Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

 

Mam taki problem , kupiliśmy nowego DF-a M620 . Kabina amortyzowana . Przednia oś nie jest amortyzowana . Podczas jazdy nawet na równym asfalcie strasznie trzęsie , nawet jak się jedzie 1 na najniższym półbiegu po betonie to strasznie trzęsie . Wiecie czym to może byś spowodowane ? Idzie się tego pozbyć ?

 

Z góry dziękuję za pomoc .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak może trząść nawet na równym asfalcie/betonie??? I układanie opon?? Moim zdaniem to raczej napewno jest coś nie tak , nic tylko zadzwoń do serwisu powiedz co i jak i niech to naprawią . Możę opony są źle założone albo felgi mają bicie, i nie wiem jak jest ale może amorki kabiny zostały zablokowane do transportu z fabryki do dilera i zapomnieli je odblokować . ( z tą blokadą to tylko przypuszczenie może wogule jej nie ma i nie było)

Opublikowano

No mówię wam na serio , przed chwilą jechałem w oborze po równym betonie na 1 i najniższym półbiegu to tak waliło kabiną na boki że aż dziwnie się jeździ ...

Opublikowano

prawdopodobnie zle skrecone poduszki gumowe z przodu albo wadliwy zawór pływajacy moze tez byc zle wyregulowane ciegienko które nim steruje. ale jak masz gwarancje to nie masz co myslec tylko dzwoń a raczej jeszcze pisz i to polecony z potwierdzeniem odbioru:)

Opublikowano

Przy wolnej jeździe wina cisnienia? nie sądze, gdy miałem w tylnych kołach 0,8 bara fakt ciągnik skakał jak piłka ale to przy szybkiej jeździe. Raczej coś nie tak z amortyzacją kabiny lub jakaś inna usterka mechaniczna. Jaka jest częstotliwość tych wstrząsów czy jest to powiązane z obrotami kół (np 1 obr 1 wstrząs)?

Opublikowano

Witam ponownie :)

 

Kupujemy obciążnik na przedni TUZ , tylko teraz powiedzcie o jakiej wadze najlepiej kupić ?? Tak żeby szło się komfortowo poruszać po drogach asfaltowych bo strasznie podskakuje , ale zarówno żeby nie dźwigało przodka w polu :)

 

Z góry dziękuję za pomoc .

 

Pozdrawiam .

Opublikowano

Nic , serwisant był to mówił że jak się opony trochę zedrą to będzie lepiej . Ale co myślicie o tym obciążniku na przedni TUZ ? Jaka waga żeby tak nie podrzucało na asfalcie .

Opublikowano

Kolego mam podobny problem w moim Jelonku tylko u mnie było odwrotnie .Na nowych oponach

nie było tego problemu dopiero jak się zjechały to zaczeło drgać.Ogólnie u mnie wychodzi na to że

mimo że mam TLS zauważyłem że te drgania przenoszą się na kabinę przez drganie klocków w przednich

oponach .W zależności jak się układają i wpadają w ten rezonans w taki sposób przenosi się to

na drganie kabiny .W polu nie ma tego problemu pracuje się przyjemnie :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Może macie opony stricte polowe? One maja rzadziej klocki...

Opublikowano

No sam nie wiem mam Continental Contract i raczej te klocki są normalne.

Dodam że te wibracje nie są cały czas pod czas jazdy po szosie tylko wtedy

jak wpadną w rezonans klocki w tych przednich kołach.

Opublikowano

Tylko że u nas to nie są drgania . To jest takie bujanie , wg. mnie jest zbyt duże ciśnienie w oponach bo jak się wjedzie w dziurę to ciągnik czasem aż podskoczy . Wczoraj jechaliśmy 45km/h na 6 biegu i na półbiegu H przy 1800 obrotach i nie skakał tak , a gdy wrzuciliśmy półbieg S (najwyższy) to jechaliśmy 45km/h przy 1600 obrotach i skakał tak że musieliśmy zredukować więc stawiam na ciśnienie .

 

Ale kupujemy obciążnik na przedni TUZ , tylko powiedzcie o jakiej wadze najlepiej kupić , żeby to skakanie na drodze było jak najmniejsze , ale też żeby nie męczyć ciągnika ?

 

Bobek_Farmer , możesz jaśniej z tymi oponami ? :)

Opublikowano

MOże zmierz to cisnienie i napisz ile masz. Jeśli buja to raczej zamało jest. Gęstość klocków przy 45 nie ma takiego znaczenia koło kręci się na tyle szybko że rezonans powstaje ale napewno nie buja. Jeśli chodzi o rezonans przenoszący się z przednich kół powiększający się w miare ich zużycia ciekawe czy opony nie zębią się, czy klocek jest ścierany tak samo z przodu i z tyłu. Niestety takich drobynch drgań nie wytłumią żadne zawieszenia.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

U mnie jest podobnie w JD, że jak zejdzie się pod obciążeniem do obrotów 1500 to zaczyna, trząść. :) Prosta sprawa jak ma ciężko to trzeba trzymać się wyższych prędkości obrotowych, bo na niskich powstają naprężenia.

 

Odnośnie opon, to typowa transportowa ma gęstszy i cieńszy bieżnik, zaś polowa ma rzadszy i grubszy. Im gęstszy tym mniej czuć przejścia między klockami, zaś w rzadszej jest to bardziej wyczuwalne, bo opona jest jakby mniej idealnym kołem. Dodatkowo opona polowa ma większą tendencje to występowania efektu gąsienicy, czyli spłaszczenia czoła opona w kontakcie w podłożem.

Opublikowano

te różnice moga powodowac co najwyżej wibracje a nie trzęsienie. W mojm nastoletnim mf 390 przy prędkości 45 jedyny efekt to zwiększony hałas może jakież lekkie wibracje/rezonans. Ciśnienie w oponach mam około 1,5 bara zawsze robie tak że gdy ciągnik stoji na płaskim pompuje aby cały klocek przylegał do podłoża, końce odstają od podłoża o jakiś 1 cm. efekt bujaania wystepował przy ciśnieniu 0,8 bara ciągnik podskakiwał jak piłka jadąc na równym asfalcie. Dodam że nie mam amortyzowanej kabiny czy jade na najwyzszym biegu z max prędkością czy tylko dotykam gazu nic nie wibruje i się nie trzęsie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez daizor
      Tak jak w temacie kompletna serwisów-ka w języku angielskim.
       
      Instrukcja do pobrania :
      http://www.wrzucaj.com/518069
       
      Proszę o wciśnięcie "głosuj na post do góry"
      W sprawie hasła do archiwum pisać na PW
    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v