

Edytowane przez toof
Opublikowano

Jak już to na 160 jest ustawiony zawór szokowy który otwiera się tylko przy max skręcie. Normalnie na orbitrolu wystarczy ciśnienie poniżej 100 bar. A kolega tu pisze o ciśnieniu za orbitrolem które w normalnych układach jest bliskie zero tylko w ruskim jest zawór dławiący żeby podnieść ciśnienie na powrocie i sterować blokadą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v