Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. 

W ciągniku w dniu wczorajszym pojawił się problem. Po ponad godzinie pracy, ciągnik został normalnie zgaszony i do tej pory pracował normalnie. Po jakiejś godzinie postoju  nie odpalił za pierwszą próbą. Za którymś z kolei przekręceniem kluczyka odpalił dosłownie na sekundę po czym zgasnął i tak sytuacja powtarza się. Dzisiaj rano sytuacja identyczna, odpali raz za jakiś czas na sekundę i gaśnie. Pompka zasilająca sprawna, mocno tłoczy, na zasilaniu pompy wtryskowej (pompa Stanadyne DE10 sterowana elektronicznie) paliwo tryska po poluzowaniu przewodu. Z kolei na przelewie z pompy paliwo nie wylewa się, nawet przy kręceniu rozrusznikiem (nie wiem czy to normalne czy nie?). Sprawdzałem jeszcze czy jest paliwo pod korkiem od zaworka regulującego ciśnienie pompki wstępnej i tam paliwo leje się mocno przy pompowaniu pompką. 

Nie wiem czy ma to znaczenie, ale przed tym wczorajszym wyjazdem zaklejałem zbiornik, bo było pęknięcie. Na nieszczelnym zbiorniku nigdy się taka sytuacja nie przydarzyła, żeby traktor po nagrzaniu nie odpalił, ale może to tylko zbieg okoliczności. Po odkręceniu korka, gdy już traktor nie chciał odpalić, syknęło powietrze, ale ciężko powiedzieć czy było to ciśnienie (mogło być bo temp. wczoraj 34 stopnie) czy podciśnienie, a mnie przy tym nie było. Nie mniej ciągnik podczas pracy nie zgasnął, a po postoju około godziny podciśnienie  w zbiorniku pewnie by się zrównało z ciśnieniem otoczenia, więc podciśnienie w zbiorniku można chyba wykluczyć. Były też próby odpalania na samostarcie, ale odpalał i gasł jak wypalił samostart.

Wracając do sytuacji gdy silnik zapali na sekundę. Zawsze było tak, że przy odpaleniu rzucił z rury dość mocno czarnym dymem. Teraz gdy już załapie to zakopci lekko na szaro i gaśnie. Zauważyłem też, że kiedy już zgaśnie, a zapłon nadal jest włączony miga z częstotliwością 5 sekund czerwona kontrolka na wskaźniku poziomu paliwa i dzieje się to tylko wtedy gdy silnik zapali i zgaśnie. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu, kontrolka nie zaświeca się i tak samo jest jeśli próbujemy odpalić i nie zapali (kręcimy rozrusznikiem, ciągnik nie odpala, puszczamy kluczyk i kontrolka nie świeci się).

Sprawdzałem czujnik położenia wału, opór jest (nie pamiętam wartości, mogę zmierzyć w razie czego), 

Ma ktoś pomysł co mu może dolegać? 

Opublikowano

Zmierzyłem oporności na poszczególnych elementach (temp. 28*C) i tak:

Elektrozawór pompy - różnie 1,3 Ohma przy pierwszym pomiarze, za jakiś czas 0,9 Ohma,

Czujnik położenia wału - 3,13 kOhma

Czujniki temp. paliwa, powietrza, wody (na wszystkich podobnie) - 2,44 kOhma

Opublikowano

Po przekręceniu kluczyka w pozycji zapłonu nie ma napięcia na przewodach do elektrozaworu, dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem pojawia się napięcie, ale ciężko oszacować jego wartość przy pomocy miernika, ale skacze do 3-3,5V. Mimo, że napięcie dochodzi do elektrozaworu, to ciśnienia na wtryski pompa nie podaje.

Opublikowano

Witam. Mam podobny problem w claasie aresie 697 stenadyne de 10 pali w garażu 6-7 stopni bez problemu po nocy na dworze około 0 nawet dymu nie puści.

Gdzie robiłeś sterownik czy ktoś może to sprawdzić, ile ewentualnie to kosztuje?

Opublikowano

Podobny problem do twojego w Aresie mam w swoim ciągniku i było tak przed i po naprawie sterownika, kiedy nie chciał w ogóle odpalić. Nie wiem o co  z tym chodzi, pytałem u gościa co sterownik naprawiał, to nie potrafił mi na odległość powiedzieć czemu raz odpala, a raz nie, a mieszka za daleko, żebym do niego podstawił traktor. Jeśli natomiast tobie uda się coś ustalić to odezwij się w temacie bądź w PW.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v