Skocz do zawartości
Legat

Belarus 820 czy farmtrac 665?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Legat    0

Czy warto zmienić c 360 na któryś z tych nowych traktorów, w grę wchodzą tylko te 2 typu, bo ogranicza mnie cena, a to będą najtańsze nowe ciągniki dlatego interesuje mnie belarus najlepiej z mostem krzyżakowym (znam trochę mtz i za ten most królewski powinni rozstrzelać konstruktora) tak więc mtz bo podobno teraz na czeskich pompach waliwowych są dość oszczędne (pytanie które to są czy wszystkie belaruski takie mają pompy?) ewentualnie farmtrac i tutaj bez 4x4 i tu 665 lub 555 ewentualnie 555dt o ile to by miało sens? maszyny typowe pod c 360 15 ha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Ja bym wziął farmtraca , ładnie wygląda nie jest jakiś gabaretowo wielki jak na swoją moc , orginalny silnik perkins wyciszona skrzynia carraro ( czy jak sie to pisze) ogólnie bardzo fajny sprzęcik (tylko że jeśli farmtraca to może tego z 40 kilometrową skrzynią >> wiem że droższy tak sobie tylko pisze) sam sie zastanawiałem czy może by nie sprzedać ostrówka i nie kupić farmtraca do tura ale chyba ostry zostanie tylko ciągnik główny zmienie. Pozdro


O to chodzi , że każdy zachwala i uwielbia zachodnie ciągniki za KOSMICZNE ceny, chociaż wielu tych maszyn nie widziało na oczy i sobie ich nie kupi, a Pronara nie chcą za darmo nawet, bo wstyd nim jezdzić, bo ktoś tam powiedział komuś ze mu się popsuł kiedyś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Stojisz przed trudnym wyborem, z jednej strony masz napęd 4x4 ( belarus) z drugiej strony, ładny ekonomiczny silniczek, perkins, ale bez 4x4 (farmtrac) dalej z jednej ekonomia z drugiej lepsza siła. Sam teraz wybierz co bardziej byś wybrał . :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qazi    58

a co to za mina ? silniki forda są złe?? jeżeli tak do dlaczego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    523

napisałem tak, bo ci wyżej pisali że mają perkinsa silniki, a to pomyłka :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    58

a to spoko, źle zrozumiałem Twój post

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolu    1

Silniki forda są bardzo głośne - przynajmniej te w farmtrakach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat    0

a co z belarusami, są różne wersje podstawowej 820stki jedni podają że ma 81km inni że 79km to w końcu jak to jest, które belarusy mają pompy paliwowe czeskie, a które nie czy na tych czeskich faktycznie jest dużo niższe spalanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Baniak    0

A ja poprę Belarus 820, mamy takiego od 3 lat:)

I one tak i jak Pronary mają problem z hamulcami czasem się blokują:D

Ale to da się naprawić:)

Od lutego chodzi w turze ( Hygramet 15)

napęd 4x4jest spoko, szerokie opony:)

Chyba że patrzysz na te tańsze co mają węższe koła:)

Za naszego daliśmy 73 tyś( miało być 72 ale były lepsze akumulatory i pompa wprowadzone)

On niedawaa pracuje takża z prasą JD 580:) i również nie ma problemu tak więc jak polecam Belarusa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat    0

No tak patrzył bym na ten najtańszy belarus na wąskich kołach, ale podobają mi się te farmtracki, moc to jedno, ale ważniejsza kwestia to wytrzymałość napędu i odzespołów czy ten farmtrac 535 to ta sama skrzynia sprzęgło itd co w tym 555? czy to jest dostosowane do mocy 50km w ciągniku 33km to było by fajnie żeby kosiarka rotacyjna nie zjadła skrzyni biegów i jakby układ kierowniczy był solidny żeby tura 3B położyć to by stykneło, ni kwestia tego baku ciagnik jak ciągnbik tylko po co pod spodem bak plastikowy o ile plastikowy jest i jak tym w las wjechać czy duży przeswit ma? czy napaćkane pierdułek pod spodem? no i jak z komfortem wyciszeniem kabina duża fajna a jak z komfortem?

pedłay tam podwieszane są czy w podłoge wchodzą? dzwignia biegów na środku? kierownica regulowana?

ps. jakiej masy przyczepę może ciągać taki f 555 czy f 535?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat    0

Swojego około 10ha plus dzierżawy itp. no ciągnik do wszystkiego ziemia lekka głwnie łąki i pastwiska a więc i do zgrabiarki i do opryskiwacza i do kosiarki rotacyjnej, a ciekawe czy ten 535 jest równie "zdolny" co ursus 2812 mam już alergię na te mf-owskie cudaki z ursusa (nie za te pieniądze co cenią za to) czy to samo zdziała ten 33km farmtrac?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luck30w    0

Choć nie jestem miłośnikiem belarusa to z tych dwóch wybrał bym właśnie jego.Farmtrac bez napędu ma słabszy uciąg niż 60 tka , u nas są dwa takie farmtraci to na 4-5 kl. ziemi nie mogą pługa 3x35 uciągnąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Belarus 820 bedzie lepszy, te na krzyzakowym moscie sa nizsze od tych na stozkowym (maja nizesze tylnie kapcie- w kazdym razie nizsze od mojego, naped 4*4, wieksza masa, oszczedny w paliwie. W jego prostocie tkwi wytrzymalosc. A i czesci latwo dostepne i tanie.

