Skocz do zawartości

Ładowacz czołowy w DX 6.30 - podłączenie hydrauliki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Chcę założyć ładowacz czołowy do DX 6.30. Zastanawiam się, gdzie wpiąć się do układu hydraulicznego, aby zasilić rozdzielacz od ładowacza czołowego.

Na podnośniku zauważyłem jeden korek - może na nim jest ciśnienie i mógłbym z tego miejsca wyjść na rozdzielacz (zaznaczyłem na fotce czerwoną strzałką).

Jeżeli nie ma miejsca na podnośniku z którego można by wyprowadzić zasilanie drugiego rozdzielacza, to pozostaje wpięcie się pod rurkę ciśnieniową między pompą, a podnośnikiem?

20190504_164218.jpg

Edytowane przez Xeon
Opublikowano

Nie wiem czy Ci się to powiedzie. Jeżeli rozdzielacz od tura ma takie przekrycie, że w pozycji neutralnej kieruje olej do przewodu zlewowego, to jak go wepniesz równolegle z podnośnikiem i oryginalną hydrauliką ciągnika to poza turem nic nie będzie działać. Chyba że rozdzielacz od tura w pozycji neutralnej utrzymuje cisnienie ustawione na zaworze przelewowym, to wówczas całą hydraulika będzie działać na najmniejszym ciśnieniu ustawionym na zaworach przelewowych wszystkich rozdzielaczy. Trochę to zawiłe, dlatego większość osób podpina zasilanie tura z sekcji rozdzielacza traktora, ale wówczas przepływ oleju jest znacząco dławiony. Rozwiązaniem budżetowym jest zamontowanie zaworu trójdrożnego i ręczne przełączanie pomiędzy hydrauliką traktora, a turem. Inną opcją jest wstawienie specjalnego zaworu dedykowanego do takich instalacji, nie pamiętam jak się to fachowo nazywa, ale ostatnio nasz klient takie coś do new hollanda montował.... Ostatnia opcja to zamontowanie zaworu który będzie utrzymywał stałe ciśnienie w układzie...

Opublikowano

Masz rację @peewee1984

 

Coś takiego by chyba wystarczyło?

Zawór hydrauliczny sterowany elektrycznie 3-drogowy

https://sklepdlarolnika.pl/pl/p/Zawor-hydrauliczny-sterowany-elektrycznie-3-drogowy-32-gwinty-38-napiecie-24V-przeplyw-60Lmin-cisnienie-max-315bar/24025

Do tego w kabinie zamontować jakiś przełącznik z pozycjami ON - OFF

Na OFF - działa podnośnik

Na ON - działa ładowacz

Jedyna wada to to, że nie mogę używać obu jednocześnie, ale, to w sumie nie jest problem.

Opublikowano

Powinno zdać egzamin. To zawór poglądowy czy masz instalacje 24V w ciągniku? 

Jak miałem w CASE 1056 XL podłaczonego tura pod sekcje hydrauliki to też mi nic podnośnik nie działał jak był tur załączony

  • Thanks 1
Opublikowano

To tylko zawór poglądowy - w moim przypadku muszę mieć pod 12V z przepływem co najmniej 60 l (mam pompę 58 l).

Z wyprowadzeniem ciśnienia z pompy na zawór, a dalej na ładowacz i podnośnik nie będzie problemu. Muszę tylko znaleźć jakieś miejsce w podnośniku do którego poprowadzę powrót z ładowacza.

Podsumowując... to chyba faktycznie najlepsze rozwiązanie - jak wstępnie liczę, to będzie kosztowało mnie to ok 400zł

Taniej byłoby gdyby zastosować manualny zawór. Jednak musiałbym go zamontować w kabinie, a w raz z nim wszystkie przewody, które musiałyby być do niego podpięte - to raczej odpada.

 

Dzięki @peewee1984 za pomoc.

Opublikowano

Nie ma sprawy. Powrot od rozdzielacza mozesz podlaczyc do zbiornika hydrauliki, jesli jest osobno, albo bezposrednio do skrzyni przez korek wlewowy, jesli wszystko smiga na jednym oleju. Inna opcja moze byc podpiecie sie przed filtrem hydrauliki, zazwyczaj sa montowane na lini powrotnej

  • Thanks 1
Opublikowano

W mojej wersji nie ma oddzielnego zbiornika na hydraulikę. Jedyny to ten w plecaku (kilkanaście litrów - bardzo mało). Skrzynia pracuje na innym oleju. Na plecaku są jakieś korki, to myślę, że coś znajdę.

Orbitrol korzysta z tego samego oleju co hydraulika. Powrót z orbitrola jest poprowadzony przez  filtr. Obawiam się, że gdybym podpiął pod niego powrót z ładowacza, to mogłoby go rozerwać (zbyt duży przepływ).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez maroko
      Witam
      Co może być przyczyną tego, że Merlo P 34,7 (2012 rok) nie rozwija pełnej prędkości na 2 biegu? Tak do ok 20-22 km/h się rozpędza.
      Maszyna była taka kupiona. Zauważyłem, że ma zdjęty potencjometr gazu na silniku. Silnik Deutz. Nie jest odłączony tylko zdjęty, podpięty do przewodów a miejsce zaślepione. Widać, że już długi czas tak było użytkowane bo zaszło brudem. Podmiana zaworów na pompie nic nie dała. Niby do tyłu jest ciśnienie a do przodu nie jest takie jak powinno być. Hydromotor sprawdzony i ok. Nie pokazuje jeszcze prędkości jazdy. Czujnik na wale napędowym jest ok. Wskazówka reaguje na zapłon ale nie wskazuje. Wiem, że to trzeba zrobić. Ale czy to by od tego było? Może filtr oleju już do wymiany? Nie znam się aż tak na tym. Podpowiedźcie coś bo powoli kończą mi się pomysły
      Pozdrawiam
    • Przez piotrxdxd
      Szybkie pytanko odnośnie ładowacza czeskiego do zetora marki humpolec N05 017,do czego służą dwa górne siłowniki na ładowaczu zaraz przy ramie nośnej
    • Przez marcin3153
      Witam, posiadam manitou 735 rok 2011 posiadam problem z kontrolka poziomu płynu hamulcowego , po przełączeniu stacyjki świeci jak odpalę również świeci,czujnik jest sprawny podmieniałem z drugiej sprawnej , dziwne jest że wystarczy włączyć światła i kontrolka gaśnie, gdy tylko wyłączę światła kontrolka się załącza.
    • Przez MaciusN95
      Hejka, kupiłem nowe widły do tura wraz z zębami było kilka tygodni szukania, ale po zamontowaniu tur nie opuszcza się do końca jak poprzedni może ktoś wie jak przespawać albo jakoś zmienić żeby zęby całe leżały na ziemi a nie tylko końcówki ?


    • Przez ferguson3075
      Witam , kupię sterownik do tura faucheux prestige 120 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v