Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
chwiolas

Ropa z olejem w silniku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Ropa
chwiolas    1

Co może być przyczyną dostawania się ropy do oleju w silniku? Ciągnik to zetor 8045,silnik nowego typu.Czy to coś poważnego??pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

A pompa wtryskowa jest smarowana olejem z silnika?Ja miałem podobny przypadek w mtz-cie tam pompa jest smarowana olejem z silnika i sekcje na pompie były już wyrobione i paliwo lało się do oleju.Zdiagnozuj usterkę jak najszybciej bo jak tej ropy się więcej nazbiera to spadnie ci ciśnienie oleju i panewki pójdą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dexterek    83

faktycznie, moze tez byc to wina pompy bo to silnik nowego typu, z centralnym smarowaniem. jednak najprawdopodobniejsza przyczyna sa lejace koncowki i zuzyte pierscienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    1

Dzięki za szybką reakcje.Właśnie pompa jest centralnie smarowana i chyba się nadaje do regeneracji bo bardzo dawno nie była robiona.Ale tej ropy nawet dużo jest w tym oleju.Prawie pół na pół.Możliwe że tyle mogło nalecieć przez pompe czy też przez pierścienie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

sprawdz koncowki wtryskow czy leja. poza tym ile ciagnik ma mtg? kiedy ostatnio silnik byl robiony? moze byc tak ze przez pompe i przez pierscienie idzie. w takiej sytuacji stosunek ilosc przez pompe w stosunku do ilosci przez pierscienie wynisi okolo 30/70.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Lejące końcówki ha ha dobre.

Gdyby były tak lejące końcówki to nie mógłby zapalić, nie miał by siły, dymił na czarno i rzygał paliwem przez tłumnik.

 

 

Prawdziwą przyczyną jest najprawdopodobniej przeciekanie paliwa przez pompkę ręczną lub pompę wtryskową.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dexterek    83

mistrzu @jankris lejaca koncowka oczywiscie moze powodowac objawy ktore wypisales. czy takie objawy ma nasz bohater @chwiolas?? nie wiemy. jednak wytarte, zuzyte pierscienie tlokowe powoduja spadek kompresji, ktora ucieka do komory silnika. a wraz z ta kompresja ucieka nie do konca spalone paliwo ktore jest wtryskiwane przez uszkodzona koncowke.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    50

Zaczynaj od pompki zasilającej i wtryskowej. Jeśli we wtryskowej są zużyte sekcje, to paliwo będzie przepływać do magistrali olejowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz22    1

Moim zdaniem to nie wina pompki zasilającej i pompy wtryskowej. To nie 3P lub 255 i pochodne gdzie pompa wtryskowa jest rotacyjna, pęknie membrana i paliwo leje się do silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chwiolas    1

Opowiem wam całą historią.

Silnik o którym pisze jest "nowym" nabytkiem.Wszystko zaczęło się od pęknięcia wału w poprzednim silniku,który został potem źle zrobiony(tak podejrzewam),i drugi(po 3 szlifie) wał po miesiącu się u....dolił.Nie wiem gdzie majstry popełnili błąd,nie wnikam w to(ale ciśnienie było słabe po remoncie odrazu) bo boje sie oddać do naprawy nastepny raz.Więc nabyłem silnik zdjęty z innego ciągnika(to była niby koparka-a la ostrówek,gość sobie go kupił do przerobienia na ciągnik rolniczy,poprzedni właściciel sprzedał,bo ledwie co silnik wyremontował,to mu pompa na przekaźnik sie zj..ała a była od jakiegoś dzwigu i nie miał szans na szybko dostać drugiej a potrzebny mu był sprzęt na gwałt na robote bo miał firme budowlaną,więc sprzedał tego i kupił se koparke.Potem temu co go kupił trafił sie ładny zetorek i tego postanowił sprzedać na części).Słyszałem i widziałem jak pracował-całkiem fajnie(zapalał na popych bo alternatora nie miał,ale od razu jak go pociągnął to zagadał,raz nawet osobówką),ciśnienie wysokie.Mówił że jedynie pompa wtryskowa nie była robiona.No i oczywiście ten feralny olej napędowy w oleju.Dziś go przywieźliśmy znajomy majster "zajrzał" do wału,wszystko gra,mówił że widać że dopiero co był robiony.Także góry nie bedziemy otwierać,chyba że się okaże że to nie wina pompy wtryskowej.wtedy bedzie kaszana.Sam nie wiem czy dobrze zrobiliśmy kupując ten silnik(sam ojca namówiłem).Mam tylko nadzieje że ta ropa w misce olejowej to wina pompy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    582