 

Ja w swoim 5 latku na hydraulike nie narzekam, jest na moscie stozkowym i tez nic zlego sie nie dzieje. Musze jedynie tasmy WOM teraz wymienic, ale to material eksploatacyjny w koncu, a ciagnik non stop pracowal na WOMie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat    0

dobra a kto mnie owieci jak to jest z tym zwykłym mtz 820 są jakie 79km inni podają 81km jedni że na pompach paliwowych czeskich podobno taki oszczędny jest czy wszystkie są na tych czeskich pompach czy które, jak to poznać? czy skrętniejszy jest ten na stożku czy krzyżaku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Belarus 820 ma chyba te 81 konikow, aczkolwiek wszystko zalezy wg jakiej normy. Producent podaje 81.

 

Hmm nie zwróciłem na to uwagi, ale w krzyzakowym kapcie z przodu sa wieksze, niz w stozkowym, wiec chyba promien skretu bedzie mniejszy w stozkowym...nie wiem czy dobre wnioski wysnuwam :D

Te nowe Belarusy maja w stozkowych przodkach wzmaciane tuleje (do swojego planuje zalozyc ładowacz, i raczej nic złego nie powinno się dziać).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Legat    0

@Adamlupus to jak to jest to jest wyższy ten na stożkach czy nie, bo z moich doświadczeń to trochę buja na zwykłej mtz-tce a są jeszcze na stożku i na szerszych laczach to już bardzo wysokie są, ale oglądałem na placu takie i takie i te na stożku wcale masywniej nie wyglądają koła trochę wyższe i tyle, a droższy jest, to w tym na kżyżaku przystawka napędu i cała reszta to to samo tylko oś inna?

pronar na swojej stronie podaje dane mtz 820 i tam że ma 79km i że niby te z pronaru są już na czeskich pompach paliwowych ale ja tam nie wiem :)

dopłata za plastiki to aż 2,5 tyś? warto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adamlupus    2

Pronarowskie czy nie, to bezróżnicy chyba, Pronar nie składa Belarusów tylko sprowadza złożone z Białorusi. Nie wiem, jak wizualnie nawet na krzyzakach maja wieksze gumy niz na stozkach. Kwestia utrzymania wysokosci przodu ciagnika i zgranai napedu przedniego z tylnim.

 

Ja mam w blachach cała maska kryta, tak samo przednie błotniki. To gruba blacha, i moim zdaniem trwalsza niz te tworzywo sztuczne. Na przykładzie- przy takim cofaniu do tylu zdazylo sie tak, że blotnik wgniotl sie na wystajacej klodzie, która jak na zlosc wystawala ze stosu. Blotnik delikatnie poprawilem, i nawet sladu po wgieciu nie ma, farba nawet nie odskoczyla. A po takim czyms z takiego ze sztucznego tworzywa musialbym bo wyrzucic. :) dla mnie blacha ma wiecej zalet nisz tworzywo sztuczne, pomijajc to ze nie musze doplacac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelwlosty    6

Bierz Belarusa :) W razie jak dobierzesz dzierżawy to nie bedziesz narzekał że za mało mocy a i do tura 4wd lepsze bedzie .


Sprzedam oponę do beczkowozu !!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Acha, dzięki jak na 80km to niezłe spalanie, no, lambo jest o ten 1l lepsze :), a co z 500tkami kiedyś były na allegro nowiótkie 592jki itp. taki mógłby zastąpić i c 360 i powinien mniej palić, stare 500tki ludzie odchwalić nie mogą że pali tyle co c 360 a zrobi więcej, co jest z tymi 500tkami nie tak, tam jest diesel z wtryskiem pośrednim czy jak z czym to się je i dlaczego to nie schodzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
powsinoga    0

o 1 l lepsze chyba 30konne

Edytowano przez robertbara
Cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Piotrass
      Witam ma do wyboru dwa ciagniki , ciagnik bedzie pracowal przy turze w wekszosci czasu. Nh mam  okazje kupic za 185 netto a Jd za 220tys, warto doplacac 35 tys?
    • Przez Farmer4255
      Zamierzam niedługo kupić używany ciągnik. Troche czytałem na temat tych ciągników i rozmawiałem z właścicielami, ale chciałbym żebyście i wy mi doradzili. Jakie macie zdania na temat Case MX 120 czy Fendt Favorit 512 lub ich serii. 
    • Przez pawelkarczewski
      Witam Wszystkich, Chciałbym zaczerpnąć informacji na temat ciągników do 100KM, planuje zakup ciągnika lecz zupełnie nie wiem jaką markę wybrać w tym przedziale mocy, jedyne jaka marka mnie nie interesuje to Fendt I JD, reszta może być. I tak wstępnie myślę nad Steyr lub Valtra. Mogę liczyć na waszą pomoc i konkretne informacje poparte praktyką i doświadczeniem?
      Dodam tylko że cena to drugorzędna sprawa
    • Przez xdx
      co sadzicie o ciągniku solis 60 
    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
×