Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 

Opublikowano

Witam nie dawno miałem taki sam problem ,mianowicie zaczął się wyświetlać  błąd 520500 i to bez specjalnej przyczyny tak po prostu po postoju z dnia na dzień raz było wszystko ok a przy kolejnym rozruchu błąd  jest to niby błąd ograniczenia mocy (tak to tłumaczył serwisant z pobliskiego serwisu )naturalnie że błąd ograniczenia mocy bo traktor nie miał nawet siły ruszyć z miejsca ale naturalnie ale i serwis nie pokwapił się zjawić aby przeprowadzić chociażby diagnostykę komputerową żebym wiedział gdzie szukać problemu bo ( rzekomo mają zawalony grafik ) po prostu paproki nie potrafią nic innego jak tylko wymiany oleju wychodzi na to i dlatego nie dziw  że ludzie nie kupują zetora , wracając do problemu w końcu szukając pomocy zadzwoniłem do Kalisza gdzie miła pani połączyła mnie z ich serwisem i tam serwisant po usłyszeniu jaki problem i błąd bez zastanowienia stwierdził ,że problemem jest sterownik pompy wtryskowej i powiedział że należy ją wyjąć i przywieść do Kalisze w celu weryfikacji i naprawy bo tam się tym najlepiej zajmą nie uśmiechał mi się pomysł z demontażem pomy więc zaryzykowałem i zdjąłem górny dekielek nad sterownikiem tam jest zwykły suwak jak w standardowej pompie a sterownik odpowiada za jego regulację traktor zgaszony suwak w pozycji przy ograniczniku ( dobry znka bo coś pracuje )odpalam sterownik rusza się tylko do połowy zakresu i to wszystko po podciągnięciu go śrubokrętem do pełnego zakresu traktor wchodzi na obroty pięknie sugerując się informacją pana zakładającego temat zacząłem sprawdzać kostkę ładna hermetyczna czysta zero wody czy czego kolwiek po podpięciu zero różnicy błąd nadał się wyświetla rozłączyłem kolejny raz i igłą podoginałem konektory w gniazdku delikatnie bo wydawały mi się jakieś większe niż piny we wtyczce podłączyłem włączam zapłon i błędu brak traktorek śmiga już tydzień czasu i nie ma problemu ,więc może komuś to pomoże bo wiem że zetorki są dość słabo sprawdzane podczas montażu pod względem dopięć wszystkiego bo to już moja druga przygoda z takim połączeniem pierwszy problem miałem zaraz po kupnie od dilera traktor raz odpalał a raz nie  okazała się słabo łącząca masa instalacji deski rozdzielczej  ( wsuwka się ruszała po prostu luźno ) i raz łączyła a raz nie .

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v