To pompka zasilająca, ostatecznie sekcje. Gdyby były walnięte pierścienie to prędzej zjadł by ci olej z michy niż puścił ropę do oleju. Zasilającą sprawdz. Tłoczek który pompuje paliwo gdy się zużyje to puszcza do pompy wtryskowej a stamtąd z olejem do silnika. Nie wiesz kiedy była wymieniana. Praktycznie tylko ona może puścić taką ilość paliwa do oleju gdy silnik pracuje normalnie bez żadnych widocznych objawów typu dymienie czy słaby silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skok
      Witam
      Mam zetora 12145 turbo i chce kupić do niego głebosza 5 łap na zabezpieczeniu kołkowym ziemia 3i 4 klasa płasko głebokosc pracy ok. 50 cm
      czy ten ciągnik da sobie z nim rade ????
    • Przez wiktor1967
      Witam.Rozebałem wczoraj silnikw zetorze 8011 do wymiany tuleje i tłoki i mam mały problem na tłokach mam po trzy pierścienie.Na forum wszyscy piszą że trzy pierścienie są przy silniku z turbo a przy wolnossącym cztery.Ja mam silnik bez turbiny raczej nic przy nim nie było robione wał nominał typ silnika zetor 8001.Co teraz zrobiić kupić zestaw naprawczy na trzy pierścienie jak było czy na cztery?
    • Przez koza89
      Cześć, 
      mam problem z pompą paliwową w Zetorze 8111 (89-90 rok).
      Tydzień temu podczas talerzowonia (ok 1 h) ciągnik stracił moc i zaczął brzydko pracować. Odpalał ale wolno wchodził na obroty i nie miał mocy. Na drugi dzień nie odpalił.
      Zawiozłem pompę do pompiarza i okazało się że pompa została zabita jakąś mazią.
      Pompiarz stwierdził, że tak już ten typ ma i on nie wie dlaczego i że dużo osób ma ten problem nawet w nowych Zetorach.
      Pompę wyczyścił i po założeniu było OK przez około 1 godzinę - problem powrócił.
       
      Zanim znowu wyczyszczę pompę chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną takiego stanu.
      Może ktoś z Was miał taki sam problem z pompą paliwową w swoim Zetorze?     
       
      Odnośnie Zetora 8111 ZTS : 
      rocznik 89-90 olej Superol CC 30 wymieniony ok. 70 mth temu ciśnienie oleju w granicach ok 3 atmosfer pompa była regenerowana ok 1 roku temu bąk zamieniony przejściówką i dwoma filtrami 
    • Przez SmalcuXD
      Jaki ma być ustawiony luz na zaworach w zetorze 8011 ?
    • Przez Niki1986
      Witajcie,
      Chcę zrobić przegląd swojego zetora i mam takie pytanie, co należy zmienić podczas takiego przeglądu i na co zwrócić uwagę? Olej w silniku, oczyścić filtr(bąk), wymienić olej w skrzyni biegów(czy tam wchodzi 52 litry i jaki olej trzeba kupić gl-4?) i założyć jakieś nowe uszczelki?( wiecie to chyba groszowe sprawy a chcę mięć spokój, czy pasują od c385), zmieniać termostat? Bo nie wiem jak to wygląda po poprzednim właścicielu...
×