Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A pompa wtryskowa jest smarowana olejem z silnika?Ja miałem podobny przypadek w mtz-cie tam pompa jest smarowana olejem z silnika i sekcje na pompie były już wyrobione i paliwo lało się do oleju.Zdiagnozuj usterkę jak najszybciej bo jak tej ropy się więcej nazbiera to spadnie ci ciśnienie oleju i panewki pójdą

Opublikowano

faktycznie, moze tez byc to wina pompy bo to silnik nowego typu, z centralnym smarowaniem. jednak najprawdopodobniejsza przyczyna sa lejace koncowki i zuzyte pierscienie

Opublikowano

Dzięki za szybką reakcje.Właśnie pompa jest centralnie smarowana i chyba się nadaje do regeneracji bo bardzo dawno nie była robiona.Ale tej ropy nawet dużo jest w tym oleju.Prawie pół na pół.Możliwe że tyle mogło nalecieć przez pompe czy też przez pierścienie???

Opublikowano

sprawdz koncowki wtryskow czy leja. poza tym ile ciagnik ma mtg? kiedy ostatnio silnik byl robiony? moze byc tak ze przez pompe i przez pierscienie idzie. w takiej sytuacji stosunek ilosc przez pompe w stosunku do ilosci przez pierscienie wynisi okolo 30/70.

Opublikowano

Lejące końcówki ha ha dobre.

Gdyby były tak lejące końcówki to nie mógłby zapalić, nie miał by siły, dymił na czarno i rzygał paliwem przez tłumnik.

 

 

Prawdziwą przyczyną jest najprawdopodobniej przeciekanie paliwa przez pompkę ręczną lub pompę wtryskową.

Opublikowano

mistrzu @jankris lejaca koncowka oczywiscie moze powodowac objawy ktore wypisales. czy takie objawy ma nasz bohater @chwiolas?? nie wiemy. jednak wytarte, zuzyte pierscienie tlokowe powoduja spadek kompresji, ktora ucieka do komory silnika. a wraz z ta kompresja ucieka nie do konca spalone paliwo ktore jest wtryskiwane przez uszkodzona koncowke.

Opublikowano

Moim zdaniem to nie wina pompki zasilającej i pompy wtryskowej. To nie 3P lub 255 i pochodne gdzie pompa wtryskowa jest rotacyjna, pęknie membrana i paliwo leje się do silnika.

Opublikowano

Opowiem wam całą historią.

Silnik o którym pisze jest "nowym" nabytkiem.Wszystko zaczęło się od pęknięcia wału w poprzednim silniku,który został potem źle zrobiony(tak podejrzewam),i drugi(po 3 szlifie) wał po miesiącu się u....dolił.Nie wiem gdzie majstry popełnili błąd,nie wnikam w to(ale ciśnienie było słabe po remoncie odrazu) bo boje sie oddać do naprawy nastepny raz.Więc nabyłem silnik zdjęty z innego ciągnika(to była niby koparka-a la ostrówek,gość sobie go kupił do przerobienia na ciągnik rolniczy,poprzedni właściciel sprzedał,bo ledwie co silnik wyremontował,to mu pompa na przekaźnik sie zj..ała a była od jakiegoś dzwigu i nie miał szans na szybko dostać drugiej a potrzebny mu był sprzęt na gwałt na robote bo miał firme budowlaną,więc sprzedał tego i kupił se koparke.Potem temu co go kupił trafił sie ładny zetorek i tego postanowił sprzedać na części).Słyszałem i widziałem jak pracował-całkiem fajnie(zapalał na popych bo alternatora nie miał,ale od razu jak go pociągnął to zagadał,raz nawet osobówką),ciśnienie wysokie.Mówił że jedynie pompa wtryskowa nie była robiona.No i oczywiście ten feralny olej napędowy w oleju.Dziś go przywieźliśmy znajomy majster "zajrzał" do wału,wszystko gra,mówił że widać że dopiero co był robiony.Także góry nie bedziemy otwierać,chyba że się okaże że to nie wina pompy wtryskowej.wtedy bedzie kaszana.Sam nie wiem czy dobrze zrobiliśmy kupując ten silnik(sam ojca namówiłem).Mam tylko nadzieje że ta ropa w misce olejowej to wina pompy.

Opublikowano

To pompka zasilająca, ostatecznie sekcje. Gdyby były walnięte pierścienie to prędzej zjadł by ci olej z michy niż puścił ropę do oleju. Zasilającą sprawdz. Tłoczek który pompuje paliwo gdy się zużyje to puszcza do pompy wtryskowej a stamtąd z olejem do silnika. Nie wiesz kiedy była wymieniana. Praktycznie tylko ona może puścić taką ilość paliwa do oleju gdy silnik pracuje normalnie bez żadnych widocznych objawów typu dymienie czy słaby silnik.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Snuff
      Witam szukam najlepiej wszystkich momentów dokręcania w silniku Zetora 8011  ponieważ kupiłem nowy wał i robię mały remont dołu bo ciśnienie wynosiło zero
      pytanie jeszcze wał podpisany Ursus c-385 pasuje do Zetora 8011 tak? Pytam dla pewności bo słyszałem że momenty dokręcania w zetorze są troszeczkę inne niż w ursusie i ciekawi mnie dlaczego

    • Przez Dzigit189
      Witam .
      Takie pytanie mam. Czy w zetorach 8011 i pochodnych montowane były wały korbowego z ciężarkami ?
      Mam okazję kupić taki nominalny ale nigdy się z czymś takim nie spotkałem jak dotąd akurat w tych traktorach 
    • Przez Kmiecio
      Witam.
       
      Mam taki oto problem. W moim Zetorze jeżeli rozgrzeje się olej w skrzyni biegów przy ciężkiej pracy zaczyna "gwizdać" i zaczyna się świecić jakaś kontrolka. Napęd ciągnie, myślę że ta kontrolka jest od wzmacniacza momentu bo jest podłączona pod jakiś czujnik w skrzyni biegów. Co może oznaczać to "gwizdanie"?? Czy winą może być mikropompka?
       
      Proszę o jakieś porady. Może ktoś miał do czynienia z taką sytuacją lub wie dlaczego tak się dzieje??
    • Przez bubel500
      Witam.Przy wymianie uszczelki pod głowicą w Zetorze 8045 zauważyłem, że są zablokowane trzy otwory (kanały wodne) przez uszczelkę, chociaż wszystkie kanały pasują ze sobą między głowicą a blokiem. Dlaczego tak jest?
    • Przez ursusikc330m
      Witam,mam pytanie czy ma ktoś namiary na jakiś sklep z częściami do silnika Zetora 18345?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v