Skocz do zawartości

Massey Ferguson 1014 -Hamulce hydrauliczne przyczepy


Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
Witam. Interesuje mnie wyprowadzenie złącza hamulcy hydraulicznych na przyczepę. Może ktoś ma to podłączone, a jak nie to może jakieś rady. Z góry dziękuję.
Opublikowano

Oczywiście czytałem cały ten temat i nie jest dokładnie poruszona ta kwestia i jest tam mowa o ciagniku Same. Tylko jest kwestia gdzie mam się dokładnie wpiac przewody żeby doprowadzić je do tyłu.

Opublikowano

Zasada jest taka sama. Musisz kupic rozdzielacz do hamulcow hydraulicznych i wpiac go w instalacje. Czesc sterujaca rozdzielacza podpinasz pod uklad hamulcow w traktorze, pewnie trzeba jakis trojnik zalozyc na przewodzie od pompy do zacisku. Z drugiej strony podpinasz hydraulike traktora. Odpowietrzasz i powinno dzialac. Zlacza hamulcowe tez sa inne wiec bedziesz musial dokupic. Do traktora montuje sie meska czesc szybkozlacza. Na stronie grene sa te zawory, ale maja jakas przerwe techniczna. Cena moze byc spora, bo do fendta kosztowal cos ok 5-6 tysięcy... 

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wyjaśnienie. Jeżeli nie mam fabrycznego takiego wyjścia to się bardzo komplikuje. Chyba będę zmuszony przejść do planu B i wepchnac do niego normalna pneumatyka.

Opublikowano

Niekoniecznie. Ten zawor so fendta byl chyba zintegrowany jeszcze z hamulcami pneumatycznymi, stad pewnie taka cena. Mozesz poszukac jakiegos uszkodzonego traktora i z niego cos dokupic. Zawor do pneumatyki ma podobna zasade dzialania i sterowanie tez z hamulcow traktora, ewentualnie jakis prosty na z dzwigniami, ale to moze byc ciezko zamontowac. Druga kwestia to montaz sprezarki i calej pneumatyki, tez tanio nie bedzie. Poza tym sporo duzych przyczep z zachodu ma hamulce hydrauliczne wiec to rozwojowy kierunek 

Opublikowano

Fakt jest tak jak piszesz. Znalazłem taki zawór na allegro no to koszt nie jest tani bo ponad 1000 zł. A jeszcze jedno pytanie to olej który jest kierowany na hamulce przyczepy to jest ten ze skrzyni biegów (hydrauliczno przekladniowy)? I widzę że się na tym znasz to może jutro wstawię zdjęcie takiej kostki która wydaje mi się właśnie być tym zaworem to może twoim fachowym okiem ocenisz czy tam się czasem nie trzeba wpiac?

Opublikowano
3 godziny temu, peewee1984 napisał:

 Poza tym sporo duzych przyczep z zachodu ma hamulce hydrauliczne wiec to rozwojowy kierunek 

Kierunek ten się kończy bo jest problem z przeglądem przyczep z hamulcami hydraulicznymi.Najlepiej zamontować sprężarkę ( np od Stara ) zawór itd , wcale nie jest drogo . Kraje gdzie głównie montowano hamulce hydrauliczne w ciagnikach i przyczepach ( Francja , Anglia ) odchodzą od tych rozwiązań, u nas w kraju to też kwestia czasu , a będą z powrotem montować pneumatykę do przyczep. Nowej też nie kupi z ham. hydraulicznymi.

Opublikowano

No to juz autor tematu musi podjac decyzje co mu bardziej bedzie pasowac. Pneumatyka jest bardziej popularna i sprezarka w traktorze tez sie czasami przydaje. Ale jak masz juz przyczepy z hamulcami hydraulicznymi to mozna i takowe do ciagnika dolozyc. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez qkohe155
      Tak jak w tytule - od zakupu(4 lata) mam problem z odpaleniem gdy jest zimno. Jak jest ciepło to bez żadnego problemu, dlatego w sezonie się tym nie przejmuję, chyba że jakaś zimowa orka się przeciąga. Jesienią jakoś wspomagam się prostownikiem. Jednak jak już te parę razy w roku trzeba go odpalić zimą to robi się wielki problem.
      Niby akumulatory przychodzą na 1 myśl, ale latem nie ma żadnych problemów, w dodatku czasem poczyszczenie niektórych kabli daje mniejszy, lub większy efekt. Tylko, że napięcie zimą potrafi spaść przy kręceniu do okolić 7V. Czy mierząc multimetrem bezpośrednio na biegunach akumulatorów jestem w stanie tym sposobem wykluczyć kable? I teraz nie wiem czy wymieniać od razu dla pewności i akumulatory i wszystkie kable idące do rozrusznika? A dlatego taki wywód na ten temat, ponieważ tam jest takie spaghetti jak na zdjęciu(2 kable na 1 planie to akurat od prostownika).

      2 akumulatory, w dodatku zwróćcie uwagę, że mają odwrotnie bieguny niż wszystkie co mieli w sklepach, 3 osobne plusy i bezpieczniki po drodze. Masa idzie na hebel i rozdziela się na 2, ale dla pewności hebel zdążyłem ominąć.
      Może ktoś mający tą serię wysłać zdjęcie jak to wygląda u niego?
      Najchętniej to bym wpakował 1 duży akumulator tak jak kiedyś zrobiłem w 6180 i by było po problemie, ale w tą skrzynkę się wystarczający raczej nie zmieści.

    • Przez Rolnik8888
      Witam mam problem z podnośnikiem mianowicie świeca się dwie diody jak na zdjęciu podnośnik nie reaguje ani na podnoszenie ani na opuszczanie od czego zacząć ciągnik MF 5455

    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze światłami awaryjnymi w MF255 i kontrolkami. Wymienione włącznik, przerywacz, cała instalacja. Wszystkie styki i masy wyczyszczone, kontrolki i bezpieczniki nowe. Najbardziej irytuje mnie fakt, że przez chwile już wszystko grało. Przykręciłem osłony i znowu jest problem. Kilka razy już wszystko rozbierałem i czyściłem i nadal nie mam rozwiązania.
    • Przez Clark
      Szukam patentu na przełożenie przewodów w błotnikach w MF255. Układam nowa instalację i mam problem z przełożeniem przewodów w tunelach błotników. Ma ktoś jakiś patent? Przepchnięcie raczej w grę nie w chodzi bo skutecznie uniemożliwi to łuk na błotniku i brud w samym tunelu. Myślałem żeby włożyć przewody w peszel i przymocować do błotnika od wewnętrznej strony. Plus tego rozwiązania byłby taki, że będzie łatwy dostęp i brak brudu ale nie wiem sam czy warto odchodzić od oryginału. 
    • Przez Clark
      Witam. Mam problem ze zdjęciem ramion z wielowypustu przekładni. Ściągacz się rozgina, uderzyć się tego nie da, WD, podgrzewanie itp nie działa. Macie jakieś patenty jak to ściągnąć? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v